Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla dzieci i... dorosłych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Autorka książki postawiła sobie za cel przybliżenie czytelnikowi często pomijanych emocji takich jak smutek, złość, wstyd czy lęk. Bohaterowie pięciu zawartych w książce baśni, nazywani Czujątkami, zmagają się z tymi trudnymi przeżyciami i uczą się, jak ważną rolę odgrywają one w codziennym życiu.
Pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych powstał, aby pomóc dzieciom zrozumieć, że negatywne emocje nie są złe, ale często wskazują na niezaspokojone potrzeby. Dla dorosłych stanowi to okazję do refleksji nad sposobem, w jaki reagują na emocje doświadczane przez dzieci.
Ćwiczenia zawarte w książce są skierowane do dzieci w wieku od 7 do 9 lat, choć z powodzeniem mogą być używane zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi, w zależności od ich dojrzałości emocjonalnej.
Jako psycholog i psychoterapeuta, autorka często spotyka się z postrzeganiem emocji jako pozytywnych lub negatywnych, gdzie te pierwsze kojarzone są z przyjemnymi stanami, a drugie z nieprzyjemnymi. Marshall B. Rosenberg, twórca programu Porozumienia bez Przemocy, zauważa, że to wynik starodawnych mitów o naturze ludzkiej, które zakorzeniły w języku tendencję do dehumanizacji przez przypisywanie ludziom cech moralnych.
Każda z baśni uzupełniona jest scenariuszem zajęć, który można dostosować do długości warsztatu czy specyfiki grupy dzieci. Książka stanowi również wartościowe narzędzie dla rodziców, by mogli pomóc dzieciom w nazwaniu emocji i zrozumieniu ich ukrytych potrzeb.
W ćwiczeniach dydaktycznych wykorzystano model czterech kroków Porozumienia bez Przemocy, wspierający refleksję nad własnym doświadczeniem oraz empatyczne zrozumienie innego człowieka, po czym jest on werbalizowany.
Choć rozmawianie o emocjach bywa trudne, szczególnie gdy dotyczą one złości, wstydu czy lęku, książka zachęca do otwartego dialogu i wspiera budowanie siły w obliczu emocjonalnych wyzwań, prowadząc do pełniejszego zrozumienia siebie i innych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Autorka książki postawiła sobie za cel przybliżenie czytelnikowi często pomijanych emocji takich jak smutek, złość, wstyd czy lęk. Bohaterowie pięciu zawartych w książce baśni, nazywani Czujątkami, zmagają się z tymi trudnymi przeżyciami i uczą się, jak ważną rolę odgrywają one w codziennym życiu.
Pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych powstał, aby pomóc dzieciom zrozumieć, że negatywne emocje nie są złe, ale często wskazują na niezaspokojone potrzeby. Dla dorosłych stanowi to okazję do refleksji nad sposobem, w jaki reagują na emocje doświadczane przez dzieci.
Ćwiczenia zawarte w książce są skierowane do dzieci w wieku od 7 do 9 lat, choć z powodzeniem mogą być używane zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi, w zależności od ich dojrzałości emocjonalnej.
Jako psycholog i psychoterapeuta, autorka często spotyka się z postrzeganiem emocji jako pozytywnych lub negatywnych, gdzie te pierwsze kojarzone są z przyjemnymi stanami, a drugie z nieprzyjemnymi. Marshall B. Rosenberg, twórca programu Porozumienia bez Przemocy, zauważa, że to wynik starodawnych mitów o naturze ludzkiej, które zakorzeniły w języku tendencję do dehumanizacji przez przypisywanie ludziom cech moralnych.
Każda z baśni uzupełniona jest scenariuszem zajęć, który można dostosować do długości warsztatu czy specyfiki grupy dzieci. Książka stanowi również wartościowe narzędzie dla rodziców, by mogli pomóc dzieciom w nazwaniu emocji i zrozumieniu ich ukrytych potrzeb.
W ćwiczeniach dydaktycznych wykorzystano model czterech kroków Porozumienia bez Przemocy, wspierający refleksję nad własnym doświadczeniem oraz empatyczne zrozumienie innego człowieka, po czym jest on werbalizowany.
Choć rozmawianie o emocjach bywa trudne, szczególnie gdy dotyczą one złości, wstydu czy lęku, książka zachęca do otwartego dialogu i wspiera budowanie siły w obliczu emocjonalnych wyzwań, prowadząc do pełniejszego zrozumienia siebie i innych.
