Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Aktywność i działanie jako forma edukacji do samorealizacji czy zniewolenia?
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Głównym tematem tej książki jest zrozumienie psychospołecznych determinant oraz kierunków i treści ludzkiej aktywności. Życie człowieka można opisać jako ciągłą aktywność w różnorodnych formach, dlatego ważne jest przyjrzenie się podstawowym źródłom tej aktywności oraz jej formom i skutkom. W niniejszym opracowaniu staram się zrozumieć ludzkie postawy, zachowania, poglądy i działania, mając na uwadze społeczno-kulturowe, psychospołeczne, edukacyjne i polityczne uwarunkowania, które szczególnie widoczne są w Polsce w ostatnich latach.
Zaczynam od wprowadzenia podstawowych pojęć, takich jak aktywność, działanie, edukacja emancypacyjna i samorealizacja, a także postawy konformistyczne i zniewolenie. Następnie omawiam aktywność w kontekście psychoedukacji humanistycznej, wykorzystując koncepcje Ericha Fromma. Twórczość Fromma, jego poglądy na społeczne i kulturowe uwarunkowania zdrowej lub chorej osobowości, stanowią podstawę tej pracy. Na tej strukturze rozwijam bardziej szczegółowe koncepcje innych autorów.
Pisząc w latach 90. monografię o Frommie, napotkałem trudności w dostępie do jego prac z powodów politycznych, ponieważ krytykował on zarówno neoliberalny kapitalizm, jak i autorytarne reżimy komunistyczne, które wpływały na rozwój osobowości. Paradoksalnie, po prawie trzydziestu latach, jego twórczość ponownie staje się istotna, chociaż teraz większość jego dzieł jest swobodnie dostępna po polsku.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Głównym tematem tej książki jest zrozumienie psychospołecznych determinant oraz kierunków i treści ludzkiej aktywności. Życie człowieka można opisać jako ciągłą aktywność w różnorodnych formach, dlatego ważne jest przyjrzenie się podstawowym źródłom tej aktywności oraz jej formom i skutkom. W niniejszym opracowaniu staram się zrozumieć ludzkie postawy, zachowania, poglądy i działania, mając na uwadze społeczno-kulturowe, psychospołeczne, edukacyjne i polityczne uwarunkowania, które szczególnie widoczne są w Polsce w ostatnich latach.
Zaczynam od wprowadzenia podstawowych pojęć, takich jak aktywność, działanie, edukacja emancypacyjna i samorealizacja, a także postawy konformistyczne i zniewolenie. Następnie omawiam aktywność w kontekście psychoedukacji humanistycznej, wykorzystując koncepcje Ericha Fromma. Twórczość Fromma, jego poglądy na społeczne i kulturowe uwarunkowania zdrowej lub chorej osobowości, stanowią podstawę tej pracy. Na tej strukturze rozwijam bardziej szczegółowe koncepcje innych autorów.
Pisząc w latach 90. monografię o Frommie, napotkałem trudności w dostępie do jego prac z powodów politycznych, ponieważ krytykował on zarówno neoliberalny kapitalizm, jak i autorytarne reżimy komunistyczne, które wpływały na rozwój osobowości. Paradoksalnie, po prawie trzydziestu latach, jego twórczość ponownie staje się istotna, chociaż teraz większość jego dzieł jest swobodnie dostępna po polsku.
