Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czy w XXI wieku odległość nadal gra istotną rolę w międzynarodowym biznesie i w jaki sposób wpływa na firmy rozszerzające swoją działalność na rynki zagraniczne? Wielu ekspertów sugeruje, że dystans – rozumiany nie tylko jako bariera geograficzna, ale również jako różnice kulturowe, administracyjne i ekonomiczne między rynkami – zaczyna mieć mniejsze znaczenie. Procesy globalizacyjne są często opisywane jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek, co ułatwia integrację rynków i produkcji. Redukcja barier celnych, ułatwienia dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologii, takich jak cyfryzacja i automatyzacja, wraz z obniżeniem kosztów transportu, wspierają te tezy, sugerując, że geograficzny dystans traci na znaczeniu.
Jednak niektóre badania wykazują, że całkowita utrata znaczenia dystansu została ogłoszona zbyt wcześnie. Nowsze analizy, które skupiają się na konwergencji między krajami w latach 1960-2009, wskazują, że podobieństwa między państwami w zakresie gospodarki, demografii, finansów, wiedzy i polityki nie są tak duże, jak wcześniej zakładano. W końcówce drugiej dekady XXI wieku narasta też fala protekcjonizmu, szczególnie widoczna w krajach Unii Europejskiej, wraz z brexitem oraz wojnami handlowymi między USA, Chinami i UE, co odbija się na globalnych procesach gospodarczych i strategicznych decyzjach przedsiębiorstw.
W kontekście międzynarodowej działalności polskich firm warto postawić dwa kluczowe pytania: Jak przedsiębiorstwa radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z różnic postrzeganych przez menedżerów między rynkiem lokalnym a zagranicznym? Oraz czy wpływ dystansu na osiągane wyniki w rynkach zagranicznych jest uzależniony od poziomu technologicznego branży, w której działa firma? Główne zadania badawcze tej pracy obejmują analizę wpływu percepcji dystansu przez menedżerów (dystans psychiczny) na zagraniczne wyniki firm, identyfikację metod pokonywania wyzwań wynikających z różnic między rynkami oraz opracowanie modelu ich przezwyciężania. Badania były przeprowadzone na próbce polskich przedsiębiorstw z różnych branż pod względem intensywności technologicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czy w XXI wieku odległość nadal gra istotną rolę w międzynarodowym biznesie i w jaki sposób wpływa na firmy rozszerzające swoją działalność na rynki zagraniczne? Wielu ekspertów sugeruje, że dystans – rozumiany nie tylko jako bariera geograficzna, ale również jako różnice kulturowe, administracyjne i ekonomiczne między rynkami – zaczyna mieć mniejsze znaczenie. Procesy globalizacyjne są często opisywane jako rosnąca integracja i współzależność gospodarek, co ułatwia integrację rynków i produkcji. Redukcja barier celnych, ułatwienia dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz rozwój technologii, takich jak cyfryzacja i automatyzacja, wraz z obniżeniem kosztów transportu, wspierają te tezy, sugerując, że geograficzny dystans traci na znaczeniu.
Jednak niektóre badania wykazują, że całkowita utrata znaczenia dystansu została ogłoszona zbyt wcześnie. Nowsze analizy, które skupiają się na konwergencji między krajami w latach 1960-2009, wskazują, że podobieństwa między państwami w zakresie gospodarki, demografii, finansów, wiedzy i polityki nie są tak duże, jak wcześniej zakładano. W końcówce drugiej dekady XXI wieku narasta też fala protekcjonizmu, szczególnie widoczna w krajach Unii Europejskiej, wraz z brexitem oraz wojnami handlowymi między USA, Chinami i UE, co odbija się na globalnych procesach gospodarczych i strategicznych decyzjach przedsiębiorstw.
W kontekście międzynarodowej działalności polskich firm warto postawić dwa kluczowe pytania: Jak przedsiębiorstwa radzą sobie z wyzwaniami wynikającymi z różnic postrzeganych przez menedżerów między rynkiem lokalnym a zagranicznym? Oraz czy wpływ dystansu na osiągane wyniki w rynkach zagranicznych jest uzależniony od poziomu technologicznego branży, w której działa firma? Główne zadania badawcze tej pracy obejmują analizę wpływu percepcji dystansu przez menedżerów (dystans psychiczny) na zagraniczne wyniki firm, identyfikację metod pokonywania wyzwań wynikających z różnic między rynkami oraz opracowanie modelu ich przezwyciężania. Badania były przeprowadzone na próbce polskich przedsiębiorstw z różnych branż pod względem intensywności technologicznej na przestrzeni ostatnich kilku lat.
