Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
The timing of tone group constituents in the..
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka autorstwa Andrzeja Porzuczka stanowi dogłębną analizę relacji czasowych między elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej, skupiając się na zaawansowanych uczniach z Polski. Porzuczek miał na celu zidentyfikowanie i wyjaśnienie różnic występujących pomiędzy polskimi uczniami a natywnymi użytkownikami języka angielskiego, patrząc z perspektywy dydaktyki języków obcych. W początkowych rozdziałach książki (1-3) przedstawiono przegląd historyczny oraz obecne badania dotyczące prozodii mowy, a także metody badań akustycznych. Kolejna część pracy (rozdziały 4-7) jest bardziej praktyczna; bazując na wcześniejszych ustaleniach teoretycznych, autor rozwija metodologię, formułuje hipotezy badawcze i dokonuje wyboru materiału językowego do analizy. Następnie, w sposób szczegółowy, przedstawia wyniki swoich badań.
Porzuczek zauważył, że Polacy wykazują tendencję do wyraźnie dłuższego trwania elementów nieakcentowanych, podczas gdy rodowici Anglicy starają się bardziej równomiernie dzielić czas trwania stopy rytmicznej. Nie wykryto znaczących różnic w bezwzględnej długości samogłosek i sylab akcentowanych, poza sytuacjami, gdy sylaby te znajdują się na końcu frazy – wtedy są one wyraźnie dłuższe w mowie natywnych użytkowników angielskiego. Wyniki badań Porzuczka oraz zastosowane metody mogą okazać się użyteczne w identyfikacji specyficznych trudności, jakie napotykają uczniowie przy nauce wymowy języka obcego, oraz wprowadzeniu bardziej obiektywnej oceny prozodycznej strony wymowy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka autorstwa Andrzeja Porzuczka stanowi dogłębną analizę relacji czasowych między elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej, skupiając się na zaawansowanych uczniach z Polski. Porzuczek miał na celu zidentyfikowanie i wyjaśnienie różnic występujących pomiędzy polskimi uczniami a natywnymi użytkownikami języka angielskiego, patrząc z perspektywy dydaktyki języków obcych. W początkowych rozdziałach książki (1-3) przedstawiono przegląd historyczny oraz obecne badania dotyczące prozodii mowy, a także metody badań akustycznych. Kolejna część pracy (rozdziały 4-7) jest bardziej praktyczna; bazując na wcześniejszych ustaleniach teoretycznych, autor rozwija metodologię, formułuje hipotezy badawcze i dokonuje wyboru materiału językowego do analizy. Następnie, w sposób szczegółowy, przedstawia wyniki swoich badań.
Porzuczek zauważył, że Polacy wykazują tendencję do wyraźnie dłuższego trwania elementów nieakcentowanych, podczas gdy rodowici Anglicy starają się bardziej równomiernie dzielić czas trwania stopy rytmicznej. Nie wykryto znaczących różnic w bezwzględnej długości samogłosek i sylab akcentowanych, poza sytuacjami, gdy sylaby te znajdują się na końcu frazy – wtedy są one wyraźnie dłuższe w mowie natywnych użytkowników angielskiego. Wyniki badań Porzuczka oraz zastosowane metody mogą okazać się użyteczne w identyfikacji specyficznych trudności, jakie napotykają uczniowie przy nauce wymowy języka obcego, oraz wprowadzeniu bardziej obiektywnej oceny prozodycznej strony wymowy.
