Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 3
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Przedstawiamy kontynuację serii „Dać rzeczy słowo” - „Apraksja mowy 2”, oferującą bogaty zbiór ćwiczeń skierowanych do osób z apraksją mowy. Publikacja ta jest podzielona na sześć zeszytów, zawierających zestawy dźwięków do ćwiczeń:
- zeszyt 1: A, O, L, M, B,
- zeszyt 2: P, U(Ó), I, J, W,
- zeszyt 3: F, N, E, Z, S, C,
- zeszyt 4: DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ,
- zeszyt 5: Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH,
- zeszyt 6: CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI.
Komunikacyjne trudności związane z apraksją mowy polegają na problemach z rekonstrukcją sekwencji ruchów koniecznych do wypowiedzenia słów. Poprawa wymaga dokładnie skoncentrowanej terapii, której nadrzędnym celem jest częste powtarzanie poszczególnych sylab i słów, nawet jeśli już są poprawnie wymawiane. Jednym z zaleceń ekspertów jest zwrócenie uwagi na możliwość obserwacji wyrazów twarzy i układów warg mówcy, aby pacjent mógł dokładnie naśladować te ruchy. Wskazówki dodatkowe, takie jak gestykulacja czy szczegółowe instrukcje w naszej publikacji, mogą znacząco pomóc w procesie nauki.
Ćwiczenia zostały tak zaprojektowane, aby stopniować trudność, co pozwala na indywidualne dopasowanie do potrzeb pacjenta. Nie istnieje jednoznaczny konsensus w literaturze dotyczący kolejności, w jakiej należy przeprowadzać terapię. Badania sugerują różne podejścia - niektórzy naukowcy podkreślają łatwość zapamiętywania całych słów nad sylabami, inni zaś zalecają zaczynanie od dźwięków izolowanych. Nasza struktura oparła się na praktycznym doświadczeniu, które wskazuje na łatwiejsze naśladowanie dźwięków, których artykulację można obserwować, jak w przypadku dźwięków takich jak A, O, L, M.
W publikacji słowa i frazy zostały uporządkowane od prostszych, zawierających dwie otwarte sylaby, po bardziej złożone zbitki spółgłoskowe. Każde ćwiczenie składa się z opisu dźwięku, obrazów przedstawiających ustawienie warg, przekrojów bocznych zaczerpniętych z T. Benni „Fonetyka opisowa języka polskiego” oraz z zadań obejmujących czytanie i powtarzanie sylab, słów i konstrukcji zdań. Zalecamy logopedom modyfikowanie kolejności ćwiczeń według indywidualnych potrzeb pacjenta.
W kontekście polskiej wymowy miękkich głosek, takich jak ś, ć, ń, ź i dź, zapisano je odpowiednio jako ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni i dź/dzi, z uwagi na różnice w wymawianiu tych dźwięków w innych językach. W razie potrzeby, prosimy o doprecyzowanie tych różnic pacjentowi.
Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wsparciem zarówno dla pacjentów, jak i ich rodzin oraz terapeutów.
Autorki
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Przedstawiamy kontynuację serii „Dać rzeczy słowo” - „Apraksja mowy 2”, oferującą bogaty zbiór ćwiczeń skierowanych do osób z apraksją mowy. Publikacja ta jest podzielona na sześć zeszytów, zawierających zestawy dźwięków do ćwiczeń:
- zeszyt 1: A, O, L, M, B,
- zeszyt 2: P, U(Ó), I, J, W,
- zeszyt 3: F, N, E, Z, S, C,
- zeszyt 4: DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ,
- zeszyt 5: Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH,
- zeszyt 6: CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI.
Komunikacyjne trudności związane z apraksją mowy polegają na problemach z rekonstrukcją sekwencji ruchów koniecznych do wypowiedzenia słów. Poprawa wymaga dokładnie skoncentrowanej terapii, której nadrzędnym celem jest częste powtarzanie poszczególnych sylab i słów, nawet jeśli już są poprawnie wymawiane. Jednym z zaleceń ekspertów jest zwrócenie uwagi na możliwość obserwacji wyrazów twarzy i układów warg mówcy, aby pacjent mógł dokładnie naśladować te ruchy. Wskazówki dodatkowe, takie jak gestykulacja czy szczegółowe instrukcje w naszej publikacji, mogą znacząco pomóc w procesie nauki.
Ćwiczenia zostały tak zaprojektowane, aby stopniować trudność, co pozwala na indywidualne dopasowanie do potrzeb pacjenta. Nie istnieje jednoznaczny konsensus w literaturze dotyczący kolejności, w jakiej należy przeprowadzać terapię. Badania sugerują różne podejścia - niektórzy naukowcy podkreślają łatwość zapamiętywania całych słów nad sylabami, inni zaś zalecają zaczynanie od dźwięków izolowanych. Nasza struktura oparła się na praktycznym doświadczeniu, które wskazuje na łatwiejsze naśladowanie dźwięków, których artykulację można obserwować, jak w przypadku dźwięków takich jak A, O, L, M.
W publikacji słowa i frazy zostały uporządkowane od prostszych, zawierających dwie otwarte sylaby, po bardziej złożone zbitki spółgłoskowe. Każde ćwiczenie składa się z opisu dźwięku, obrazów przedstawiających ustawienie warg, przekrojów bocznych zaczerpniętych z T. Benni „Fonetyka opisowa języka polskiego” oraz z zadań obejmujących czytanie i powtarzanie sylab, słów i konstrukcji zdań. Zalecamy logopedom modyfikowanie kolejności ćwiczeń według indywidualnych potrzeb pacjenta.
W kontekście polskiej wymowy miękkich głosek, takich jak ś, ć, ń, ź i dź, zapisano je odpowiednio jako ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni i dź/dzi, z uwagi na różnice w wymawianiu tych dźwięków w innych językach. W razie potrzeby, prosimy o doprecyzowanie tych różnic pacjentowi.
Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wsparciem zarówno dla pacjentów, jak i ich rodzin oraz terapeutów.
Autorki
