Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Rozmowy obrazów. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W drugim tomie książki "Rozmowy obrazów", ukazane dzieła łączą się poprzez zastosowanie zróżnicowanych wyzwań artystycznych i środków wyrazu. Skupiają się one nie tylko na kolorze, świetle i fakturze, ale również na perspektywie oraz optycznych i iluzjonistycznych sztuczkach. To stopniowanie wprowadza widza w grę, gdzie nie jest jasne, gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna malarski świat. W książce przedstawiono przykłady mistrzowskiego zastosowania anamorfozy oraz próby oddania rzeczy nieuchwytnych, takich jak burze, o czym pisał już Pliniusz Starszy.
Podczas gdy w pierwszym tomie główną rolę odgrywały tematy i motywy, w drugim najważniejsze są techniki malarskie. Ten wybór jest jednak pewną formą klucza, który pozwala zestawić dzieła powstałe w różnych miejscach i epokach. W istocie, temat obrazu i sposób jego wykonania są nierozdzielne, a emocje widza budzą się dzięki obu tym aspektom. Eseje zebrane w obu tomach zachęcają do własnych poszukiwań i interpretacji dzieł sztuki, podkreślając, że nie ma jednej prawidłowej interpretacji. Sztuka powinna być odbierana z przyjemnością, niezależnie od wiedzy, i wystarczy po prostu mieć odwagę, by patrzeć.
Autorka, Grażyna Bastek, jest cenioną historyczką sztuki i publicystką, specjalizującą się w europejskim malarstwie i analizie technik dawnych mistrzów. Pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie oraz prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie dzieli się swoją wiedzą o malarstwie nowożytnym. W swoich esejach, publikowanych między innymi w „Art And Business”, „Dwutygodniku.com” oraz „Przekroju”, popularyzuje historię sztuki. Regularnie pisze o sztuce w „Newsweek Historia” i współtworzyła audycję „Jest taki obraz” w Polskim Radiu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W drugim tomie książki "Rozmowy obrazów", ukazane dzieła łączą się poprzez zastosowanie zróżnicowanych wyzwań artystycznych i środków wyrazu. Skupiają się one nie tylko na kolorze, świetle i fakturze, ale również na perspektywie oraz optycznych i iluzjonistycznych sztuczkach. To stopniowanie wprowadza widza w grę, gdzie nie jest jasne, gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna malarski świat. W książce przedstawiono przykłady mistrzowskiego zastosowania anamorfozy oraz próby oddania rzeczy nieuchwytnych, takich jak burze, o czym pisał już Pliniusz Starszy.
Podczas gdy w pierwszym tomie główną rolę odgrywały tematy i motywy, w drugim najważniejsze są techniki malarskie. Ten wybór jest jednak pewną formą klucza, który pozwala zestawić dzieła powstałe w różnych miejscach i epokach. W istocie, temat obrazu i sposób jego wykonania są nierozdzielne, a emocje widza budzą się dzięki obu tym aspektom. Eseje zebrane w obu tomach zachęcają do własnych poszukiwań i interpretacji dzieł sztuki, podkreślając, że nie ma jednej prawidłowej interpretacji. Sztuka powinna być odbierana z przyjemnością, niezależnie od wiedzy, i wystarczy po prostu mieć odwagę, by patrzeć.
Autorka, Grażyna Bastek, jest cenioną historyczką sztuki i publicystką, specjalizującą się w europejskim malarstwie i analizie technik dawnych mistrzów. Pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie oraz prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie dzieli się swoją wiedzą o malarstwie nowożytnym. W swoich esejach, publikowanych między innymi w „Art And Business”, „Dwutygodniku.com” oraz „Przekroju”, popularyzuje historię sztuki. Regularnie pisze o sztuce w „Newsweek Historia” i współtworzyła audycję „Jest taki obraz” w Polskim Radiu.
