Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Państwo
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Fryderyk Bastiat w swojej pracy podejmuje istotne pytanie, które w dużej mierze kształtuje wybory ideologiczne. Krytykuje zarówno różnorodność, jak i sprzeczność oczekiwań wobec państwa, zastanawiając się, czy państwo, ze względu na swoją prawdziwą naturę, jest w stanie te oczekiwania spełnić. Po upływie ponad 150 lat od publikacji tego artykułu, pytanie Bastiata "czym jest państwo" stało się jeszcze bardziej aktualne. Dzieje się tak z dwóch głównych powodów.
Pierwszym jest to, że nauki społeczne coraz częściej skupiają się na celach dydaktycznych zamiast na poszukiwaniu prawdy. Często przyjmują one formę moralizatorskich definicji, które zamiast rzeczywistości, przedstawiają zestaw pożądanych cech. Drugim powodem jest nie tyle dydaktyka, co obawa przed ujawnieniem kryminalnych aspektów działania współczesnych państw oraz pasożytniczego charakteru elit politycznych, co w swoim czasie celnie obnażył Murray Newton Rothbard. W efekcie, państwo jawi się jako niepodlegający konkurencji monopol na użycie przemocy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Fryderyk Bastiat w swojej pracy podejmuje istotne pytanie, które w dużej mierze kształtuje wybory ideologiczne. Krytykuje zarówno różnorodność, jak i sprzeczność oczekiwań wobec państwa, zastanawiając się, czy państwo, ze względu na swoją prawdziwą naturę, jest w stanie te oczekiwania spełnić. Po upływie ponad 150 lat od publikacji tego artykułu, pytanie Bastiata "czym jest państwo" stało się jeszcze bardziej aktualne. Dzieje się tak z dwóch głównych powodów.
Pierwszym jest to, że nauki społeczne coraz częściej skupiają się na celach dydaktycznych zamiast na poszukiwaniu prawdy. Często przyjmują one formę moralizatorskich definicji, które zamiast rzeczywistości, przedstawiają zestaw pożądanych cech. Drugim powodem jest nie tyle dydaktyka, co obawa przed ujawnieniem kryminalnych aspektów działania współczesnych państw oraz pasożytniczego charakteru elit politycznych, co w swoim czasie celnie obnażył Murray Newton Rothbard. W efekcie, państwo jawi się jako niepodlegający konkurencji monopol na użycie przemocy.
