Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.






Nowa
Książka nowa.





Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.





Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.





Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Błyskotliwa i bestsellerowa powieść Gabriela Garcíi Márqueza przedstawia niezwykłą historię rodziny Buendia, która w sposób niepowtarzalny łączy pragnienie izolacji z głęboką potrzebą miłości. Ta krynica opowieści stała się esencją gatunku znanego jako "realizm magiczny".
Marquez mistrzowsko opisuje losy kilku pokoleń Buendiów, ukazując zmiany zachodzące w ich życiu oraz w wiosce Macondo. To miejsce, gdzie namiętne uczucia splatają się z lękiem wobec nieustannie transformującego się świata. W fabule nie brak fascynujących elementów jak kazirodcze związki, cudowne wniebowstąpienia, tajemnicze bryły lodu w tropikalnych lasach czy dziecko z ogonkiem świni. Te i inne niezwykłe zdarzenia tworzą powieść, którą autor przez trzy lata z pieczołowitością kreował. Stało się ono nie tylko ponadczasowym fundamentem literatury, ale także kamieniem milowym w karierze samego Marqueza, prowadząc go do zdobycia Literackiej Nagrody Nobla i umacniając jego rolę jako jednego z najważniejszych pisarzy z Kolumbii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
nowa
54.06 zł
jak nowa

- niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania
- książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji
Wysyłka w ciągu 24h + czas dostawy
44.36 zł
dobry

