Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wielcy Filozofowie 14 Umowa społeczna List o widowiskach
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jean-Jacques Rousseau, postać pełna sprzeczności, bywał opisywany jako mistrz sofizmatów, który nie wierzył w swoje własne słowa, co sądzili bywalcy salonów epoki oświecenia. Z kolei inni widzieli w nim emblemat łagodności, prawdy i autentyczności, podczas gdy kolejna grupa uważała go za szaleńca, złodzieja, awanturnika i błazna zanurzonego w filozoficznych rozważaniach. Rousseau oskarżano o ekshibicjonizm oraz o oddawanie dzieci do sierocińców, mimo że był twórcą przełomowych koncepcji wychowawczych. Genewski myśliciel, znany w Polsce jako Jan Jakub, łączył w sobie przenikliwość intelektu, zdroworozsądkowe poglądy oraz płomienne emocje. Wytrwale wchodził w konflikty, podważał własne opinie i angażował się w sprawy, które z jednej strony kochał, a z drugiej przekształcały jego życie w istny koszmar.
Jako samouk, stał się jednocześnie jednym z najbardziej klasycznych myślicieli, co oznaczało, że jego zainteresowania miały szeroki zasięg. W swojej "Umowie społecznej" Rousseau przedstawia koncepcję wspólnoty, której członkowie zawierają świadomy pakt, by stworzyć sprawiedliwe państwo. Jednakże, charakter tej wizji jest przedmiotem debaty. Dla wielu jest jasne, że Rousseau nie proponuje, by ludzie fizycznie się spotkali i z miejsca ustanowili nową strukturę, ignorując swoją tradycję. Jego pomysł nie jest prostą utopią, lecz teoretycznym wkładem do dyskusji na temat możliwości budowy państwa, która trwa już od czasów antycznych.
Rousseau fascynowały niewielkie społeczności, gdzie jego utopijna koncepcja mogłaby znaleźć swoje zastosowanie. Choć krytykował masowy charakter cywilizacji, podkreślał znaczenie bezpośredniego zaangażowania obywateli w tworzenie fundamentów wspólnoty. W tym kontekście, wola powszechna – to tajemnicze i złożone pojęcie, które jednoczy społeczeństwa – jest jednym z najbardziej intrygujących w historii filozofii. W jego spojrzeniu znajdujemy wielość interpretacji tego, czym wola powszechna właściwie jest.
W "Liście o widowiskach" Rousseau prezentuje paradoksalną wyobraźnię, łącząc demokratyczne ideały z krytyką dotyczącą pewnych aspektów wolności. Gdyby przekładać to na współczesne realia, mogłoby to służyć jako krytyka telewizji i kultury masowej. Pomimo wszelkich zawirowań, intuicje Jana Jakuba często trafiały w sedno.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jean-Jacques Rousseau, postać pełna sprzeczności, bywał opisywany jako mistrz sofizmatów, który nie wierzył w swoje własne słowa, co sądzili bywalcy salonów epoki oświecenia. Z kolei inni widzieli w nim emblemat łagodności, prawdy i autentyczności, podczas gdy kolejna grupa uważała go za szaleńca, złodzieja, awanturnika i błazna zanurzonego w filozoficznych rozważaniach. Rousseau oskarżano o ekshibicjonizm oraz o oddawanie dzieci do sierocińców, mimo że był twórcą przełomowych koncepcji wychowawczych. Genewski myśliciel, znany w Polsce jako Jan Jakub, łączył w sobie przenikliwość intelektu, zdroworozsądkowe poglądy oraz płomienne emocje. Wytrwale wchodził w konflikty, podważał własne opinie i angażował się w sprawy, które z jednej strony kochał, a z drugiej przekształcały jego życie w istny koszmar.
Jako samouk, stał się jednocześnie jednym z najbardziej klasycznych myślicieli, co oznaczało, że jego zainteresowania miały szeroki zasięg. W swojej "Umowie społecznej" Rousseau przedstawia koncepcję wspólnoty, której członkowie zawierają świadomy pakt, by stworzyć sprawiedliwe państwo. Jednakże, charakter tej wizji jest przedmiotem debaty. Dla wielu jest jasne, że Rousseau nie proponuje, by ludzie fizycznie się spotkali i z miejsca ustanowili nową strukturę, ignorując swoją tradycję. Jego pomysł nie jest prostą utopią, lecz teoretycznym wkładem do dyskusji na temat możliwości budowy państwa, która trwa już od czasów antycznych.
Rousseau fascynowały niewielkie społeczności, gdzie jego utopijna koncepcja mogłaby znaleźć swoje zastosowanie. Choć krytykował masowy charakter cywilizacji, podkreślał znaczenie bezpośredniego zaangażowania obywateli w tworzenie fundamentów wspólnoty. W tym kontekście, wola powszechna – to tajemnicze i złożone pojęcie, które jednoczy społeczeństwa – jest jednym z najbardziej intrygujących w historii filozofii. W jego spojrzeniu znajdujemy wielość interpretacji tego, czym wola powszechna właściwie jest.
W "Liście o widowiskach" Rousseau prezentuje paradoksalną wyobraźnię, łącząc demokratyczne ideały z krytyką dotyczącą pewnych aspektów wolności. Gdyby przekładać to na współczesne realia, mogłoby to służyć jako krytyka telewizji i kultury masowej. Pomimo wszelkich zawirowań, intuicje Jana Jakuba często trafiały w sedno.
