Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Czyim to jestem wymysłem? Ja - niedokończony projekt
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Stanisław Wyspiański, choć niejednokrotnie określany jako poeta, przekraczał tradycyjne granice tej profesji, wprowadzając poezję w swoje różnorodne dzieła. Jego umiejętności nie ograniczały się jedynie do pisania dramatów, ale obejmowały również projektowanie przestrzeni teatralnych oraz tworzenie witraży, a fantazje architektoniczne o Wzgórzu Wawelskim tylko podkreślały jego artystyczną wszechstronność. W listach i esejach, które są podstawą tego zbioru, Wyspiański pokazuje swoje najbardziej osobiste oblicze. W tych tekstach odnajdujemy go jako twórcę intymnego, pełnego refleksji; jego liryczne autoportrety przepełnia spokojna, lecz dramatyczna energia, a ironiczny ton niejednokrotnie przykrywa czające się rozpaczliwe emocje. Życie zdaje mu się nieustająco przypominać nieukończony poemat - zawsze obawiał się jego nagłego końca.
Komentarze historyków literatury oraz artystów świata teatru w tym zbiorze próbują rozwikłać tajemnicę fenomenu Wyspiańskiego. Czy był on geniuszem, niepozbawionym swoich wad grafomanem, czy może po prostu jednym z wielu twórców epoki modernizmu? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, ale ta różnorodność perspektyw pokazuje, jak skomplikowaną i fascynującą postacią był Wyspiański, którego twórczość do dziś intryguje i inspiruje.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Stanisław Wyspiański, choć niejednokrotnie określany jako poeta, przekraczał tradycyjne granice tej profesji, wprowadzając poezję w swoje różnorodne dzieła. Jego umiejętności nie ograniczały się jedynie do pisania dramatów, ale obejmowały również projektowanie przestrzeni teatralnych oraz tworzenie witraży, a fantazje architektoniczne o Wzgórzu Wawelskim tylko podkreślały jego artystyczną wszechstronność. W listach i esejach, które są podstawą tego zbioru, Wyspiański pokazuje swoje najbardziej osobiste oblicze. W tych tekstach odnajdujemy go jako twórcę intymnego, pełnego refleksji; jego liryczne autoportrety przepełnia spokojna, lecz dramatyczna energia, a ironiczny ton niejednokrotnie przykrywa czające się rozpaczliwe emocje. Życie zdaje mu się nieustająco przypominać nieukończony poemat - zawsze obawiał się jego nagłego końca.
Komentarze historyków literatury oraz artystów świata teatru w tym zbiorze próbują rozwikłać tajemnicę fenomenu Wyspiańskiego. Czy był on geniuszem, niepozbawionym swoich wad grafomanem, czy może po prostu jednym z wielu twórców epoki modernizmu? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, ale ta różnorodność perspektyw pokazuje, jak skomplikowaną i fascynującą postacią był Wyspiański, którego twórczość do dziś intryguje i inspiruje.
