Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Na fałszywych papierach w Chile” to fascynujący reportaż opowiadający o niezwykłej misji, jaką podjął chilijski reżyser, który znalazł się na liście osób pozbawionych prawa powrotu do ojczyzny. W atmosferze pełnej tajemnicy, przekroczył granice swojego kraju, by przez sześć tygodni badać realia życiowe po dwunastoletnim okresie wojskowej dyktatury. Jego praca, prowadzona w warunkach konspiracji, pozwala w wyjątkowy sposób uchwycić napięcie i zmiany zachodzące w chilijskim społeczeństwie.
Gabriel García Márquez, chociaż najbardziej znany jako mistrz literatury pięknej i nurtu realizmu magicznego, swoje literackie ścieżki rozpoczynał od reportaży i literatury faktu. To właśnie te formy wpłynęły na rozwój jego umiejętności twórczych, otwierając przed nim nowe możliwości oraz znajomości z ludźmi, którzy odgrywali kluczowe role w historii Ameryki Łacińskiej. Mimo że Márquez często trzymał się z dala od ocen moralnych, w swoich faktograficznych pracach koncentrował się na rzetelnym przedstawianiu rzeczywistości, zyskując dzięki temu szacunek czytelników i krytyków.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Na fałszywych papierach w Chile” to fascynujący reportaż opowiadający o niezwykłej misji, jaką podjął chilijski reżyser, który znalazł się na liście osób pozbawionych prawa powrotu do ojczyzny. W atmosferze pełnej tajemnicy, przekroczył granice swojego kraju, by przez sześć tygodni badać realia życiowe po dwunastoletnim okresie wojskowej dyktatury. Jego praca, prowadzona w warunkach konspiracji, pozwala w wyjątkowy sposób uchwycić napięcie i zmiany zachodzące w chilijskim społeczeństwie.
Gabriel García Márquez, chociaż najbardziej znany jako mistrz literatury pięknej i nurtu realizmu magicznego, swoje literackie ścieżki rozpoczynał od reportaży i literatury faktu. To właśnie te formy wpłynęły na rozwój jego umiejętności twórczych, otwierając przed nim nowe możliwości oraz znajomości z ludźmi, którzy odgrywali kluczowe role w historii Ameryki Łacińskiej. Mimo że Márquez często trzymał się z dala od ocen moralnych, w swoich faktograficznych pracach koncentrował się na rzetelnym przedstawianiu rzeczywistości, zyskując dzięki temu szacunek czytelników i krytyków.
Szczegóły
Wydania
Opinie
Książki autora
Podobne
Dla Ciebie
Książki z kategorii
Dostawa i płatność
Szczegóły
Dane producenta:
Inne wydania książki: Na fałszywych papierach w Chile
34.71 zł
nowa
-
34.71 zł
nowa
Taniej o 0.19 zł 34.90 zł
Inne książki tych autorów
Podobne produkty
Może Ci się spodobać
Inne książki z tej samej kategorii
Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!
W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.
Dowiedz się więcejWartość nagród w tym miesiącu
880 zł
Jedną z największych wartości tej książki jest to, że Marquezowi udało się zapisać relację Littína w pierwszej osobie, bez uszczerbku dla żadnego z głosów. Momentami można zapomnieć, że czyta się coś innego niż osobistą relację Littína, a jednak głos Marqueza wkrada się przez cały czas, dodając własne bogactwo i figlarność do tego, co już jest przygodą na wielką skalę, stąd nie spodziewajcie się tutaj mrożącej krew w żyłach historii, to raczej wierny zapis wydarzeń traumatycznych, opowiedzianych z perspektywy czasu, gdzie dystans jest widoczny i pozwala na niektóre z wydarzeń przymknąc oko, nawet je puścić do czytelnika aby nieco rozładować atmosferę…. co jakiś czas;-)
Najlepiej widać to w opisach osób, które Littín spotkał na swojej drodze. Być może najbardziej pamiętną z nich, zasługującą na osobną książkę, jest Clemencia Isaura, która w wieku siedemdziesięciu lat zrezygnowała z oglądania oper mydlanych, gdy odkryła, że "jej prawdziwym powołaniem jest walka zbrojna, konspiracja i skuteczność zuchwałych działań". Kto z was się uśmiechnął czytając ten cytat? Podobnie jak Úrsula Iguarán w Stu latach samotności, w tej książce Marquez nie szczędzi najbogatszych opisów dla wspaniałej postaci matriarchy - oto Ameryka Południowa, gdzie matka często jest symbolem wiedzy, dobroci i niezłomności w pokonywaniu życiowych nieszczęść. Jej obecność stanowi fundamentalne wsparcie zarówno dla postępów książki, jak i dla tajnej operacji Littína.
