Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Performanse plastyczne Władysława Hasiora
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Cykl wykładów dr Magdaleny Figzał-Janikowskiej, zatytułowany „Performanse plastyczne Władysława Hasiora”, przybliża widzom performatywną i teatralną stronę dzieł Władysława Hasiora. Laureatka IV edycji Konkursu Wydawniczego Instytutu Teatralnego prowadzi comiesięczne spotkania, które kładą nacisk na efemeryczne akcje artysty, takie jak pokazy plenerowe i nagrania, jego „płonące rzeźby”, a także ceremonie odsłaniania pomników, które często przybierają formę happeningów i są tworzone na potrzeby filmów dokumentalnych. Wykład wprowadzający stawia za cel przedstawienie Hasiora jako wszechstronnego twórcy – nie tylko uznanego rzeźbiarza oraz autora unikatowych asamblaży i sztandarów, ale także jako performera i reżysera swojego specyficznego „teatru żywiołów”. Jego widowiska plenerowe charakteryzują się bogatą dramaturgią i precyzyjnie zaplanowanym przebiegiem. Występy Hasiora są czasem porównywane do misteriów, a czasem nazywane happeningami czy performansami, choć sam artysta podchodził do tych terminów z dystansem, nie kryjąc jednak swojej fascynacji teatralnymi formami wyrazu. Podczas wywiadu w programie Sam na sam z 1974 roku, Hasior wyjaśniał: „Uczyłem się rzeźby, ale rzeczywiście w tej chwili pomieszałem konwencję malarską z rzeźbiarską i z tych dwóch dyscyplin uprawiam coś w rodzaju własnego teatru”. Ten „teatr”, o którym mówił, najpełniej ujawniał się w jego akcjach plenerowych, zarówno jako autonomiczne wydarzenia, jak i podczas ceremonii odsłonięcia rzeźb i pomników. Wszystkie te pokazy łączy ich performatywny charakter, widoczny nie tylko w teatralizacji użytych materiałów, ale przede wszystkim w ich ulotności, tworząc krótkotrwałe, lecz intensywne wrażenia estetyczne. W ramach wykładów podjęta zostanie próba zbadania genezy teatralnych inspiracji Hasiora i analizy ich rozwoju w kontekście poszczególnych projektów. Artysta zostanie przedstawiony na tle najważniejszych postaci sztuki performance XX wieku, z naciskiem na jego unikalną twórczą postawę i artystyczną indywidualność.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Cykl wykładów dr Magdaleny Figzał-Janikowskiej, zatytułowany „Performanse plastyczne Władysława Hasiora”, przybliża widzom performatywną i teatralną stronę dzieł Władysława Hasiora. Laureatka IV edycji Konkursu Wydawniczego Instytutu Teatralnego prowadzi comiesięczne spotkania, które kładą nacisk na efemeryczne akcje artysty, takie jak pokazy plenerowe i nagrania, jego „płonące rzeźby”, a także ceremonie odsłaniania pomników, które często przybierają formę happeningów i są tworzone na potrzeby filmów dokumentalnych. Wykład wprowadzający stawia za cel przedstawienie Hasiora jako wszechstronnego twórcy – nie tylko uznanego rzeźbiarza oraz autora unikatowych asamblaży i sztandarów, ale także jako performera i reżysera swojego specyficznego „teatru żywiołów”. Jego widowiska plenerowe charakteryzują się bogatą dramaturgią i precyzyjnie zaplanowanym przebiegiem. Występy Hasiora są czasem porównywane do misteriów, a czasem nazywane happeningami czy performansami, choć sam artysta podchodził do tych terminów z dystansem, nie kryjąc jednak swojej fascynacji teatralnymi formami wyrazu. Podczas wywiadu w programie Sam na sam z 1974 roku, Hasior wyjaśniał: „Uczyłem się rzeźby, ale rzeczywiście w tej chwili pomieszałem konwencję malarską z rzeźbiarską i z tych dwóch dyscyplin uprawiam coś w rodzaju własnego teatru”. Ten „teatr”, o którym mówił, najpełniej ujawniał się w jego akcjach plenerowych, zarówno jako autonomiczne wydarzenia, jak i podczas ceremonii odsłonięcia rzeźb i pomników. Wszystkie te pokazy łączy ich performatywny charakter, widoczny nie tylko w teatralizacji użytych materiałów, ale przede wszystkim w ich ulotności, tworząc krótkotrwałe, lecz intensywne wrażenia estetyczne. W ramach wykładów podjęta zostanie próba zbadania genezy teatralnych inspiracji Hasiora i analizy ich rozwoju w kontekście poszczególnych projektów. Artysta zostanie przedstawiony na tle najważniejszych postaci sztuki performance XX wieku, z naciskiem na jego unikalną twórczą postawę i artystyczną indywidualność.