- normalne ślady użytkowania wynikające z kartkowania podczas czytania
- brak większych uszkodzeń lub zagięć
Wysyłka w ciągu 24h + czas dostawy
widoczne ślady używania
Dostępna ilość 1
Uwaga została 1 szt.
Posiadamy 3 szt.
Dostępna ilość
49.90
54.06
Błyskotliwa i bestsellerowa powieść Gabriela Garcíi Márqueza przedstawia niezwykłą historię rodziny Buendia, która w sposób niepowtarzalny łączy pragnienie izolacji z głęboką potrzebą miłości. Ta krynica opowieści stała się esencją gatunku znanego jako "realizm magiczny".
Marquez mistrzowsko opisuje losy kilku pokoleń Buendiów, ukazując zmiany zachodzące w ich życiu oraz w wiosce Macondo. To miejsce, gdzie namiętne uczucia splatają się z lękiem wobec nieustannie transformującego się świata. W fabule nie brak fascynujących elementów jak kazirodcze związki, cudowne wniebowstąpienia, tajemnicze bryły lodu w tropikalnych lasach czy dziecko z ogonkiem świni. Te i inne niezwykłe zdarzenia tworzą powieść, którą autor przez trzy lata z pieczołowitością kreował. Stało się ono nie tylko ponadczasowym fundamentem literatury, ale także kamieniem milowym w karierze samego Marqueza, prowadząc go do zdobycia Literackiej Nagrody Nobla i umacniając jego rolę jako jednego z najważniejszych pisarzy z Kolumbii.
Szczegóły
Wydania
Opinie
Książki autora
Podobne
Dla Ciebie
Książki z kategorii
Dostawa i płatność
Szczegóły
Cena: 54.06 zł
Okładka: Twarda
Ilość stron: 456
Rok wydania: 2019
Rozmiar: 14 x 21 mm
ID: 9788328713185
Autorzy: Gabriel García Márquez
Wydawnictwo: Muza
Powiązane tagi:
Książka na wakacjeInne wydania książki: Sto lat samotności
54.06 zł
jak nowa
-
54.06 zł
jak nowa
-
44.36 zł
dobry
77.89 zł
dobry
-
77.89 zł
dobry
Inne książki: Gabriel García Márquez
5.71 zł
widoczne ślady używania
-
6.74 zł
dobry
-
5.71 zł
widoczne ślady używania
44.36 zł
dobry
-
54.06 zł
jak nowa
-
44.36 zł
dobry
4.85 zł
dobry
-
4.85 zł
dobry
36.15 zł
nowa
-
36.15 zł
nowa
6.9 zł
widoczne ślady używania
-
15.5 zł
jak nowa
-
6.9 zł
widoczne ślady używania
49.64 zł
nowa
-
49.64 zł
nowa
39.02 zł
jak nowa
-
39.02 zł
jak nowa
4.87 zł
widoczne ślady używania
-
6.22 zł
dobry
-
4.87 zł
widoczne ślady używania
30.66 zł
nowa
-
30.66 zł
nowa
57.92 zł
nowa
-
57.92 zł
nowa
30.98 zł
nowa
-
30.98 zł
nowa
33.06 zł
nowa
-
33.06 zł
nowa
62.49 zł
jak nowa
-
62.49 zł
jak nowa
20.39 zł
dobry
-
20.39 zł
dobry
7.13 zł
dobry
-
7.13 zł
dobry
4.15 zł
widoczne ślady używania
-
4.15 zł
widoczne ślady używania
91.39 zł
dobry
-
91.39 zł
dobry
6.96 zł
dobry
-
6.96 zł
dobry
34.04 zł
dobry
-
38.47 zł
jak nowa
-
34.04 zł
dobry
124.2 zł
nowa
-
124.2 zł
nowa
126.23 zł
widoczne ślady używania
-
207.38 zł
jak nowa
-
168.54 zł
dobry
-
126.23 zł
widoczne ślady używania
Podobne produkty
Może Ci się spodobać
Inne książki: Literatura piękna obca
53.69 zł
nowa
-
53.69 zł
nowa
20.63 zł
dobry
-
20.63 zł
dobry
39.84 zł
nowa
-
39.84 zł
nowa
31.03 zł
widoczne ślady używania
-
46.34 zł
jak nowa
-
39.43 zł
dobry
-
31.03 zł
widoczne ślady używania
35.91 zł
nowa
-
35.91 zł
nowa
50.19 zł
nowa
-
50.19 zł
nowa
10.52 zł
dobry
-
12.39 zł
jak nowa
-
10.52 zł
dobry
37.2 zł
nowa
-
37.2 zł
nowa
35.26 zł
jak nowa
-
35.26 zł
jak nowa
41.27 zł
nowa
-
41.27 zł
nowa
Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!
W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.
Dowiedz się więcejWartość nagród w tym miesiącu
0 zł
