Książka - Gatunki cyfrowe 2 Historie mówione

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Gatunki cyfrowe 2 Historie mówione

Gatunki cyfrowe 2 Historie mówione

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka „Gatunki cyfrowe 2” wciąga czytelnika w fascynujący świat cyfrowych praktyk i twórczości. W centrum uwagi znajdują się osoby zaangażowane w projektowanie, programowanie, tworzenie muzyki, grafiki oraz literatury w przestrzeni nowych mediów. Bohaterowie, tacy jak Sebastian "Seban" Igielski, Magdalena "Corny" Krawczyk, Mateusz "Jakim" Szymański czy Monika Górska-Olesińska, opowiadają o swoich doświadczeniach w środowisku cyfrowym. Książka proponuje wnikliwe spojrzenie na siedem specyficznych praktyk kultury cyfrowej: od cracksceny po symulacje rzeczywistości wirtualnej, angażując również poezję demosceny i literaturę grywalną.

Rozmowy zawarte w książce skupiają się na platformach takich jak Atari, Amiga, Xbox Kinect i Arduino, które są używane przez twórców do generowania dzieł cyfrowych. Tekst bazuje na badaniach prowadzonych w UBU labie Uniwersytetu Jagiellońskiego, inspirując się metodologią badań nad platformami autorstwa Nicka Montforta i Iana Bogosta. Stanowi kontynuację projektu „Gatunki cyfrowe” z 2018 roku.

Piotr Marecki we wstępie podkreśla, jak ważne jest uchwycenie zjawisk cyfrowych zarówno z przeszłości, jak i teraźniejszości. Akcentuje mniej nagłośnione fenomeny, odróżniające się od powszechnie znanych i komercyjnych, na rzecz niedocenianych, hybrydowych form jak literatura grywalna. Każdy gatunek badany jest w ścisłym związku z platformą, na której powstaje, przez co zrozumienie lokalnych kontekstów i wernakularnej cyfrowości staje się kluczem do pełnego wglądu w te praktyki.

Recenzent, dr hab. Marcin Składank, zauważa, że „Gatunki cyfrowe 2” to przewodnik po różnorodnej topografii kultury komputerowej. Ujawnia on paradoksy i wyzwania w definiowaniu dynamicznej rzeczywistości postmedialnej, pomimo jej płynności i złożoności. Wysiłek włożony w kategoryzację i zrozumienie gatunków owocuje nowymi perspektywami znacznie wzbogacającymi naszą wiedzę o cyfrowych fenomenach. Książka oferuje czytelnikom narzędzia nawigacyjne w złożonych obszarach demosceny oraz technologicznych subkultur, posługując się niejednokrotnie innowacyjną terminologią, która skutecznie ilustruje badane zjawiska.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka „Gatunki cyfrowe 2” wciąga czytelnika w fascynujący świat cyfrowych praktyk i twórczości. W centrum uwagi znajdują się osoby zaangażowane w projektowanie, programowanie, tworzenie muzyki, grafiki oraz literatury w przestrzeni nowych mediów. Bohaterowie, tacy jak Sebastian "Seban" Igielski, Magdalena "Corny" Krawczyk, Mateusz "Jakim" Szymański czy Monika Górska-Olesińska, opowiadają o swoich doświadczeniach w środowisku cyfrowym. Książka proponuje wnikliwe spojrzenie na siedem specyficznych praktyk kultury cyfrowej: od cracksceny po symulacje rzeczywistości wirtualnej, angażując również poezję demosceny i literaturę grywalną.

Rozmowy zawarte w książce skupiają się na platformach takich jak Atari, Amiga, Xbox Kinect i Arduino, które są używane przez twórców do generowania dzieł cyfrowych. Tekst bazuje na badaniach prowadzonych w UBU labie Uniwersytetu Jagiellońskiego, inspirując się metodologią badań nad platformami autorstwa Nicka Montforta i Iana Bogosta. Stanowi kontynuację projektu „Gatunki cyfrowe” z 2018 roku.

Piotr Marecki we wstępie podkreśla, jak ważne jest uchwycenie zjawisk cyfrowych zarówno z przeszłości, jak i teraźniejszości. Akcentuje mniej nagłośnione fenomeny, odróżniające się od powszechnie znanych i komercyjnych, na rzecz niedocenianych, hybrydowych form jak literatura grywalna. Każdy gatunek badany jest w ścisłym związku z platformą, na której powstaje, przez co zrozumienie lokalnych kontekstów i wernakularnej cyfrowości staje się kluczem do pełnego wglądu w te praktyki.

Recenzent, dr hab. Marcin Składank, zauważa, że „Gatunki cyfrowe 2” to przewodnik po różnorodnej topografii kultury komputerowej. Ujawnia on paradoksy i wyzwania w definiowaniu dynamicznej rzeczywistości postmedialnej, pomimo jej płynności i złożoności. Wysiłek włożony w kategoryzację i zrozumienie gatunków owocuje nowymi perspektywami znacznie wzbogacającymi naszą wiedzę o cyfrowych fenomenach. Książka oferuje czytelnikom narzędzia nawigacyjne w złożonych obszarach demosceny oraz technologicznych subkultur, posługując się niejednokrotnie innowacyjną terminologią, która skutecznie ilustruje badane zjawiska.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 232
Rok wydania: 2024
Rozmiar: 158 × 235 mm
ID: 9788323353546
Autorzy:

Dane producenta:

WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO , ul. Gołębia, 31-007 Kraków, PL ,[email protected]

Inne książki: Piotr Marecki

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info