W równym stopniu, w jakim “Na fałszywych papierach w Chile” jest dokumentacją czasu, jaki Littín spędził pod przykrywką, Marquez pozwala tej historii uformować się w skomplikowaną podróż filmowca, który traci samego siebie, oglądając na własne oczy ludzkie tragedie: nie pozostaje wobec nich obojętny, widać z kolejnymi stronami jak mocno przeżywał wszystkie wydarzenia, których był świadkiem. Tożsamość, którą przybiera Littín - urugwajskiego biznesmena - tak bardzo różni się od jego prawdziwego charakteru, że przez całą książkę ma on wrażenie, że traci kontrolę nad tym, kim naprawdę jest. Marquezowi udaje się uchwycić skalę tej osobistej walki z własnym ja, gdzie granice między życiem, a rolą do odegrania stopniowo się zacierają, a sam Littin zaczyna się gubić w tej skomplikowanej grze, gdzie stawką jest dekonspiracja i kara śmierci dla niego samego.
Oscylujące problemy Littína z tożsamością na wiele sposobów wpisują się w ogólną narrację o zmianach w Chile Pinocheta. Jego kryzys wynika z faktu, że przyjął on nową osobowość w kraju, z którego został wygnany. W książce zadbano o to, by czytelnik mógł zobaczyć obie strony dyktatury. Niektóre sceny oddają brutalność reżimu Pinocheta; na przykład relacja Sebastiána Acevedo, który po torturowaniu przez państwo jego syna i córki podpalił się i "stał się ludzkim ogniskiem" Jednak znajdujemy tu również relacje o rozwoju i infrastrukturze, które przeplatają się z atmosferą strachu i niepokoju. Słowem: wojna jakiej do tej pory nie znaliśmy z bieżących wydarzeń, tym bardziej ów książka staje się aktualna i ciekawsza.
Sukces tej książki polega na symbiozie dwóch różnych zawodów: pisarza i filmowca, które współpracują ze sobą, by podważyć istnienie reżimu, dyktatury która wydaje się niezwyciężona. Mówiąc metaforycznie, te dwa przedsięwzięcia współpracowały ze sobą, aby pokazać środkowy palec dyktaturze, która myślała, że osiąga swój cel, jakim było stłumienie twórczego sprzeciwu. Samo istnienie tej książki i filmu Littína jest więc triumfem samym w sobie. Jednak bogaty wgląd w Chile za czasów Pinocheta, jakiego dostarczyła ta współpraca, jest prawdziwym świadectwem tego, że dobrzy dziennikarze (i filmowcy) mogą uratować świat, ukazując mroczne strony rządów autorytarnych, wobec których człowiek często pozostaje bezradny: ich głosem są Ci, którzy mają w sobie odwagę aby mówić głośno o tym co widzą, nawet jeśli wymaga to od nich ogromnego ryzyka. Warto przeczytać tę książkę z dwóch powodów: pierwszy z nich to Marquez sam w sobie, drugi to opowieść, która nam przynosi. Opowieść na faktach w wydaniu twórcy realizmu magicznego? Sami spróbujcie;-)
