Książka - Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw

Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Czy w XXI wieku odległość nadal gra istotną rolę w międzynarodowym biznesie i w jaki sposób wpływa na firmy rozszerzające swoją działalność na rynki zagraniczne? Wielu ekspertów sugeruje, że dystans – rozumiany nie tylko jako bariera geograficzna, ale również jako różnice kulturowe, administracyjne i ekonomiczne między rynkami – zaczyna mieć mniejsze znaczenie. Procesy globalizacyjne są często opisywane jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek, co ułatwia integrację rynków i produkcji. Redukcja barier celnych, ułatwienia dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologii, takich jak cyfryzacja i automatyzacja, wraz z obniżeniem kosztów transportu, wspierają te tezy, sugerując, że geograficzny dystans traci na znaczeniu.

Jednak niektóre badania wykazują, że całkowita utrata znaczenia dystansu została ogłoszona zbyt wcześnie. Nowsze analizy, które skupiają się na konwergencji między krajami w latach 1960-2009, wskazują, że podobieństwa między państwami w zakresie gospodarki, demografii, finansów, wiedzy i polityki nie są tak duże, jak wcześniej zakładano. W końcówce drugiej dekady XXI wieku narasta też fala protekcjonizmu, szczególnie widoczna w krajach Unii Europejskiej, wraz z brexitem oraz wojnami handlowymi między USA, Chinami i UE, co odbija się na globalnych procesach gospodarczych i strategicznych decyzjach przedsiębiorstw.

W kontekście międzynarodowej działalności polskich firm warto postawić dwa kluczowe pytania: Jak przedsiębiorstwa radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z różnic postrzeganych przez menedżerów między rynkiem lokalnym a zagranicznym? Oraz czy wpływ dystansu na osiągane wyniki w rynkach zagranicznych jest uzależniony od poziomu technologicznego branży, w której działa firma? Główne zadania badawcze tej pracy obejmują analizę wpływu percepcji dystansu przez menedżerów (dystans psychiczny) na zagraniczne wyniki firm, identyfikację metod pokonywania wyzwań wynikających z różnic między rynkami oraz opracowanie modelu ich przezwyciężania. Badania były przeprowadzone na próbce polskich przedsiębiorstw z różnych branż pod względem intensywności technologicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Czy w XXI wieku odległość nadal gra istotną rolę w międzynarodowym biznesie i w jaki sposób wpływa na firmy rozszerzające swoją działalność na rynki zagraniczne? Wielu ekspertów sugeruje, że dystans – rozumiany nie tylko jako bariera geograficzna, ale również jako różnice kulturowe, administracyjne i ekonomiczne między rynkami – zaczyna mieć mniejsze znaczenie. Procesy globalizacyjne są często opisywane jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek, co ułatwia integrację rynków i produkcji. Redukcja barier celnych, ułatwienia dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologii, takich jak cyfryzacja i automatyzacja, wraz z obniżeniem kosztów transportu, wspierają te tezy, sugerując, że geograficzny dystans traci na znaczeniu.

Jednak niektóre badania wykazują, że całkowita utrata znaczenia dystansu została ogłoszona zbyt wcześnie. Nowsze analizy, które skupiają się na konwergencji między krajami w latach 1960-2009, wskazują, że podobieństwa między państwami w zakresie gospodarki, demografii, finansów, wiedzy i polityki nie są tak duże, jak wcześniej zakładano. W końcówce drugiej dekady XXI wieku narasta też fala protekcjonizmu, szczególnie widoczna w krajach Unii Europejskiej, wraz z brexitem oraz wojnami handlowymi między USA, Chinami i UE, co odbija się na globalnych procesach gospodarczych i strategicznych decyzjach przedsiębiorstw.

W kontekście międzynarodowej działalności polskich firm warto postawić dwa kluczowe pytania: Jak przedsiębiorstwa radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z różnic postrzeganych przez menedżerów między rynkiem lokalnym a zagranicznym? Oraz czy wpływ dystansu na osiągane wyniki w rynkach zagranicznych jest uzależniony od poziomu technologicznego branży, w której działa firma? Główne zadania badawcze tej pracy obejmują analizę wpływu percepcji dystansu przez menedżerów (dystans psychiczny) na zagraniczne wyniki firm, identyfikację metod pokonywania wyzwań wynikających z różnic między rynkami oraz opracowanie modelu ich przezwyciężania. Badania były przeprowadzone na próbce polskich przedsiębiorstw z różnych branż pod względem intensywności technologicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 22.52 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 398
Rok wydania: 2019
Rozmiar: 165 × 235 mm
ID: 9788381750059

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info