Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Powieści sensacyjne
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Stefan Kisielewski, powszechnie znany jako Kisiel, w trzecim tomie swoich dzieł zebranych oferuje czytelnikom zbiór pełnych emocji i napięcia powieści sensacyjnych. W czasie lat 50. XX wieku autor postanowił stworzyć serię dwunastu kryminałów, które miały ujawniać problemy nękające społeczeństwo Polski Ludowej, takie jak nadmierne spożycie alkoholu, przestępczość, rozwiązłość seksualna czy choroby psychiczne. Kisielewski dążył do pokazania rzeczywistości, którą oficjalna propaganda starała się ukryć. Niestety, zdołał ukończyć tylko cztery z planowanych powieści, zanim jego literackie zainteresowania przesunęły się w kierunku powieści o charakterze politycznym.
Styl Kisielewskiego w tych kryminałach jest pełen zaskakujących kontrastów. Choć był zafascynowany tym gatunkiem, nie zawsze trzymał się ściśle jego reguł. Dla niektórych może to być dowodem niedoskonałości, dla innych zaś atutem i przykładem jego innowacyjnego podejścia do tematu. Jego prace to nie tylko próba odtworzenia zasad kryminału, ale również świadome eksperymenty z jego formą i treścią.
Mariusz Czubaj zwraca uwagę na tę dwoistość w pisarstwie Kisiela, zaznaczając, że mimo niedokończonego cyklu, jego twórczość nadal stanowi znaczący wkład w literaturę kryminalną tamtej epoki.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Stefan Kisielewski, powszechnie znany jako Kisiel, w trzecim tomie swoich dzieł zebranych oferuje czytelnikom zbiór pełnych emocji i napięcia powieści sensacyjnych. W czasie lat 50. XX wieku autor postanowił stworzyć serię dwunastu kryminałów, które miały ujawniać problemy nękające społeczeństwo Polski Ludowej, takie jak nadmierne spożycie alkoholu, przestępczość, rozwiązłość seksualna czy choroby psychiczne. Kisielewski dążył do pokazania rzeczywistości, którą oficjalna propaganda starała się ukryć. Niestety, zdołał ukończyć tylko cztery z planowanych powieści, zanim jego literackie zainteresowania przesunęły się w kierunku powieści o charakterze politycznym.
Styl Kisielewskiego w tych kryminałach jest pełen zaskakujących kontrastów. Choć był zafascynowany tym gatunkiem, nie zawsze trzymał się ściśle jego reguł. Dla niektórych może to być dowodem niedoskonałości, dla innych zaś atutem i przykładem jego innowacyjnego podejścia do tematu. Jego prace to nie tylko próba odtworzenia zasad kryminału, ale również świadome eksperymenty z jego formą i treścią.
Mariusz Czubaj zwraca uwagę na tę dwoistość w pisarstwie Kisiela, zaznaczając, że mimo niedokończonego cyklu, jego twórczość nadal stanowi znaczący wkład w literaturę kryminalną tamtej epoki.
