Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Śladami T-Shirta
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W 1999 roku autorka dołączyła do demonstracji studentów-antyglobalistów na uniwersyteckim kampusie. W trakcie rozmowy z jednym z demonstrantów, usłyszała pytanie dotyczące pochodzenia jej T-shirtu. Czy ten mógł pochodzić z fabryki o okropnych warunkach pracy, gdzie wykorzystywana jest tanią siła robocza? Czy jego niska cena jest efektem wykorzystania globalnych łańcuchów dostaw i niezbyt etycznych praktyk korporacyjnych?
Zaintrygowana tymi pytaniami, autorka postanowiła prześledzić losy swojej bawełnianej koszulki, za którą zapłaciła 6 dolarów. Informacje z metki zaprowadziły ją do amerykańskiej firmy zajmującej się nadrukami na koszulkach importowanych z Chin. To doprowadziło ją do chińskiego partnera, którego spotkała w USA, odkrywając z zaskoczeniem, że bawełna pochodziła z jej rodzimego kraju.
Przemierzając od zachodniego Teksasu, gdzie rozciągają się pola bawełny, przez chińskie fabryki odzieżowe, po korytarze negocjacji handlowych w Waszyngtonie i afrykańskie rynki z używaną odzieżą, autorka zgłębia, jak działa handel międzynarodowy na przykładzie prostego T-shirtu. Łącząc wciągającą opowieść z głęboką analizą, ukazuje, że zarówno przeciwnicy, jak i zwolennicy globalizacji często upraszczają skomplikowany mechanizm wymiany międzynarodowej.
Podczas licznych rozmów z przedsiębiorcami z różnych stron świata, autorka stawiała czoła własnym przekonaniom na temat politycznych, gospodarczych i etycznych aspektów globalizacji. Jako ekonomistka oczekiwała, że historia jej T-shirtu będzie ilustracją niezaprzeczalnych korzyści wolnego handlu i dowodem na nieprawidłowość ideologii antyglobalistów. Niemniej jednak odkryła, że „wolny rynek” jest rzadko naprawdę wolny, a jego zwolennicy często czerpią zyski z jego ograniczeń. Z drugiej strony, ci uznawani za ofiary globalizacji, niejednokrotnie okazują się jej beneficjentami. Chociaż debaty o globalizacji koncentrują się na zagrożeniach i nadziejach związanych z konkurencją, autorka konkluduje, że historia jej T-shirtu jest równie mocno naznaczona przez politykę, jak i przez sam rynek.
Książka została nominowana do prestiżowej nagrody Financial Times and Goldman Sachs Business Book of the Year w 2005 roku.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W 1999 roku autorka dołączyła do demonstracji studentów-antyglobalistów na uniwersyteckim kampusie. W trakcie rozmowy z jednym z demonstrantów, usłyszała pytanie dotyczące pochodzenia jej T-shirtu. Czy ten mógł pochodzić z fabryki o okropnych warunkach pracy, gdzie wykorzystywana jest tanią siła robocza? Czy jego niska cena jest efektem wykorzystania globalnych łańcuchów dostaw i niezbyt etycznych praktyk korporacyjnych?
Zaintrygowana tymi pytaniami, autorka postanowiła prześledzić losy swojej bawełnianej koszulki, za którą zapłaciła 6 dolarów. Informacje z metki zaprowadziły ją do amerykańskiej firmy zajmującej się nadrukami na koszulkach importowanych z Chin. To doprowadziło ją do chińskiego partnera, którego spotkała w USA, odkrywając z zaskoczeniem, że bawełna pochodziła z jej rodzimego kraju.
Przemierzając od zachodniego Teksasu, gdzie rozciągają się pola bawełny, przez chińskie fabryki odzieżowe, po korytarze negocjacji handlowych w Waszyngtonie i afrykańskie rynki z używaną odzieżą, autorka zgłębia, jak działa handel międzynarodowy na przykładzie prostego T-shirtu. Łącząc wciągającą opowieść z głęboką analizą, ukazuje, że zarówno przeciwnicy, jak i zwolennicy globalizacji często upraszczają skomplikowany mechanizm wymiany międzynarodowej.
Podczas licznych rozmów z przedsiębiorcami z różnych stron świata, autorka stawiała czoła własnym przekonaniom na temat politycznych, gospodarczych i etycznych aspektów globalizacji. Jako ekonomistka oczekiwała, że historia jej T-shirtu będzie ilustracją niezaprzeczalnych korzyści wolnego handlu i dowodem na nieprawidłowość ideologii antyglobalistów. Niemniej jednak odkryła, że „wolny rynek” jest rzadko naprawdę wolny, a jego zwolennicy często czerpią zyski z jego ograniczeń. Z drugiej strony, ci uznawani za ofiary globalizacji, niejednokrotnie okazują się jej beneficjentami. Chociaż debaty o globalizacji koncentrują się na zagrożeniach i nadziejach związanych z konkurencją, autorka konkluduje, że historia jej T-shirtu jest równie mocno naznaczona przez politykę, jak i przez sam rynek.
Książka została nominowana do prestiżowej nagrody Financial Times and Goldman Sachs Business Book of the Year w 2005 roku.
