Książka - Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 2

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 2

Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 2

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Przedstawiamy nową część publikacji "Dać rzeczy słowo- apraksja mowy 2", która wzbogaca istniejący zestaw ćwiczeń mających na celu wsparcie terapii apraksji mowy. Książka została podzielona na sześć części, które koncentrują się na poszczególnych głoskach:

1. Zeszyt 1 obejmuje A, O, L, M, B.
2. Zeszyt 2 zajmuje się P, U(Ó), I, J, W.
3. Zeszyt 3 dotyczy F, N, E, Z, S, C.
4. Zeszyt 4 analizuje DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ.
5. Zeszyt 5 skupia się na Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH.
6. Zeszyt 6 omawia CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI.

Głównym problemem w afazji ruchowej są nie tylko zaburzenia językowe, ale również trudności z artykulacją, znane jako apraksja mowy. Specjaliści podkreślają (Boehme, 2003), jak ważne są liczne powtórzenia, nawet gdy pacjent większość głosek wymawia poprawnie. Kluczowe jest także, aby osoba mówiąca była widoczna, co umożliwia pacjentowi obserwację i imitację ruchów artykulacyjnych. Dodatkowo, można stosować pomoce takie jak gesty (np. dotykanie krtani, by pokazać dźwięczność) oraz opisowe wskazówki, schematy graficzne czy zdjęcia przedstawiające układy warg.

Przygotowując przykłady do ćwiczeń, szczególną uwagę zwrócono na stopniowanie trudności. Stanowiące wyzwanie określenie idealnej sekwencji terapii badania sugerują różne podejścia. Niektórzy badacze (Howard, Varley, 1995) twierdzą, że łatwiej zapamiętać całe słowa niż sylaby, podczas gdy inni (Dabul i Bollier, 1976; Holtzapple i Marshall, 1977; Knock i inni, 2000, Raymer i inni, 2002) zalecają rozpoczynanie od dźwięków izolowanych.

Przy układaniu materiałów skupiliśmy się głównie na naszym doświadczeniu z pacjentami. Głoski, których artykulacja jest łatwiej zauważalna, np. A, O, L, M, mogą być łatwiejsze do powtórzenia niż te mniej widoczne, np. K, G. Kolejność wyrazów do powtarzania przebiega od prostych z dwoma sylabami otwartymi do bardziej złożonych zawierających zbitki spółgłoskowe.

Ćwiczenia mają strukturę obejmującą opis wymawiania głoski, zdjęcie przedstawiające ułożenie ust, rentgenogramy artykulacyjne (zaczerpnięte z T. Benni „Fonetyka opisowa języka polskiego”), ćwiczenia z sylabami, słowami oraz kończeniem zdań. Logopedzi powinni dostosowywać sekwencję ćwiczeń do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Zachęcamy również do wyjaśniania specyfiki wymowy głosek ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni, ź/zi, dź/dzi, zwłaszcza w kontekście wyrazów obcojęzycznych, jak np. "cito" czy "sinus", gdzie wymowa może się różnić. Wierzymy, że nasza publikacja będzie wartościowym wsparciem dla pacjentów, ich rodzin oraz specjalistów.

Autorki

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Przedstawiamy nową część publikacji "Dać rzeczy słowo- apraksja mowy 2", która wzbogaca istniejący zestaw ćwiczeń mających na celu wsparcie terapii apraksji mowy. Książka została podzielona na sześć części, które koncentrują się na poszczególnych głoskach:

1. Zeszyt 1 obejmuje A, O, L, M, B.
2. Zeszyt 2 zajmuje się P, U(Ó), I, J, W.
3. Zeszyt 3 dotyczy F, N, E, Z, S, C.
4. Zeszyt 4 analizuje DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ.
5. Zeszyt 5 skupia się na Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH.
6. Zeszyt 6 omawia CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI.

Głównym problemem w afazji ruchowej są nie tylko zaburzenia językowe, ale również trudności z artykulacją, znane jako apraksja mowy. Specjaliści podkreślają (Boehme, 2003), jak ważne są liczne powtórzenia, nawet gdy pacjent większość głosek wymawia poprawnie. Kluczowe jest także, aby osoba mówiąca była widoczna, co umożliwia pacjentowi obserwację i imitację ruchów artykulacyjnych. Dodatkowo, można stosować pomoce takie jak gesty (np. dotykanie krtani, by pokazać dźwięczność) oraz opisowe wskazówki, schematy graficzne czy zdjęcia przedstawiające układy warg.

Przygotowując przykłady do ćwiczeń, szczególną uwagę zwrócono na stopniowanie trudności. Stanowiące wyzwanie określenie idealnej sekwencji terapii badania sugerują różne podejścia. Niektórzy badacze (Howard, Varley, 1995) twierdzą, że łatwiej zapamiętać całe słowa niż sylaby, podczas gdy inni (Dabul i Bollier, 1976; Holtzapple i Marshall, 1977; Knock i inni, 2000, Raymer i inni, 2002) zalecają rozpoczynanie od dźwięków izolowanych.

Przy układaniu materiałów skupiliśmy się głównie na naszym doświadczeniu z pacjentami. Głoski, których artykulacja jest łatwiej zauważalna, np. A, O, L, M, mogą być łatwiejsze do powtórzenia niż te mniej widoczne, np. K, G. Kolejność wyrazów do powtarzania przebiega od prostych z dwoma sylabami otwartymi do bardziej złożonych zawierających zbitki spółgłoskowe.

Ćwiczenia mają strukturę obejmującą opis wymawiania głoski, zdjęcie przedstawiające ułożenie ust, rentgenogramy artykulacyjne (zaczerpnięte z T. Benni „Fonetyka opisowa języka polskiego”), ćwiczenia z sylabami, słowami oraz kończeniem zdań. Logopedzi powinni dostosowywać sekwencję ćwiczeń do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Zachęcamy również do wyjaśniania specyfiki wymowy głosek ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni, ź/zi, dź/dzi, zwłaszcza w kontekście wyrazów obcojęzycznych, jak np. "cito" czy "sinus", gdzie wymowa może się różnić. Wierzymy, że nasza publikacja będzie wartościowym wsparciem dla pacjentów, ich rodzin oraz specjalistów.

Autorki

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 41
Rok wydania: 2016
Rozmiar: 2 × 2 mm
ID: 9788361339670
Wydawnictwo:

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info