Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Opakowania, czyli perfumowanie śledzia. O grafice, reklamie i handlu w PRL-u
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co oznaczała tajemnicza jedynka widoczna na opakowaniach? Jak powstały sklepy samoobsługowe i jaki wpływ miały supermarkety w Polsce na design opakowań? W czasach PRL-u wielu z nas zbierało papierki po cukierkach, tworzyło kolekcje puszek na meblościankach lub kupowało produkty tylko dlatego, że ich opakowania były estetyczne. A kto z nas nie rozważał, czy pudełko po bombonierkach nie stanie się idealnym miejscem na przechowywanie listów czy wstążeczek?
Dawne opakowania przywołują dziś nostalgiczne wspomnienia, odzwierciedlając smaki i zapachy tamtych czasów. Często były one projektowane przez uznanych polskich grafików, których nazwiska nie zawsze były szeroko znane. Artyści ci, mimo że nie mogli podpisywać swoich prac na opakowaniach, tworzyli prawdziwe dzieła sztuki, które do dziś budzą sentyment. Katarzyna Jasiołek postanowiła zgłębić historię tych wyjątkowych projektów i odpowiedzieć na pytania dotyczące polskiego dizajnu opakowań: kto je projektował i dlaczego nie spełniały zagranicznych standardów? Jak przebiegał proces skupu opakowań i które z nich mogłyby trafić do galerii sztuki? Czy naprawdę lata PRL-u były tak szare, jak się wydaje?
Katarzyna Jasiołek, urodzona w 1982 roku, jest absolwentką Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Pisze o nowych technologiach dla „Komputer Świata” i wcześniej o mediach dla „Press”. Obecnie regularnie współpracuje z magazynem „Szkło i Ceramika”, tworząc artykuły na temat dizajnu. Prowadzi również blog „Heliotrop” (heliotropvintage.pl), zawierający treści o wzornictwie, architekturze, fotografii i modzie, oraz podcast z udziałem twórców i rzemieślników. Jasiołek jest także autorką książek o wzornictwie, w tym „Asteroid i półkotapczan” (Marginesy 2020).
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co oznaczała tajemnicza jedynka widoczna na opakowaniach? Jak powstały sklepy samoobsługowe i jaki wpływ miały supermarkety w Polsce na design opakowań? W czasach PRL-u wielu z nas zbierało papierki po cukierkach, tworzyło kolekcje puszek na meblościankach lub kupowało produkty tylko dlatego, że ich opakowania były estetyczne. A kto z nas nie rozważał, czy pudełko po bombonierkach nie stanie się idealnym miejscem na przechowywanie listów czy wstążeczek?
Dawne opakowania przywołują dziś nostalgiczne wspomnienia, odzwierciedlając smaki i zapachy tamtych czasów. Często były one projektowane przez uznanych polskich grafików, których nazwiska nie zawsze były szeroko znane. Artyści ci, mimo że nie mogli podpisywać swoich prac na opakowaniach, tworzyli prawdziwe dzieła sztuki, które do dziś budzą sentyment. Katarzyna Jasiołek postanowiła zgłębić historię tych wyjątkowych projektów i odpowiedzieć na pytania dotyczące polskiego dizajnu opakowań: kto je projektował i dlaczego nie spełniały zagranicznych standardów? Jak przebiegał proces skupu opakowań i które z nich mogłyby trafić do galerii sztuki? Czy naprawdę lata PRL-u były tak szare, jak się wydaje?
Katarzyna Jasiołek, urodzona w 1982 roku, jest absolwentką Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Pisze o nowych technologiach dla „Komputer Świata” i wcześniej o mediach dla „Press”. Obecnie regularnie współpracuje z magazynem „Szkło i Ceramika”, tworząc artykuły na temat dizajnu. Prowadzi również blog „Heliotrop” (heliotropvintage.pl), zawierający treści o wzornictwie, architekturze, fotografii i modzie, oraz podcast z udziałem twórców i rzemieślników. Jasiołek jest także autorką książek o wzornictwie, w tym „Asteroid i półkotapczan” (Marginesy 2020).