Muszę się napić kawy, ta historia jest zupełnie pokręcona, zawładnęła moją wyobraźnią i tylko od czasu do czasu parzona kawa była w stanie przypomnieć mi, że kiedy fikcja miesza się z rzeczywistością, to znak, że mol książkowy znalazł to czego szukał! Tak mniej więcej czułam się po przeczytaniu tej książki. To naprawdę jedyny raz, kiedy czytając książkę, pomyślałam: "Wiesz, ta książka byłaby super, gdybym była naćpana". Inaczej bowiem ciężko ogarnąć przedstawioną historię, pewną pomocą w tym zakresie może być stworzenie drzewa genealogicznego, nie żartuje - rozpisanie sobie na kartce kto kim dla kogo jest zdecydowanie ułatwia czytanie ;-)
Gabriel Garcia Marquez jest jednym z tych pisarzy, których powinieneś przeczytać jeśli chcesz się mienić miłośnikiem literatury pięknej. Znasz ten typ - to ci, o których wszyscy mówią, że ich przeczytali, ale nikt tak naprawdę tego nie zrobił. To ci, których wpisujesz do swojego internetowego profilu randkowego, żeby ludzie myśleli, że jesteś mądrzejszy, niż jesteś w rzeczywistości. W ten sposób zyskujesz jakieś dodatkowe punkty intelektualne, coś w rodzaju prestiżu, którego nie uzyskasz, czytając kogoś takiego jak Stephen King czy Clive Barker. Nie chciałabym oczywiście odejmować estymy wymienionym autorom, ale granica między pisarzem poczytnym i wybitnym bywa cienka choć wyraźna - Marquez na miano wybitnego bez wątpienia zasłużył.
Marquez był jednym z pierwszych pisarzy, którzy posługiwali się "realizmem magicznym", stylem fantastyki, w którym to, co fantastyczne i niewiarygodne, traktowane jest jak codzienne zdarzenia. Choć jestem pewna, że przyczynił się on do powstania współczesnego gatunku urban fantasy - który również miesza fantastykę z rzeczywistością - realizm magiczny nie skupia się na podkreślaniu dziwności i dziwaczności. Te rzeczy po prostu się zdarzają. Dziewczyna odlatuje w przestworza, człowiek żyje znacznie dłużej niż powinien, a wspomina się o nich mimochodem, jakby były zupełnie normalne. Rodzi to pewien rodzaj surrealizmu, do którego jednak łatwo przywyknąć, zaś z czasem oderwanie się od tej książki powoduje rozczarowanie otaczająca nas rzeczywistością, gdy do czytelnika dochodzi, iż świat w tej książce ukryty po stokroć ciekawszym jest od tego wokół nas.
W tym przypadku pułkownik Aureliano Buendia ma siedemnastu nieślubnych synów, wszyscy o imieniu Aureliano, z siedemnastu różnych kobiet, i wszyscy oni przychodzą do jego domu tego samego dnia. Piękna Remedios to dziewczyna tak piękna, że mężczyźni marnieją na jej widok, ale ona nawet tego nie zauważa. Bliźniacy Aureliano Segundo i Jose Arcadio Segundo mogli w dzieciństwie zmienić tożsamość, ale nikt tego nie wie na pewno - nawet oni sami. W małym miasteczku Macondo cały czas dzieją się dziwne rzeczy, których nikt tak naprawdę nie zauważa. A jeśli już zauważą, że na przykład patriarcha miasteczka od dwudziestu lat żyje przywiązany do kasztanowca, nikt nie uważa, że to coś niezwykłego, słowem: kto dostrzega i mówi o dziwotach, sam zostaje uznany za Wariata.
Jest to oczywiście świetny przykład Logiki Marzeń - to, co dziwne, wydaje się śniącemu normalne i nie ma on powodu, by kwestionować cokolwiek, co dzieje się wokół niego. Albo jeśli zauważysz, że coś jest nie tak, ale nikt inny nie wydaje się tym zmartwiony, wtedy starasz się udawać, że przychodzenie do pracy ubrany tylko w parę wypasionych majtek od striptizu i kowbojski kapelusz jest zupełnie normalne.
