InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zasłona w rajskie ptaki to wznowienie klasycznej, choć jedynej w swoim rodzaju książka (pierwsze wyd. PIW 1981) przechwytującej na gorącym uczynku generalny zwrot wrażliwości artystycznej u zarania naszych czasów.
Wiesław Juszczak ujmuje to jako nagły zmierzch pewnej oczywistej konwencji niemal w całym wieku XIX rządziła zasada fabularności tak wszechogarniająca, że widoczna jako model idealny wszelkich dziedzin sztuki (malarstwo figuratywne czy tonacja dur-moll w muzyce), ale od tego czasu powieść nie jest już wzorcem tych sztuk, lecz sama zaczęła czerpać z nich inspiracje. Kształt tego przełomu bada Juszczak, sięgając po mniej radykalną od Ulissesa Joyce'a powieść Virginii Woolf Pani Dalloway, a ściślej tylko jeden jej epizod. Wobec zwięzłych tez wyjściowych nieporównana wnikliwość tej analizy sprawia wrażenie olśniewającego, zawrotnie długiego ogona rajskiego ptaka.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zasłona w rajskie ptaki to wznowienie klasycznej, choć jedynej w swoim rodzaju książka (pierwsze wyd. PIW 1981) przechwytującej na gorącym uczynku generalny zwrot wrażliwości artystycznej u zarania naszych czasów.
Wiesław Juszczak ujmuje to jako nagły zmierzch pewnej oczywistej konwencji niemal w całym wieku XIX rządziła zasada fabularności tak wszechogarniająca, że widoczna jako model idealny wszelkich dziedzin sztuki (malarstwo figuratywne czy tonacja dur-moll w muzyce), ale od tego czasu powieść nie jest już wzorcem tych sztuk, lecz sama zaczęła czerpać z nich inspiracje. Kształt tego przełomu bada Juszczak, sięgając po mniej radykalną od Ulissesa Joyce'a powieść Virginii Woolf Pani Dalloway, a ściślej tylko jeden jej epizod. Wobec zwięzłych tez wyjściowych nieporównana wnikliwość tej analizy sprawia wrażenie olśniewającego, zawrotnie długiego ogona rajskiego ptaka.