Copywriter vs ghostwriter: czym różnią się te dwie profesje?
Omówiliśmy kwestię tego, na czym polega praca, jako ghostwriter. W takim razie, przy okazji, wyjaśnijmy sobie podobno brzmiący termin, jakim jest copywriter. Przede wszystkim musisz pamiętać, że ghostwriter i copywriter to dwa zupełnie odmienne pojęcia i kompletnie różne profesje. Copywriter to osoba „żyjąca ze słowa”, ale – wbrew temu, co może sugerować pierwszy człon nazwy tego zawodu – pisząca autorskie teksty. Copywriterzy zajmują się więc pisaniem różnego rodzaju haseł reklamowych, ale przygotowują również dłuższe materiały, na przykład pisząc artykuły blogowe czy teksty, które docelowo zostaną umieszczone na materiałach reklamowych klienta.
Copywriterzy zwykle są zatrudniani w agencjach reklamowych, również tych specjalizujących się w marketingu internetowym, ponieważ wielu copywriterów zajmuje się głównie pisaniem tekstów zgodnych z zasadami SEO. Niektórzy copywriterzy pracują również, jako freelancerzy, co jest ciekawym sposobem na aktywność zawodową dla osób, które chcą mieć na tym polu dużą swobodę i samodzielnie przyjmować zlecenia, które będą zgodne z ich zainteresowaniami.
Jaki powinien być copywriter? Przede wszystkim – musi mieć osławione i powtarzające się w wielu ogłoszeniach „lekkie pióro”. Zdolność do jasnego i precyzyjnego wyrażania myśli powinna iść w parze z pomysłową formą i co najważniejsze, znajomością zasad ortografii i interpunkcji. Trudno wyobrazić sobie profesjonalnego copywritera, który robiłby błędy ortograficzne lub gramatyczne. W zawodzie copywritera kolosalne znaczenie ma także kreatywność oraz umiejętność dotrzymywania terminów. Ta ostatnia cecha jest szczególnie ważna w przypadku osób pracujących, jako wolni strzelcy, czyli freelancerzy.
PODSUMOWUJĄC: ghostwriting oznacza zjawisko, w ramach którego tekst jest pisany przez ghostwritera, ale jego autorstwo przypisuje się komuś innego. W Polsce ghostwriting jest niezgodny z prawem.
Komentarze
Brak komentarzy...
Dodaj komentarz
Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość komentowania. Przejdź do strony logowania.