Innym elementem marzycielstwa, które przenika tę książkę, jest fakt, że tak naprawdę nie ma tu żadnej historii, przynajmniej nie w taki sposób, jakiego byśmy oczekiwali. Czytanie tej książki jest jak naprawdę dziwna gra w The Sims - opowiada o rodzinie, która się powiększa, a wszystkim coś się dzieje. Narrator przechodzi od jednej postaci do drugiej, dając im chwilę czasu, a potem przenosi się do kogoś innego, bardzo płynnie i bez większych fanfar. Dialogów jest bardzo mało, więc fabuła może się bardzo łatwo zmieniać, i często tak się dzieje, co z kolei powoduje konieczność skupienia się na tej powieści, na pewno nie będzie dobrym pomysłem wracać do niej co jakiś czas z uwagi na stopień skomplikowania przedstawionej rzeczywistości: stanowi ona wyzwanie, któremu łatwiej sprostać jeśli potraktujemy je z właściwą dla niego estymą.
Każda z postaci ma swoją historię do opowiedzenia, ale nie można zbyt długo zatrzymać się na żadnej z nich, zanim Marquez nie pokaże, co dzieje się z kimś innym. W rezultacie otrzymujemy jedną długą, ciągłą narrację o tej wielkiej i ostatecznie skazanej na zagładę rodzinie, w której główną rolę odgrywa sama rodzina Buendia, a właściwi członkowie rodziny są drugoplanowi.
Było to z pewnością interesujące doświadczenie czytelnicze, ale trochę trwało, zanim przez nie przebrnąłam. Czytając ją, zasypiałam, co jest dla mnie niezwykłe. Ale może właśnie tego chciałby autor? Czytając jego książkę, przeniosłam się do tego nie-świata snów i iluzji, gdzie to, co fantastyczne, jest na porządku dziennym, a lód jest czymś niezwykłym i budzącym obawe przez fakt nieznajomości jego własciwosci.
polecam tę powieść tym z was, którzy uważają, że literatura już niczym was nie zaskoczy, przeczytajcie “Sto lat samotności” i zobaczycie jak wiele jest jeszcze do odkrycia w księgarniach:-)
Muszę się napić kawy, ta historia jest zupełnie pokręcona, zawładnęła moją wyobraźnią i tylko od czasu do czasu parzona kawa była w stanie przypomnieć mi, że kiedy fikcja miesza się z rzeczywistością, to znak, że mol książkowy znalazł to czego szukał! Tak mniej więcej czułam się po przeczytaniu tej książki. To naprawdę jedyny raz, kiedy czytając książkę, pomyślałam: "Wiesz, ta książka byłaby super, gdybym była naćpana". Inaczej bowiem ciężko ogarnąć przedstawioną historię, pewną pomocą w tym zakresie może być stworzenie drzewa genealogicznego, nie żartuje - rozpisanie sobie na kartce kto kim dla kogo jest zdecydowanie ułatwia czytanie ;-)
Gabriel Garcia Marquez jest jednym z tych pisarzy, których powinieneś przeczytać jeśli chcesz się mienić miłośnikiem literatury pięknej. Znasz ten typ - to ci, o których wszyscy mówią, że ich przeczytali, ale nikt tak naprawdę tego nie zrobił. To ci, których wpisujesz do swojego internetowego profilu randkowego, żeby ludzie myśleli, że jesteś mądrzejszy, niż jesteś w rzeczywistości. W ten sposób zyskujesz jakieś dodatkowe punkty intelektualne, coś w rodzaju prestiżu, którego nie uzyskasz, czytając kogoś takiego jak Stephen King czy Clive Barker. Nie chciałabym oczywiście odejmować estymy wymienionym autorom, ale granica między pisarzem poczytnym i wybitnym bywa cienka choć wyraźna - Marquez na miano wybitnego bez wątpienia zasłużył.
Marquez był jednym z pierwszych pisarzy, którzy posługiwali się "realizmem magicznym", stylem fantastyki, w którym to, co fantastyczne i niewiarygodne, traktowane jest jak codzienne zdarzenia. Choć jestem pewna, że przyczynił się on do powstania współczesnego gatunku urban fantasy - który również miesza fantastykę z rzeczywistością - realizm magiczny nie skupia się na podkreślaniu dziwności i dziwaczności. Te rzeczy po prostu się zdarzają. Dziewczyna odlatuje w przestworza, człowiek żyje znacznie dłużej niż powinien, a wspomina się o nich mimochodem, jakby były zupełnie normalne. Rodzi to pewien rodzaj surrealizmu, do którego jednak łatwo przywyknąć, zaś z czasem oderwanie się od tej książki powoduje rozczarowanie otaczająca nas rzeczywistością, gdy do czytelnika dochodzi, iż świat w tej książce ukryty po stokroć ciekawszym jest od tego wokół nas.
