Książka - Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 5

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 5

Dać rzeczy słowo. Apraksja mowy 5

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Przedstawiamy rozszerzoną wersję zbioru ćwiczeń poświęconych terapii apraksji mowy, będącą kontynuacją poprzedniej publikacji "Dać rzeczy słowo - apraksja mowy". Najnowsze wydanie, czyli "Dać rzeczy słowo - apraksja mowy 2", jest podzielone na sześć zeszytów odpowiadających poszczególnym grupom głosek:

- Zeszyt 1: A, O, L, M, B
- Zeszyt 2: P, U(Ó), I, J, W
- Zeszyt 3: F, N, E, Z, S, C
- Zeszyt 4: DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ
- Zeszyt 5: Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH
- Zeszyt 6: CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI

Jednym z głównych wyzwań afazji ruchowej, obok trudności językowych, jest apraksja mowy, czyli problemy z sekwencją ruchów niezbędnych do prawidłowego wypowiadania słów. Efektywna terapia musi koncentrować się na tych kwestiach, co podkreślają badacze tacy jak Boehme (2003), którzy zwracają uwagę na konieczność licznych powtórzeń, nawet jeśli pacjent w większości wypowiada sylaby czy słowa poprawnie. Kluczowe jest także, by pacjent widział twarz osoby mówiącej, co ułatwia naśladowanie ruchów artykulacyjnych. Pomocne mogą być też gesty, jak dotykanie krtani w celu zaznaczenia dźwięczności, oraz szczegółowe instrukcje słowne i wizualne.

Ćwiczenia zostały starannie dobrane, uwzględniając różne stopnie trudności. Istnieją różne podejścia do terapii, przy czym niektóre badania sugerują, że słowa są łatwiejsze do zapamiętania i powtarzania niż sylaby (Howard i Varley, 1995). Inne badania (Dabul i Bollier, 1976; Holtzapple i Marshall, 1977; Knock i inni, 2000; Raymer i inni, 2002) zalecają rozpoczynanie od izolowanych dźwięków, przechodząc następnie do sylab, a dopiero potem do pełnych słów czy zdań. Przygotowując nasze materiały, kierowałyśmy się doświadczeniem w pracy z pacjentami z apraksją mowy, przyjmując, że głoski, których artykulacja jest łatwiej widoczna (np. A, O, L, M), są łatwiejsze do nauczenia.

Kolejność wyrazów w ćwiczeniach została zaplanowana tak, aby zaczynały się one od łatwiejszych, np. dwusylabowych, po te zawierające bardziej skomplikowane zbitki spółgłoskowe. Każde ćwiczenie obejmuje opis artykulacji głoski, fotografie przedstawiające pozycje warg, boczne przekroje artykulacyjne, a także zadania na czytanie i powtarzanie sylab oraz wyrazów. Zachęcamy logopedów, aby elastycznie dostosowywali te ćwiczenia do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Opracowując te materiały, głoski zapisaliśmy jako ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni, dź/dzi, aby uwzględnić typowe polskie wzorce wymowy, pomimo że niektóre słowa obcojęzyczne wymagają innej artykulacji. W razie potrzeby zalecamy wyjaśnienie różnic pacjentom.

Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wsparciem dla pacjentów, ich rodzin i logopedów w codziennej pracy nad poprawą mowy.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Przedstawiamy rozszerzoną wersję zbioru ćwiczeń poświęconych terapii apraksji mowy, będącą kontynuacją poprzedniej publikacji "Dać rzeczy słowo - apraksja mowy". Najnowsze wydanie, czyli "Dać rzeczy słowo - apraksja mowy 2", jest podzielone na sześć zeszytów odpowiadających poszczególnym grupom głosek:

- Zeszyt 1: A, O, L, M, B
- Zeszyt 2: P, U(Ó), I, J, W
- Zeszyt 3: F, N, E, Z, S, C
- Zeszyt 4: DZ, D, T, Y, Ś/SI, Ź/ZI, SZ
- Zeszyt 5: Ż/RZ, DŻ, Ł, Ń/NI, G, H/CH
- Zeszyt 6: CZ, K, R, Ć/CI, DŹ/DZI

Jednym z głównych wyzwań afazji ruchowej, obok trudności językowych, jest apraksja mowy, czyli problemy z sekwencją ruchów niezbędnych do prawidłowego wypowiadania słów. Efektywna terapia musi koncentrować się na tych kwestiach, co podkreślają badacze tacy jak Boehme (2003), którzy zwracają uwagę na konieczność licznych powtórzeń, nawet jeśli pacjent w większości wypowiada sylaby czy słowa poprawnie. Kluczowe jest także, by pacjent widział twarz osoby mówiącej, co ułatwia naśladowanie ruchów artykulacyjnych. Pomocne mogą być też gesty, jak dotykanie krtani w celu zaznaczenia dźwięczności, oraz szczegółowe instrukcje słowne i wizualne.

Ćwiczenia zostały starannie dobrane, uwzględniając różne stopnie trudności. Istnieją różne podejścia do terapii, przy czym niektóre badania sugerują, że słowa są łatwiejsze do zapamiętania i powtarzania niż sylaby (Howard i Varley, 1995). Inne badania (Dabul i Bollier, 1976; Holtzapple i Marshall, 1977; Knock i inni, 2000; Raymer i inni, 2002) zalecają rozpoczynanie od izolowanych dźwięków, przechodząc następnie do sylab, a dopiero potem do pełnych słów czy zdań. Przygotowując nasze materiały, kierowałyśmy się doświadczeniem w pracy z pacjentami z apraksją mowy, przyjmując, że głoski, których artykulacja jest łatwiej widoczna (np. A, O, L, M), są łatwiejsze do nauczenia.

Kolejność wyrazów w ćwiczeniach została zaplanowana tak, aby zaczynały się one od łatwiejszych, np. dwusylabowych, po te zawierające bardziej skomplikowane zbitki spółgłoskowe. Każde ćwiczenie obejmuje opis artykulacji głoski, fotografie przedstawiające pozycje warg, boczne przekroje artykulacyjne, a także zadania na czytanie i powtarzanie sylab oraz wyrazów. Zachęcamy logopedów, aby elastycznie dostosowywali te ćwiczenia do indywidualnych potrzeb pacjenta.

Opracowując te materiały, głoski zapisaliśmy jako ś/si, ć/ci, ź/zi, ń/ni, dź/dzi, aby uwzględnić typowe polskie wzorce wymowy, pomimo że niektóre słowa obcojęzyczne wymagają innej artykulacji. W razie potrzeby zalecamy wyjaśnienie różnic pacjentom.

Mamy nadzieję, że nasza publikacja okaże się wsparciem dla pacjentów, ich rodzin i logopedów w codziennej pracy nad poprawą mowy.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 33
Rok wydania: 2016
Rozmiar: 2 × 2 mm
ID: 9788361339700
Wydawnictwo:

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info