Inspirujące książki biznesowe - ucz się od najlepszych
Czas na konkrety! Skorzystaj z naszego krótkiego rankingu książek o biznesie i sprawdź, po jakie książki warto sięgnąć. Oczywiście, nie zapominaj, że to tylko niektóre tytuły, które zasługują na Twoją uwagę.
"Steve Jobs” Walter Isaacson. Steve Jobs, jako jeden z założycieli Apple, przeszedł do biznesowej legendy. Nie zapominaj jednak o tym, że Jobs to nie tylko Apple, ale również studio Pixar, które chociażby stoi za kultowym filmem "Toy Story”. "Steve Jobs” Waltera Isaacsona to niesamowicie szczegółowa i wciągająca biografia tej nietuzinkowej postaci, która może być źródłem inspiracji nie tylko dla fanów Jobsa, ale wszystkich przedsiębiorców. Poznając historię Jobsa można odkryć tytaniczny wysiłek, jaki trzeba włożyć w budowanie od podstaw rozpoznawalnej marki. Na drodze sukcesu Jobsa nie brakowało zresztą wybojów, jak chociażby konieczność odejścia z Apple i jego późniejszy powrót. Biografia tego wizjonera nie jest książką biznesową sensu stricto, ale bardzo dobrze pokazuje proces biznesowy "od zaplecza”.
"Moje życie i dzieło” Henry Ford. Tworząc top książek biznesowych nie możemy zapomnieć również o Henrym Fordzie, człowieku, który zmienił obraz przemysłu motoryzacyjnego. To dzięki jego działalności, samochody stały się towarem o wiele bardziej dostępnym. "Może życie i dzieło” to książka napisana przez samego Forda, dokumentująca nieszablonowy sposób jego myślenia.
"Jak założyć działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich” Aneta Sokół, Przemysław Mućko. Najlepsza książka biznesowa to książka, która będzie w stanie w przystępny sposób przekazać Ci przydatne wiadomości. Jeżeli jeszcze nie masz własnej firmy i dopiero planujesz jej założenie, musisz uzbroić się w najważniejsze informacje, dzięki którym ten proces będzie zdecydowanie łatwiejszy. Właśnie dlatego, książka Anety Sokół i Przemysława Mućko może okazać się dla Ciebie doskonałym przewodnikiem po sekretach rozpoczynania działalności gospodarczej w Polsce i niektórych państwach Europy, dając Ci solidną dawkę podstawowej wiedzy.
"Sekrety amerykańskich milionerów” William D. Danko, Thomas J. Stanley. Jeżeli się uczyć, to od najlepszych, prawda? Chcesz się dowiedzieć, co doprowadziło amerykańskich milionerów do ich bogactwa? To książka właśnie dla Ciebie! Tajemnice osób, które odniosły sukces mogą stać się inspiracją do wprowadzenia zmian we własnej biznesowej działalności lub zmienić punkt widzenia czytającego i skłonić go do refleksji.
"Jak napisać biznesplan gwarantujący sukces” Garett Sutton, Robert Kiyosaki. Najważniejsze książki biznesowe to książki, które niosą ze sobą konkretny przekaz. "Jak napisać biznesplan gwarantujący sukces” jest pozycją obowiązkową dla osób, które dopiero wkraczają do świata biznesu. Stworzenie biznesplanu to absolutna podstawa, jeżeli zamierza się rozpocząć własną działalność - ma on za zadanie określić rentowność planowanych działań - dlatego książka Suttona i Kiyosakiego może być dużym wsparciem w procesie jego opracowywania.
"Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” Bob Dorf, Steve Blank. Tworzenie firmy to proces, który wymaga uważności, wiedzy oraz ciężkiej pracy. Ta książka to świetny początek dla wszystkich osób, które mają w planach wystartowanie z własnym startupem lub już to zrobiły. Naszpikowana przydatnymi wskazówkami, może stać się doskonałym przewodnikiem w pierwszym okresie funkcjonowania firmy.
"Finansowanie startupów. Jak negocjować z inwestorem?” Franciszek Migaszewski. Rozwój firmy w wielu przypadkach jest nierozerwalnie związany z zapotrzebowaniem na środki finansowe. Bardzo często są one zdobywane dzięki inwestorom. Książka Franciszka Migaszewskiego to świetna propozycja dla wszystkich startupowców, którzy planują korzystanie ze wsparcia inwestorów i chcą wiedzieć, jak negocjować zawierane z nimi umowy inwestycyjne. Dzięki książce dowiesz się, na co koniecznie musisz zwrócić uwagę, żeby finalnie umowa była dla Ciebie korzystna.
"Potęga osobistego uroku. Jak zjednywać sobie ludzi?” Brian Tracy. Wbrew pozorom, Twój sukces biznesowy nie jest uzależniony jedynie od posiadanej wiedzy czy talentu. Wręcz przeciwnie, ogromny wpływ mają na niego również kontakty międzyludzkie, jakie chcąc nie chcąc musisz utrzymywać. Jeżeli nie wiesz, jak rozmawiać z drugim człowiekiem i nie potrafisz nawiązywać relacji, koniecznie sięgnij po poradnik Briana Tracy’ego i dowiedz się, co zrobić, żeby poprawić swój wizerunek w oczach innych.