W tym przypadku pułkownik Aureliano Buendia ma siedemnastu nieślubnych synów, wszyscy o imieniu Aureliano, z siedemnastu różnych kobiet, i wszyscy oni przychodzą do jego domu tego samego dnia. Piękna Remedios to dziewczyna tak piękna, że mężczyźni marnieją na jej widok, ale ona nawet tego nie zauważa. Bliźniacy Aureliano Segundo i Jose Arcadio Segundo mogli w dzieciństwie zmienić tożsamość, ale nikt tego nie wie na pewno - nawet oni sami. W małym miasteczku Macondo cały czas dzieją się dziwne rzeczy, których nikt tak naprawdę nie zauważa. A jeśli już zauważą, że na przykład patriarcha miasteczka od dwudziestu lat żyje przywiązany do kasztanowca, nikt nie uważa, że to coś niezwykłego, słowem: kto dostrzega i mówi o dziwotach, sam zostaje uznany za Wariata.
Jest to oczywiście świetny przykład Logiki Marzeń - to, co dziwne, wydaje się śniącemu normalne i nie ma on powodu, by kwestionować cokolwiek, co dzieje się wokół niego. Albo jeśli zauważysz, że coś jest nie tak, ale nikt inny nie wydaje się tym zmartwiony, wtedy starasz się udawać, że przychodzenie do pracy ubrany tylko w parę wypasionych majtek od striptizu i kowbojski kapelusz jest zupełnie normalne.
Innym elementem marzycielstwa, które przenika tę książkę, jest fakt, że tak naprawdę nie ma tu żadnej historii, przynajmniej nie w taki sposób, jakiego byśmy oczekiwali. Czytanie tej książki jest jak naprawdę dziwna gra w The Sims - opowiada o rodzinie, która się powiększa, a wszystkim coś się dzieje. Narrator przechodzi od jednej postaci do drugiej, dając im chwilę czasu, a potem przenosi się do kogoś innego, bardzo płynnie i bez większych fanfar. Dialogów jest bardzo mało, więc fabuła może się bardzo łatwo zmieniać, i często tak się dzieje, co z kolei powoduje konieczność skupienia się na tej powieści, na pewno nie będzie dobrym pomysłem wracać do niej co jakiś czas z uwagi na stopień skomplikowania przedstawionej rzeczywistości: stanowi ona wyzwanie, któremu łatwiej sprostać jeśli potraktujemy je z właściwą dla niego estymą.
Każda z postaci ma swoją historię do opowiedzenia, ale nie można zbyt długo zatrzymać się na żadnej z nich, zanim Marquez nie pokaże, co dzieje się z kimś innym. W rezultacie otrzymujemy jedną długą, ciągłą narrację o tej wielkiej i ostatecznie skazanej na zagładę rodzinie, w której główną rolę odgrywa sama rodzina Buendia, a właściwi członkowie rodziny są drugoplanowi.
Było to z pewnością interesujące doświadczenie czytelnicze, ale trochę trwało, zanim przez nie przebrnąłam. Czytając ją, zasypiałam, co jest dla mnie niezwykłe. Ale może właśnie tego chciałby autor? Czytając jego książkę, przeniosłam się do tego nie-świata snów i iluzji, gdzie to, co fantastyczne, jest na porządku dziennym, a lód jest czymś niezwykłym i budzącym obawe przez fakt nieznajomości jego własciwosci.
polecam tę powieść tym z was, którzy uważają, że literatura już niczym was nie zaskoczy, przeczytajcie “Sto lat samotności” i zobaczycie jak wiele jest jeszcze do odkrycia w księgarniach:-)
Dosłownie czuję nowe zmarszczki rozprzestrzeniające się na powierzchni mojego mózgu, kiedy czytam tego faceta. Jest tak szalenie inteligentny, że nie ma szans, by był całkowicie zdrowy na umyśle. Jego przymiotniki i opisy są w 100% PERFEKCYJNE, a jednocześnie całkowicie bezsensowne. Po przeczytaniu trzech rozdziałów wszystko zaczyna nabierać sensu... i wtedy zdajesz sobie sprawę, że pewnie też jesteś szalony. I tak jest. Wszyscy jesteśmy. Witamy w Mocondo, to tutaj dzieją się rzeczy niezwykłe na co dzień, a cuda przeplatają się z codziennością. poznajcie nurt realizmu magicznego w wydaniu ojca chrzestnego gatunku, kolumbijskiego magika pióra, G.G. Marqueza!
