Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Zarządzanie sytuacjami problemowymi. Case study
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W dynamicznie zmieniającym się świecie otoczenie organizacji ma bezpośredni wpływ na pojawienie się nowych wyzwań w zarządzaniu. Aby sprostać tym wyzwaniom, kluczowe jest ich prawidłowe rozpoznanie, rozwiązanie oraz wdrożenie koniecznych zmian. Menedżerowie stoją przed trudnym zadaniem przeprowadzenia przedsiębiorstwa przez nieuchronne procesy transformacyjne. Wielu badaczy podkreśla, że ponad 70% projektów dotyczących zmian kończy się niepowodzeniem, co wskazuje na znaczenie odpowiedniego przygotowania do modyfikacji struktury organizacyjnej. Pierwszym krokiem w tym procesie powinna być dogłębna diagnoza istniejących problemów.
Zarządzanie jest wszechobecne we wszystkich sferach życia—ekonomicznej, społecznej oraz na poziomie funkcjonowania państw i globalnych organizacji. Jako proces osiągania celów poprzez innych, zarządzanie spotyka się z różnego rodzaju kryzysami, które najczęściej wynikają z nierównowagi między zasobami a celami firmowymi. Menedżerowie muszą więc dokonać analizy sytuacji, aby zidentyfikować przyczyny kryzysu. Często jednak kierownicy nie są w stanie określić wszystkich potencjalnych czynników ryzyka, dlatego kluczowa jest wczesna detekcja problemów, umożliwiająca szybsze przywrócenie stabilności.
Kryzys w przedsiębiorstwie nie dotyka tylko samej organizacji, ale również jej interesariuszy, takich jak dostawcy, klienci czy banki. Zarządzanie kryzysem to złożony proces, w którym istotną rolę odgrywają zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Trzy główne elementy w skutecznym modelu zarządzania kryzysem to program antykryzysowy, zespół kryzysowy oraz udziałowcy w sytuacji kryzysowej. Klucz do sukcesu leży we współpracy wszystkich tych elementów, ale przede wszystkim w elastyczności wierzycieli firmy dotkniętej kryzysem.
Analizy przypadków pokazują, że przedsiębiorstwa nie są w pełni zabezpieczone przed skutkami kryzysów ani zewnętrznymi zawirowaniami gospodarczymi. Najważniejsza jest odpowiednia strategia zarządów firm w walce z nimi. Warto wcześniej szukać oznak kryzysów, ponieważ działania profilaktyczne są mniej obciążające niż późniejsze działania zaradcze. Jeśli brak zewnętrznego wsparcia finansowego, przedsiębiorstwo powinno opierać się na własnych zasobach—gotówce, majątku trwałym czy nieruchomościach. Efektywne wykorzystanie tych zasobów może zabezpieczyć firmę przed upadkiem w trudnym okresie i zwiększyć szanse na sukces działań naprawczych. Zmarnowanie ich na bieżące potrzeby może prowadzić do bankructwa.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W dynamicznie zmieniającym się świecie otoczenie organizacji ma bezpośredni wpływ na pojawienie się nowych wyzwań w zarządzaniu. Aby sprostać tym wyzwaniom, kluczowe jest ich prawidłowe rozpoznanie, rozwiązanie oraz wdrożenie koniecznych zmian. Menedżerowie stoją przed trudnym zadaniem przeprowadzenia przedsiębiorstwa przez nieuchronne procesy transformacyjne. Wielu badaczy podkreśla, że ponad 70% projektów dotyczących zmian kończy się niepowodzeniem, co wskazuje na znaczenie odpowiedniego przygotowania do modyfikacji struktury organizacyjnej. Pierwszym krokiem w tym procesie powinna być dogłębna diagnoza istniejących problemów.
Zarządzanie jest wszechobecne we wszystkich sferach życia—ekonomicznej, społecznej oraz na poziomie funkcjonowania państw i globalnych organizacji. Jako proces osiągania celów poprzez innych, zarządzanie spotyka się z różnego rodzaju kryzysami, które najczęściej wynikają z nierównowagi między zasobami a celami firmowymi. Menedżerowie muszą więc dokonać analizy sytuacji, aby zidentyfikować przyczyny kryzysu. Często jednak kierownicy nie są w stanie określić wszystkich potencjalnych czynników ryzyka, dlatego kluczowa jest wczesna detekcja problemów, umożliwiająca szybsze przywrócenie stabilności.
Kryzys w przedsiębiorstwie nie dotyka tylko samej organizacji, ale również jej interesariuszy, takich jak dostawcy, klienci czy banki. Zarządzanie kryzysem to złożony proces, w którym istotną rolę odgrywają zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Trzy główne elementy w skutecznym modelu zarządzania kryzysem to program antykryzysowy, zespół kryzysowy oraz udziałowcy w sytuacji kryzysowej. Klucz do sukcesu leży we współpracy wszystkich tych elementów, ale przede wszystkim w elastyczności wierzycieli firmy dotkniętej kryzysem.
Analizy przypadków pokazują, że przedsiębiorstwa nie są w pełni zabezpieczone przed skutkami kryzysów ani zewnętrznymi zawirowaniami gospodarczymi. Najważniejsza jest odpowiednia strategia zarządów firm w walce z nimi. Warto wcześniej szukać oznak kryzysów, ponieważ działania profilaktyczne są mniej obciążające niż późniejsze działania zaradcze. Jeśli brak zewnętrznego wsparcia finansowego, przedsiębiorstwo powinno opierać się na własnych zasobach—gotówce, majątku trwałym czy nieruchomościach. Efektywne wykorzystanie tych zasobów może zabezpieczyć firmę przed upadkiem w trudnym okresie i zwiększyć szanse na sukces działań naprawczych. Zmarnowanie ich na bieżące potrzeby może prowadzić do bankructwa.
