Książka - Zarządzanie sytuacjami problemowymi. Case study

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Zarządzanie sytuacjami problemowymi. Case study

Zarządzanie sytuacjami problemowymi. Case study

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

W dynamicznie zmieniającym się świecie otoczenie organizacji ma bezpośredni wpływ na pojawienie się nowych wyzwań w zarządzaniu. Aby sprostać tym wyzwaniom, kluczowe jest ich prawidłowe rozpoznanie, rozwiązanie oraz wdrożenie koniecznych zmian. Menedżerowie stoją przed trudnym zadaniem przeprowadzenia przedsiębiorstwa przez nieuchronne procesy transformacyjne. Wielu badaczy podkreśla, że ponad 70% projektów dotyczących zmian kończy się niepowodzeniem, co wskazuje na znaczenie odpowiedniego przygotowania do modyfikacji struktury organizacyjnej. Pierwszym krokiem w tym procesie powinna być dogłębna diagnoza istniejących problemów.

Zarządzanie jest wszechobecne we wszystkich sferach życia—ekonomicznej, społecznej oraz na poziomie funkcjonowania państw i globalnych organizacji. Jako proces osiągania celów poprzez innych, zarządzanie spotyka się z różnego rodzaju kryzysami, które najczęściej wynikają z nierównowagi między zasobami a celami firmowymi. Menedżerowie muszą więc dokonać analizy sytuacji, aby zidentyfikować przyczyny kryzysu. Często jednak kierownicy nie są w stanie określić wszystkich potencjalnych czynników ryzyka, dlatego kluczowa jest wczesna detekcja problemów, umożliwiająca szybsze przywrócenie stabilności.

Kryzys w przedsiębiorstwie nie dotyka tylko samej organizacji, ale również jej interesariuszy, takich jak dostawcy, klienci czy banki. Zarządzanie kryzysem to złożony proces, w którym istotną rolę odgrywają zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Trzy główne elementy w skutecznym modelu zarządzania kryzysem to program antykryzysowy, zespół kryzysowy oraz udziałowcy w sytuacji kryzysowej. Klucz do sukcesu leży we współpracy wszystkich tych elementów, ale przede wszystkim w elastyczności wierzycieli firmy dotkniętej kryzysem.

Analizy przypadków pokazują, że przedsiębiorstwa nie są w pełni zabezpieczone przed skutkami kryzysów ani zewnętrznymi zawirowaniami gospodarczymi. Najważniejsza jest odpowiednia strategia zarządów firm w walce z nimi. Warto wcześniej szukać oznak kryzysów, ponieważ działania profilaktyczne są mniej obciążające niż późniejsze działania zaradcze. Jeśli brak zewnętrznego wsparcia finansowego, przedsiębiorstwo powinno opierać się na własnych zasobach—gotówce, majątku trwałym czy nieruchomościach. Efektywne wykorzystanie tych zasobów może zabezpieczyć firmę przed upadkiem w trudnym okresie i zwiększyć szanse na sukces działań naprawczych. Zmarnowanie ich na bieżące potrzeby może prowadzić do bankructwa.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

W dynamicznie zmieniającym się świecie otoczenie organizacji ma bezpośredni wpływ na pojawienie się nowych wyzwań w zarządzaniu. Aby sprostać tym wyzwaniom, kluczowe jest ich prawidłowe rozpoznanie, rozwiązanie oraz wdrożenie koniecznych zmian. Menedżerowie stoją przed trudnym zadaniem przeprowadzenia przedsiębiorstwa przez nieuchronne procesy transformacyjne. Wielu badaczy podkreśla, że ponad 70% projektów dotyczących zmian kończy się niepowodzeniem, co wskazuje na znaczenie odpowiedniego przygotowania do modyfikacji struktury organizacyjnej. Pierwszym krokiem w tym procesie powinna być dogłębna diagnoza istniejących problemów.

Zarządzanie jest wszechobecne we wszystkich sferach życia—ekonomicznej, społecznej oraz na poziomie funkcjonowania państw i globalnych organizacji. Jako proces osiągania celów poprzez innych, zarządzanie spotyka się z różnego rodzaju kryzysami, które najczęściej wynikają z nierównowagi między zasobami a celami firmowymi. Menedżerowie muszą więc dokonać analizy sytuacji, aby zidentyfikować przyczyny kryzysu. Często jednak kierownicy nie są w stanie określić wszystkich potencjalnych czynników ryzyka, dlatego kluczowa jest wczesna detekcja problemów, umożliwiająca szybsze przywrócenie stabilności.

Kryzys w przedsiębiorstwie nie dotyka tylko samej organizacji, ale również jej interesariuszy, takich jak dostawcy, klienci czy banki. Zarządzanie kryzysem to złożony proces, w którym istotną rolę odgrywają zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Trzy główne elementy w skutecznym modelu zarządzania kryzysem to program antykryzysowy, zespół kryzysowy oraz udziałowcy w sytuacji kryzysowej. Klucz do sukcesu leży we współpracy wszystkich tych elementów, ale przede wszystkim w elastyczności wierzycieli firmy dotkniętej kryzysem.

Analizy przypadków pokazują, że przedsiębiorstwa nie są w pełni zabezpieczone przed skutkami kryzysów ani zewnętrznymi zawirowaniami gospodarczymi. Najważniejsza jest odpowiednia strategia zarządów firm w walce z nimi. Warto wcześniej szukać oznak kryzysów, ponieważ działania profilaktyczne są mniej obciążające niż późniejsze działania zaradcze. Jeśli brak zewnętrznego wsparcia finansowego, przedsiębiorstwo powinno opierać się na własnych zasobach—gotówce, majątku trwałym czy nieruchomościach. Efektywne wykorzystanie tych zasobów może zabezpieczyć firmę przed upadkiem w trudnym okresie i zwiększyć szanse na sukces działań naprawczych. Zmarnowanie ich na bieżące potrzeby może prowadzić do bankructwa.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 25.20 zł
Okładka: Twarda
Ilość stron: 124
Rok wydania: 2019
Rozmiar: 175 × 246 mm
ID: 9788365929655

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info