Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Zrozumieć Montessori
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka „Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka” ma na celu przybliżenie czytelnikom istoty nauk pedagogicznych Marii Montessori. Zamiast skupiać się wyłącznie na terminie „metoda”, Montessori kładła duży nacisk na wspieranie indywidualnego rozwoju dzieci oraz ich harmonijne włączenie w kulturę i cywilizację zbudowaną na miłości i pokoju. Ważnym aspektem jej podejścia jest odpowiednie przygotowanie dorosłych – nauczycieli, rodziców i pedagogów – aby, rozumiejąc prawa rozwojowe dzieci, mogli wspierać ich rozwój z miłością i szacunkiem. Kluczowym elementem jej filozofii jest „przygotowane otoczenie”, które dzięki zachowaniu porządku i wolności sprzyja rozwojowi dziecka, prowadząc do jego „normalizacji”.
Książka wprowadza czytelników w podstawowe zagadnienia teorii pedagogicznej Marii Montessori, z uwzględnieniem jej unikalnego podejścia do wychowania i rozwoju dzieci w kontekście przygotowanego środowiska. Pierwszy rozdział poświęcony jest biografii Montessori, przybliżając jej drogę zawodową, która obejmowała karierę w medycynie, psychiatrii i pedagogice specjalnej i ogólnej. Kolejne części książki przybliżają koncepcję rozwoju dziecka w ujęciu Montessori, podkreślając istotne elementy jej poglądów, takie jak „wrażliwe fazy”, „absorbująca psychika” oraz „polaryzacja uwagi”.
Dalsze rozdziały poświęcone są znaczeniu samodzielności i niezależności w rozwoju dziecka, podkreślając ich wagę w budowaniu jego podmiotowości. Szczegółowo opisane jest również przygotowane otoczenie, które dostarcza dzieciom niezbędnych bodźców dla rozwoju zarówno indywidualnego, jak i społecznego. Uwzględniono tutaj różnorodne aspekty środowiska edukacyjnego, w tym grupy dzieci w różnym wieku oraz rolę nauczycieli i rodziców.
Ostatnia część książki to metateoretyczna analiza, próbująca uchwycić istotę wychowania według Montessori oraz wyjaśnia jej pedagogiczne przesłanie. Podkreślono także wartości montessoriańskiej pedagogiki oraz jej relewantność w kontekście współczesnych nauk o wychowaniu. Publikację zamykają biogram Marii Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka „Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka” ma na celu przybliżenie czytelnikom istoty nauk pedagogicznych Marii Montessori. Zamiast skupiać się wyłącznie na terminie „metoda”, Montessori kładła duży nacisk na wspieranie indywidualnego rozwoju dzieci oraz ich harmonijne włączenie w kulturę i cywilizację zbudowaną na miłości i pokoju. Ważnym aspektem jej podejścia jest odpowiednie przygotowanie dorosłych – nauczycieli, rodziców i pedagogów – aby, rozumiejąc prawa rozwojowe dzieci, mogli wspierać ich rozwój z miłością i szacunkiem. Kluczowym elementem jej filozofii jest „przygotowane otoczenie”, które dzięki zachowaniu porządku i wolności sprzyja rozwojowi dziecka, prowadząc do jego „normalizacji”.
Książka wprowadza czytelników w podstawowe zagadnienia teorii pedagogicznej Marii Montessori, z uwzględnieniem jej unikalnego podejścia do wychowania i rozwoju dzieci w kontekście przygotowanego środowiska. Pierwszy rozdział poświęcony jest biografii Montessori, przybliżając jej drogę zawodową, która obejmowała karierę w medycynie, psychiatrii i pedagogice specjalnej i ogólnej. Kolejne części książki przybliżają koncepcję rozwoju dziecka w ujęciu Montessori, podkreślając istotne elementy jej poglądów, takie jak „wrażliwe fazy”, „absorbująca psychika” oraz „polaryzacja uwagi”.
Dalsze rozdziały poświęcone są znaczeniu samodzielności i niezależności w rozwoju dziecka, podkreślając ich wagę w budowaniu jego podmiotowości. Szczegółowo opisane jest również przygotowane otoczenie, które dostarcza dzieciom niezbędnych bodźców dla rozwoju zarówno indywidualnego, jak i społecznego. Uwzględniono tutaj różnorodne aspekty środowiska edukacyjnego, w tym grupy dzieci w różnym wieku oraz rolę nauczycieli i rodziców.
Ostatnia część książki to metateoretyczna analiza, próbująca uchwycić istotę wychowania według Montessori oraz wyjaśnia jej pedagogiczne przesłanie. Podkreślono także wartości montessoriańskiej pedagogiki oraz jej relewantność w kontekście współczesnych nauk o wychowaniu. Publikację zamykają biogram Marii Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy.
