Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Nasza Żydowskość
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta zgłębia temat "naszej żydowskości", koncentrując się na doświadczeniach ludzi, którzy żyją według żydowskich tradycji w Polsce, uczestnicząc jednocześnie w pełni w polskim społeczeństwie. Autor podejmuje się analizy zagadnień takich jak jidyszkajt, upamiętnianie Zagłady, wydarzenia w Jedwabnem oraz przemiany ustrojowe 1989 roku. Pragnie ukazać różnorodność żydowskiej tożsamości w Polsce, odróżniając "polsko-polskich" Żydów od ich "polsko-izraelskich" czy "polsko-amerykańskich" odpowiedników, dla których polska kultura nie stanowi fundamentu.
Mimo że nikt nie powierzył autorowi roli rzecznika wyjaśniającego, czym jest dzisiejsza żydowskość w Polsce i jakie dylematy jej towarzyszą, czerpie on z własnych doświadczeń, które przedstawia w esejach. Jego poglądy są osobiste, choć ma nadzieję, że wiele osób – zarówno Żydów, jak i nie-Żydów – może się z nimi utożsamić. Autor wierzy, że istnieje grupa intelektualistów zainteresowana podobnymi kwestiami, a jego refleksje mogą być dla nich wartościowe i inspirujące.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta zgłębia temat "naszej żydowskości", koncentrując się na doświadczeniach ludzi, którzy żyją według żydowskich tradycji w Polsce, uczestnicząc jednocześnie w pełni w polskim społeczeństwie. Autor podejmuje się analizy zagadnień takich jak jidyszkajt, upamiętnianie Zagłady, wydarzenia w Jedwabnem oraz przemiany ustrojowe 1989 roku. Pragnie ukazać różnorodność żydowskiej tożsamości w Polsce, odróżniając "polsko-polskich" Żydów od ich "polsko-izraelskich" czy "polsko-amerykańskich" odpowiedników, dla których polska kultura nie stanowi fundamentu.
Mimo że nikt nie powierzył autorowi roli rzecznika wyjaśniającego, czym jest dzisiejsza żydowskość w Polsce i jakie dylematy jej towarzyszą, czerpie on z własnych doświadczeń, które przedstawia w esejach. Jego poglądy są osobiste, choć ma nadzieję, że wiele osób – zarówno Żydów, jak i nie-Żydów – może się z nimi utożsamić. Autor wierzy, że istnieje grupa intelektualistów zainteresowana podobnymi kwestiami, a jego refleksje mogą być dla nich wartościowe i inspirujące.