"Krótka historia ekonomii” Niall Kishtainy. Jakakolwiek działalność biznesowa powinna opierać się o wiedzę na temat ekonomii. Właśnie dlatego, planując prowadzenie własnej firmy, warto wyposażyć się w najważniejsze książki ekonomiczne. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem i zdajesz sobie sprawę z tego, że Twoja ekonomiczna wiedza wymaga poszerzenia, "Krótka historia ekonomii” może okazać się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę. Książka jest napisana zrozumiałym nawet dla laika językiem, a jej autor nie stroni od humorystycznych akcentów.
"Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX” Ashlee Vance. Elona Muska, tak samo jak Jobsa czy Forda, nie trzeba dzisiaj chyba nikomu przedstawiać, prawda? To osoba, która ma na swoim koncie gigantyczne osiągnięcia, dlatego biografia Muska jest świetnym sposobem na to, żeby przynajmniej częściowo odkryć tajemnicę jego sukcesu.
"Targuj się. Zen negocjacji” Maciej Dutko. Nie ma biznesu, bez negocjacji. Właśnie dlatego, umiejętność ich prowadzenia ma kolosalne znaczenie dla osób, które prowadzą własną działalność. Książka Macieja Dutko to poradnik negocjacji, który podpowie Ci, co powinnaś/powinieneś wiedzieć na ich temat. Po "Targuj się. Zen negocjacji” warto sięgnąć zresztą nawet jeśli nie jest się właścicielem firmy. Dlaczego? Negocjacje są nieodłącznym elementem życia każdego człowieka, dlatego umiejętność ich prowadzenia może okazać się bardzo przydatna.
"Jak wygrać każde negocjacje nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem?” Robert Mayer. Kolejna pozycja, która może Ci się przydać, jeśli zamierzasz polepszyć swoje umiejętności negocjacyjne. W wielu przypadkach negocjacje nierozerwalnie wiążą się z silnymi emocjami, które nie zawsze są najlepszymi doradcami. Robert Mayer podpowiada co zrobić, żeby negocjować skutecznie, ale bez tracenia głowy.
"Jak upadają giganci. I dlaczego niektóre firmy nigdy się nie poddają” Jim Collins. Czytanie o niepowodzeniach biznesowych to sposób na to, żeby uczyć się na błędach innych i nie popełniać ich we własnej działalności. Właśnie dlatego, lektura książki Collinsa może być wyjątkowo pouczającym doświadczeniem - dowiedz się, co prowadzi do upadku firm i dlaczego niektóre z nich potrafią ponownie zawalczyć o swoją pozycję.
"Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów?” Marzena Feldy. Tę książkę zdecydowanie warto przeczytać, jeśli ma się w planach założenie własnego sklepu internetowego. Na taki krok decyduje się zresztą dzisiaj bardzo dużo osób, głównie ze względu na popularność zakupów online. Możliwość kupienia potrzebnych produktów za pomocą kilku kliknięć myszką, bez konieczności wychodzenia z domu, sprawia, że wiele osób decyduje się na buszowanie właśnie w sklepach internetowych. Nie bez znaczenia jest również fakt, że sklep online można odwiedzić o dowolnej porze. Zanim jednak założy się własny sklep warto zdobyć wiedzę, która może okazać się przydatna w jego prowadzeniu. Marzena Feldy podpowiada, jak przyciągnąć do swojego sklepu klientów, dlatego to lektura, która z pewnością może Ci się przydać.
"Mistrz sprzedaży” Arkadiusz Bednarski. Działalność biznesowa bardzo często w dużej mierze opiera się na sprzedaży różnego rodzaju towarów lub usług. Książka "Mistrz sprzedaży” to lektura w sam raz dla osób zajmujących się handlem, ale nie tylko - jeśli masz własną firmę, zdecydowanie warto po nią sięgnąć i dowiedzieć się, jak sprzedawać, żeby osiągać zadowalające wyniki. Ta książka może okazać się również pomocna dla sprzedawców, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę na temat skutecznego obsługiwania klientów.
ZAPAMIĘTAJ! Poruszanie się po obszarze biznesowym wymaga nie tylko zaangażowania i gotowości do pracy, ale przede wszystkim wiedzy. Właśnie dlatego, warto sięgać po książki biznesowe, a wybierając odpowiednie pozycje kierować się własnymi zainteresowaniami, potrzebami i branżą, w której się działa. Założenie własnej działalności gospodarczej wymaga posiadania przynajmniej podstawowych informacji, dlatego książki omawiające, na przykład, niezbędne formalności czy przygotowywanie biznesplanu mogą okazać się dużym wsparciem merytorycznym. Korzystaj z książkowych zasobów i poszerzaj swoją wiedzę na temat biznesu - to pomoże Ci w osiąganiu zamierzonych rezultatów.
Komentarze
Brak komentarzy...
Dodaj komentarz
Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość komentowania. Przejdź do strony logowania.