Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Etyka urzędnika
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Gdy wchodzimy do urzędów, oczom ukazują się sterty formularzy, okienka i poważne twarze pracowników za biurkami. Wiele osób ma poczucie, że kontakty z biurokracją dotyczą bardziej numerów spraw niż samych ludzi. Spotkanie z urzędnikiem, który z życzliwością i cierpliwością wytłumaczy zasady, pomoże odnaleźć właściwą ścieżkę, często budzi zdziwienie i skłania do refleksji: „To naprawdę ludzki urzędnik!”
Proces standaryzacji procedur oraz rozwój uprawnień, połączone z konsekwencjami za odstępstwa od norm, często prowadzą do dehumanizacji pracowników administracji i bezosobowego podejścia do interesantów.
Autor przedkłada jednak wizję, w której zanim urzędnicy utracą swoją 'duszę', mogą uczyć się etyki i katolickiej nauki społecznej jako sposobu na zachowanie swojego człowieczeństwa. Poszanowanie wolności i godności każdego człowieka, dbałość o dobro wspólne oraz zasada pomocniczości mogą być skutecznym rozwiązaniem wobec bezdusznej postawy często spotykanej w środowisku biurokratycznym. Te wartości kształtują postrzeganie pracy w administracji jako służby na rzecz drugiego człowieka.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Gdy wchodzimy do urzędów, oczom ukazują się sterty formularzy, okienka i poważne twarze pracowników za biurkami. Wiele osób ma poczucie, że kontakty z biurokracją dotyczą bardziej numerów spraw niż samych ludzi. Spotkanie z urzędnikiem, który z życzliwością i cierpliwością wytłumaczy zasady, pomoże odnaleźć właściwą ścieżkę, często budzi zdziwienie i skłania do refleksji: „To naprawdę ludzki urzędnik!”
Proces standaryzacji procedur oraz rozwój uprawnień, połączone z konsekwencjami za odstępstwa od norm, często prowadzą do dehumanizacji pracowników administracji i bezosobowego podejścia do interesantów.
Autor przedkłada jednak wizję, w której zanim urzędnicy utracą swoją 'duszę', mogą uczyć się etyki i katolickiej nauki społecznej jako sposobu na zachowanie swojego człowieczeństwa. Poszanowanie wolności i godności każdego człowieka, dbałość o dobro wspólne oraz zasada pomocniczości mogą być skutecznym rozwiązaniem wobec bezdusznej postawy często spotykanej w środowisku biurokratycznym. Te wartości kształtują postrzeganie pracy w administracji jako służby na rzecz drugiego człowieka.