Styl realizmu magicznego w tej książce jest DELIKATNY. Jasne, jest to epicka tragedia, która rozgrywa się w długiej linii rodzinnego szaleństwa, ale to nie przeszkadza ludziom jeść brud, powracać z martwych, rozprzestrzeniać plagę zaraźliwej bezsenności czy cieszyć się burzą żółtych kwiatów. Wszystko to jest przedstawione w tak naturalnym świetle, że myślisz sobie: "Oczywiście. Oczywiście, że hoduje rośliny wodne w swoich sztucznych zębach. Dlaczego miałby tego nie robić?".
Ten facet jest uosobieniem wyjątkowości. Daj mi jedno zdanie, JAKIEKOLWIEK zdanie, które ten człowiek kiedykolwiek napisał, a rozpoznam je bez cienia wahania. Nikt nie pisze tak jak on. (Poza tym jego zdania mają średnio po 1438 słów, co dla mniej skupionych czytelników może rodzić poczucie zagubienia, dobra kawa i koc na nogach to idealny mikroklimat aby nie tracąc wątków wszystko sobie poukładać w głowie Inaczej mówiąc, muszę angażować każdą uncję moich zdolności umysłowych, żeby zrozumieć, co się do cholery dzieje! Większość ludzi, którzy czytają dla relaksu i rozrywki, będzie chciała wysłać Marquezowi nienawistne listy :D
Poza tym jest około 20 głównych bohaterów i około 4 imion, które wszyscy mają wspólne. Zdaję sobie sprawę, że jest to prawdopodobnie realistyczne w kulturze latynoskiej tamtych czasów, ale SERIO, kiedy dojdziesz do szóstej postaci o imieniu Aureliano, będziesz musiał narysować sobie diagram. Nawet Rosjanie nie cierpią na taką dezorientację co do imion jak ten facet.
Co więcej, Marquez po raz kolejny (podobnie jak w Miłości w czasach zarazy) napisał o dorosłym mężczyźnie uprawiającym seks z dziewczynką mającą zaledwie 9 lat... co jest numerem jeden na mojej liście "Rzeczy, które sprawiają, że robisz EWW!!!". Przy nim Lolita wygląda jak Polyanna na wykresie cnót! (Uwaga do autorów: Dajecie JEDNEJ postaci unikalną, ale obrzydliwą cechę i to jest dobre pisanie. Jeśli dasz ją więcej niż jednej postaci, zaczniemy myśleć, że czytam twój profil psychologiczny, niebezpieczna gra z czytelnikiem to miecz obusieczny!
Jeśli masz ochotę wysilić swój mózg do granic możliwości, przeczytaj to. W końcu ten człowiek zdobył Literacką Nagrodę Nobla, to niesamowite, że nie jest jednym z tych docenionych po śmierci, ale już za życia poznano się na jego geniuszu. Ale przygotuj się na to, że będziesz pracować nad zrozumieniem tej powieści ciężej niż kiedykolwiek wcześniej w życiu. I niech Bóg będzie z Tobą.
ULUBIONE CYTATY: (przypadkowo również najkrótsze w książce)
“Miała tę rzadką cechę, że nigdy nie istniała całkowicie, chyba że w odpowiednim momencie.”
“Wkrótce nabrał tego zrezygnowanego spojrzenia, które widuje się u wegetarian.”
“Dzieci dziedziczą szaleństwo po rodzicach.”
“Naprawdę przeszedł przez śmierć, ale wrócił, bo nie mógł znieść samotności.”
“Powietrze było tak wilgotne, że ryby mogły wchodzić przez drzwi i wypływać przez okna.”
“Nie był w stanie udźwignąć w duszy przygniatającego ciężaru tak wielu wydarzeń z przeszłości.”
“Wystarczy mi pewność, że ty i ja istniejemy w tej chwili.”
“Człowiek nie umiera wtedy, kiedy powinien, ale kiedy może.”
A to tylko skromna część perełek jakie znajdziecie w “Stu latach samotności”, wśród moich znajomych nie ma nikogo, kto nie znalazłby w tej książce zdania idealnie opisującego jego stan ducha, to właściwa cecha Marqueza, kto sięga po jego książki, ma wrażenie, że zostały one napisane specjalnie dla niego. Cecha wielkich pisarzy!
