Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ikona i trauma. Pytania o obraz prawdziwy w liryce i sztuce polskiej drugiej połowy XX wieku
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Tematem książki jest analiza pragnienia poszukiwania autentycznego obrazu, które przewija się w polskiej liryce i sztuce XX wieku. Autorka bada, jak relacje między obrazem a słowem, teorie języka poetyckiego oraz historia reprezentacji manifestują się w twórczości Tadeusza Różewicza, Tadeusza Kantora, Jerzego Nowosielskiego, Stanisława Czycza i Ewy Kuryluk. Artyści ci zadają pytania o możliwość stworzenia współczesnego veraiconu, prowadzonego ludzkimi dążeniami, nie boskimi. Ich celem jest stworzenie dzieła, które odpowiada na głębokie doświadczenia, znosi asymetrię między cierpieniem a jego przedstawieniem, oraz wzmacnia obecność poetyckiego obrazu.
Podejmując się tych wyzwań, twórcy pokazują, że ich aspiracje mogą być nieosiągalne, lecz mimo to z uporem dążą do stworzenia wiarygodnego, słownego odwzorowania ekstremalnych przeżyć. Czują, że spełnienie tego zadania przekracza kategorie artystyczne, stając się obowiązkiem ludzkim. Dlatego formom poetyckiego języka, malarstwa i teatru nadają funkcje przypominające te, jakie posiadały obrazy w czasach przednowoczesnych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Tematem książki jest analiza pragnienia poszukiwania autentycznego obrazu, które przewija się w polskiej liryce i sztuce XX wieku. Autorka bada, jak relacje między obrazem a słowem, teorie języka poetyckiego oraz historia reprezentacji manifestują się w twórczości Tadeusza Różewicza, Tadeusza Kantora, Jerzego Nowosielskiego, Stanisława Czycza i Ewy Kuryluk. Artyści ci zadają pytania o możliwość stworzenia współczesnego veraiconu, prowadzonego ludzkimi dążeniami, nie boskimi. Ich celem jest stworzenie dzieła, które odpowiada na głębokie doświadczenia, znosi asymetrię między cierpieniem a jego przedstawieniem, oraz wzmacnia obecność poetyckiego obrazu.
Podejmując się tych wyzwań, twórcy pokazują, że ich aspiracje mogą być nieosiągalne, lecz mimo to z uporem dążą do stworzenia wiarygodnego, słownego odwzorowania ekstremalnych przeżyć. Czują, że spełnienie tego zadania przekracza kategorie artystyczne, stając się obowiązkiem ludzkim. Dlatego formom poetyckiego języka, malarstwa i teatru nadają funkcje przypominające te, jakie posiadały obrazy w czasach przednowoczesnych.