Marquez porzuca realizm magiczny za który miliony czytelników go pokochały, by napisać książkę, która porusza fascynujący temat zmian w Ameryce Południowej, nie jestem jednak do końca pewien, czy została napisana przez właściwego pisarza. Gdyby Littín sam napisał bardziej dogłębne dzieło literatury faktu (ta liczy niewiele ponad sto stron), być może byłoby ono o wiele bardziej wciągające. Rezultat plasuje się gdzieś pomiędzy komediowym thrillerem szpiegowskim (co nie pasowało do materiału) a sugestywnym wycinkiem reportażu politycznego. Uwielbiam Marqueza za jego barwny, błyskotliwy język, metafory które działają na wyobraźnię, jednak nawet jeśli uwzględnić fakt, że sam Marquez był reporterem w czasach swojej młodości i początków literackich, niekiedy ciężko połapać się gdzie pisze o faktach, a co jest częścią jego bogatej wyobraźni, stąd “Na fałszywych papierach w Chile” to książka dziwnie dobra, Ci którzy nie znają twórczości kolumbijskiego magika będą zachwyceni, Ci którzy znają, pewnie będą zaskoczeni;-)
Jedną z największych wartości tej książki jest to, że Marquezowi udało się zapisać relację Littína w pierwszej osobie, bez uszczerbku dla żadnego z głosów. Momentami można zapomnieć, że czyta się coś innego niż osobistą relację Littína, a jednak głos Marqueza wkrada się przez cały czas, dodając własne bogactwo i figlarność do tego, co już jest przygodą na wielką skalę, stąd nie spodziewajcie się tutaj mrożącej krew w żyłach historii, to raczej wierny zapis wydarzeń traumatycznych, opowiedzianych z perspektywy czasu, gdzie dystans jest widoczny i pozwala na niektóre z wydarzeń przymknąc oko, nawet je puścić do czytelnika aby nieco rozładować atmosferę…. co jakiś czas;-)
Najlepiej widać to w opisach osób, które Littín spotkał na swojej drodze. Być może najbardziej pamiętną z nich, zasługującą na osobną książkę, jest Clemencia Isaura, która w wieku siedemdziesięciu lat zrezygnowała z oglądania oper mydlanych, gdy odkryła, że "jej prawdziwym powołaniem jest walka zbrojna, konspiracja i skuteczność zuchwałych działań". Kto z was się uśmiechnął czytając ten cytat? Podobnie jak Úrsula Iguarán w Stu latach samotności, w tej książce Marquez nie szczędzi najbogatszych opisów dla wspaniałej postaci matriarchy - oto Ameryka Południowa, gdzie matka często jest symbolem wiedzy, dobroci i niezłomności w pokonywaniu życiowych nieszczęść. Jej obecność stanowi fundamentalne wsparcie zarówno dla postępów książki, jak i dla tajnej operacji Littína.
W równym stopniu, w jakim “Na fałszywych papierach w Chile” jest dokumentacją czasu, jaki Littín spędził pod przykrywką, Marquez pozwala tej historii uformować się w skomplikowaną podróż filmowca, który traci samego siebie, oglądając na własne oczy ludzkie tragedie: nie pozostaje wobec nich obojętny, widać z kolejnymi stronami jak mocno przeżywał wszystkie wydarzenia, których był świadkiem. Tożsamość, którą przybiera Littín - urugwajskiego biznesmena - tak bardzo różni się od jego prawdziwego charakteru, że przez całą książkę ma on wrażenie, że traci kontrolę nad tym, kim naprawdę jest. Marquezowi udaje się uchwycić skalę tej osobistej walki z własnym ja, gdzie granice między życiem, a rolą do odegrania stopniowo się zacierają, a sam Littin zaczyna się gubić w tej skomplikowanej grze, gdzie stawką jest dekonspiracja i kara śmierci dla niego samego.