Przypomina mi się moja recenzja “Wojny i pokoju” Tołstoja, w której próbowałem opisać książkę podobną do niej i zdałem sobie sprawę, że nie ma innych takich książek; to praktycznie gatunek sam w sobie. “Sto lat samotności” to arcydzieło narracyjne, które samo w sobie jest wyjątkowe, ale przypomina wiele innych wspaniałych książek: “Doktor Żywago Pasternaka”, “Pod wulkanem Lowry'ego”,” Dobra ziemia” Bucka i “Ulisses” Joyce'a - to dzieła, które przychodziły mi na myśl podczas lektury, ale bez wątpienia jest to książka jedyna w swoim rodzaju.
Używając wszystkich środków literackich, jakie kiedykolwiek poznałem, i wymyślając wiele innych w miarę upływu czasu, García Márquez ustanowił nową epokę rezonansu opisowego. Magiczny realizm i hiperbola obfitują w jego fantastyczną historię mitycznego miasteczka Macondo, oddzielonego górami i bagnistą drogą od wszystkiego innego, oraz rodziny Buendía, której życie było dramatycznym sercem miasteczka od jego powstania aż do fatalnego końca.
García Márquez wykorzystuje kazirodcze i powtarzające się sytuacje rodzinne, aby podkreślić swoją kronikę i dynamiczną charakterystykę, która jest labiryntowa w swojej złożoności. Mroczny humor przemierza starożytne korytarze rodowej rezydencji wraz z duchami tych, którzy przybyli wcześniej. Niewiarygodnie García Márquez wiąże to wszystko w kompletne i proroczo brzmiące zakończenie, które aż do końca tchnie poezją.
Na koniec muszę przyznać, że ta recenzja jest zupełnie niewystarczająca. To jest książka, którą trzeba przeczytać.
**** 2018 - Niedawno miałem rozmowę o tej książce i zapytano mnie "o co tyle szumu? dlaczego to takie wyjątkowe?". Minęło trochę czasu, odkąd czytałem, ale moja odpowiedź była taka, że po przewróceniu ostatniej strony zostałem porażony niemotą, musiałem chodzić po ziemi w przenośni przez kilka dni, aby zebrać myśli na temat tego, co przeczytałem - naprawdę więcej niż to, co przeżyłem. Czytam dużo książek i książka, która tak mnie uderzyła, zasługuje na pewną refleksję.
Innym wskaźnikiem - i to też jest subiektywne - jest to, że od tamtej pory często myślę o tej książce. Czytam książkę i cieszę się nią, bawię się i uciekam na chwilę w świat pisarza, a potem kończę, piszę recenzję, wystawiam 3 gwiazdki i zabieram się do następnej książki. Są takie książki, które po latach muszę sobie odświeżać w pamięci: kto to napisał, o czym to było? Nie jest tak w przypadku 100 lat. Jak wiele innych książek z pięcioma gwiazdkami, ta również została ze mną. Czasami myślę o Macondo i widzę chwasty i pnącza wyrastające przez podłogi z twardego drewna. Ta powieść bez reszty zawładnęła moją wyobraźnią;-)
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.
Czy chcesz zostawić tylko ocenę?
Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.
Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.
Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.
Sposoby dostawy
Płatne z góry
InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
ORLEN Paczka

11.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

9.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Kurier GLS

14.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Kurier DPD

14.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Kurier InPost

14.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Pocztex Kurier

13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł
Punkt odbioru (Dębica)

5.00 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Płatne przy odbiorze
Kurier GLS pobranie
23.99 zł
Sposoby płatności
Płatność z góry
Przedpłata

Zwykły przelew