Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Zgwałcone oczy. Komiksowe obrazy przemocy seksualnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
"Zgwałcone oczy. Komiksowe obrazy przemocy seksualnej" to książka wydana po raz pierwszy w 2001 roku przez Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, która wywołała kontrowersje w środowisku akademickim. Autorka w swoich analizach ukazuje, jak temat przemocy seksualnej jest przedstawiany w kulturze masowej. Podstawową tezą książki jest przekonanie, że popularne utwory odzwierciedlają sposób myślenia odbiorców, ponieważ ich treści są determinowane przez mechanizmy rynkowe. Nawet jeśli formy masowego przekazu szokują publikę, czynią to, ponieważ zaskoczenie i sensacja są towarami pożądanymi przez konsumentów.
Autorka wskazuje, że masowe produkcje często pokazują, jak społeczeństwo postrzega różne kwestie społeczne, jakie ma o nich opinie i jak je ocenia. Komiksy, stanowiące centralny punkt publikacji, często spotykają się z cenzurą, mimo że bywają tworzone z ambicjami artystycznymi. Jednakże krytycy często nie dostrzegają w komiksach sztuki, co uniemożliwia ich pełne uznanie.
Zawieszenie kryterium "artystyczności" w kontekście komiksu w Polsce otwiera pole do dyskusji o tym, dlaczego w kulturze pojawiają się treści atakujące naszą wrażliwość i poczucie przyzwoitości. Autorka zastanawia się, jakie konkretnie powody stoją za obecnością dwuznacznych treści w sztuce i jakie cele im przyświecają, a także co oferują twórcy komiksów w zamian za odebranie nam niewinności.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
"Zgwałcone oczy. Komiksowe obrazy przemocy seksualnej" to książka wydana po raz pierwszy w 2001 roku przez Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, która wywołała kontrowersje w środowisku akademickim. Autorka w swoich analizach ukazuje, jak temat przemocy seksualnej jest przedstawiany w kulturze masowej. Podstawową tezą książki jest przekonanie, że popularne utwory odzwierciedlają sposób myślenia odbiorców, ponieważ ich treści są determinowane przez mechanizmy rynkowe. Nawet jeśli formy masowego przekazu szokują publikę, czynią to, ponieważ zaskoczenie i sensacja są towarami pożądanymi przez konsumentów.
Autorka wskazuje, że masowe produkcje często pokazują, jak społeczeństwo postrzega różne kwestie społeczne, jakie ma o nich opinie i jak je ocenia. Komiksy, stanowiące centralny punkt publikacji, często spotykają się z cenzurą, mimo że bywają tworzone z ambicjami artystycznymi. Jednakże krytycy często nie dostrzegają w komiksach sztuki, co uniemożliwia ich pełne uznanie.
Zawieszenie kryterium "artystyczności" w kontekście komiksu w Polsce otwiera pole do dyskusji o tym, dlaczego w kulturze pojawiają się treści atakujące naszą wrażliwość i poczucie przyzwoitości. Autorka zastanawia się, jakie konkretnie powody stoją za obecnością dwuznacznych treści w sztuce i jakie cele im przyświecają, a także co oferują twórcy komiksów w zamian za odebranie nam niewinności.