Oscylujące problemy Littína z tożsamością na wiele sposobów wpisują się w ogólną narrację o zmianach w Chile Pinocheta. Jego kryzys wynika z faktu, że przyjął on nową osobowość w kraju, z którego został wygnany. W książce zadbano o to, by czytelnik mógł zobaczyć obie strony dyktatury. Niektóre sceny oddają brutalność reżimu Pinocheta; na przykład relacja Sebastiána Acevedo, który po torturowaniu przez państwo jego syna i córki podpalił się i "stał się ludzkim ogniskiem" Jednak znajdujemy tu również relacje o rozwoju i infrastrukturze, które przeplatają się z atmosferą strachu i niepokoju. Słowem: wojna jakiej do tej pory nie znaliśmy z bieżących wydarzeń, tym bardziej ów książka staje się aktualna i ciekawsza.
Sukces tej książki polega na symbiozie dwóch różnych zawodów: pisarza i filmowca, które współpracują ze sobą, by podważyć istnienie reżimu, dyktatury która wydaje się niezwyciężona. Mówiąc metaforycznie, te dwa przedsięwzięcia współpracowały ze sobą, aby pokazać środkowy palec dyktaturze, która myślała, że osiąga swój cel, jakim było stłumienie twórczego sprzeciwu. Samo istnienie tej książki i filmu Littína jest więc triumfem samym w sobie. Jednak bogaty wgląd w Chile za czasów Pinocheta, jakiego dostarczyła ta współpraca, jest prawdziwym świadectwem tego, że dobrzy dziennikarze (i filmowcy) mogą uratować świat, ukazując mroczne strony rządów autorytarnych, wobec których człowiek często pozostaje bezradny: ich głosem są Ci, którzy mają w sobie odwagę aby mówić głośno o tym co widzą, nawet jeśli wymaga to od nich ogromnego ryzyka. Warto przeczytać tę książkę z dwóch powodów: pierwszy z nich to Marquez sam w sobie, drugi to opowieść, która nam przynosi. Opowieść na faktach w wydaniu twórcy realizmu magicznego? Sami spróbujcie;-)
Marquez porzuca realizm magiczny za który miliony czytelników go pokochały, by napisać książkę, która porusza fascynujący temat zmian w Ameryce Południowej, nie jestem jednak do końca pewien, czy została napisana przez właściwego pisarza. Gdyby Littín sam napisał bardziej dogłębne dzieło literatury faktu (ta liczy niewiele ponad sto stron), być może byłoby ono o wiele bardziej wciągające. Rezultat plasuje się gdzieś pomiędzy komediowym thrillerem szpiegowskim (co nie pasowało do materiału) a sugestywnym wycinkiem reportażu politycznego. Uwielbiam Marqueza za jego barwny, błyskotliwy język, metafory które działają na wyobraźnię, jednak nawet jeśli uwzględnić fakt, że sam Marquez był reporterem w czasach swojej młodości i początków literackich, niekiedy ciężko połapać się gdzie pisze o faktach, a co jest częścią jego bogatej wyobraźni, stąd “Na fałszywych papierach w Chile” to książka dziwnie dobra, Ci którzy nie znają twórczości kolumbijskiego magika będą zachwyceni, Ci którzy znają, pewnie będą zaskoczeni;-)
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.
Czy chcesz zostawić tylko ocenę?
Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.
Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.
Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.
Sposoby dostawy
Płatne z góry
InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa od 190 zł
ORLEN Paczka
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru
9.99 zł
Darmowa od 190 zł
Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
GLS U Ciebie - Kurier
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier DPD
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier InPost
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Pocztex Kurier
13.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier DHL
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier GLS - kraje UE
69.00 zł
Punkt odbioru (Dębica)
2.99 zł
Darmowa od 190 zł
Płatne przy odbiorze
Kurier GLS pobranie
23.99 zł
Sposoby płatności
Płatność z góry
Przedpłata

Zwykły przelew