Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Oko świata Od Konstantynopola do Stambułu
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Max Cegielski w swojej książce odwiedza Stambuł, miasto o bogatej przeszłości i różnorodnym dziedzictwie kulturowym. Stambuł, będący dawnej stolicą dwóch wielkich imperiów, jest miejscem spotkań różnych grup etnicznych i religijnych takich jak Turcy, Ormianie, Grecy, Żydzi i Romowie. Cegielski bada starożytne mury i uliczki tego miasta z nowej perspektywy, ujawniając jego współczesną tożsamość jako dynamicznie rozwijającego się centrum tureckiego kapitalizmu. Porzucając utarte trasy turystyczne i tropy orientalistyczne, autor zagłębia się w opowieści mieszkańców — od radykalnych lewicowców po konserwatywnych sunnitów i feministki — przedstawiając złożony obraz Stambułu. W odróżnieniu od sentymentalnych wizji Pamuka, Cegielski ukazuje miasto bez stereotypów, które przez lata utrwalali autorzy tacy jak Pierre Loti czy Alphonse de Lamartine. Jego Stambuł to miejsce, gdzie reformy Atatürka oraz reżimy wojskowe odcisnęły widoczne piętno, a różnice między biedą a bogactwem są wyraźnie odczuwalne. To mozaika sprzecznych tożsamości — tureckiej, kurdyjskiej, alewickiej, świeckiej i sunnickiej — zjednoczonych wspólnym interesem ekonomicznym i naciskiem post-kemalistowskich elit.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Max Cegielski w swojej książce odwiedza Stambuł, miasto o bogatej przeszłości i różnorodnym dziedzictwie kulturowym. Stambuł, będący dawnej stolicą dwóch wielkich imperiów, jest miejscem spotkań różnych grup etnicznych i religijnych takich jak Turcy, Ormianie, Grecy, Żydzi i Romowie. Cegielski bada starożytne mury i uliczki tego miasta z nowej perspektywy, ujawniając jego współczesną tożsamość jako dynamicznie rozwijającego się centrum tureckiego kapitalizmu. Porzucając utarte trasy turystyczne i tropy orientalistyczne, autor zagłębia się w opowieści mieszkańców — od radykalnych lewicowców po konserwatywnych sunnitów i feministki — przedstawiając złożony obraz Stambułu. W odróżnieniu od sentymentalnych wizji Pamuka, Cegielski ukazuje miasto bez stereotypów, które przez lata utrwalali autorzy tacy jak Pierre Loti czy Alphonse de Lamartine. Jego Stambuł to miejsce, gdzie reformy Atatürka oraz reżimy wojskowe odcisnęły widoczne piętno, a różnice między biedą a bogactwem są wyraźnie odczuwalne. To mozaika sprzecznych tożsamości — tureckiej, kurdyjskiej, alewickiej, świeckiej i sunnickiej — zjednoczonych wspólnym interesem ekonomicznym i naciskiem post-kemalistowskich elit.
