Książka - Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Spis treści

Drogi Czytelniku!

Wstęp

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza - refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS) 

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne - stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna - źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza - zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy 

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych 

1.8. Późna diagnoza - konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu - test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się - Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami - spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe - dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe - sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) - metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń - metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid 

   

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Spis treści

Drogi Czytelniku!

Wstęp

I. Klasyczne metody diagnozowania autyzmu

1. Diagnoza - refleksje teoretyczne

2. Autyzm jako jednostka chorobowa (klasyfikacje ICD-10 i DSM-IV,

CHAT CARS) 

2.1. Kryteria diagnostyczne według ICD-10 

2.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-IV

2.3. Kryteria diagnostyczne według CHAT

2.4. Kryteria diagnostyczne według CARS

3. Zachowania autystyczne - stereotypy i fakty

3.1. Obraz ja, imię ucieleśniające

3.2. Niechęć do zmian

4. Brak teorii umysłu czy deficyt języka?

5. Terapia behawioralna - źródła powstania, założenia, skutki jej stosowania

5.1. Historia Marcinka

II. Wczesna diagnoza - zagrożenie autyzmem

1. Zagrożenia współczesności

1.1. Karmienie

1.2. Zdobywanie przestrzeni

1.3. Rozwijanie mowy 

1.4. Stymulacja obrazem

1.5. Zdrowie wspoółczesnych dzieci

1.6. Trening czystości

1.7. Problem szczepionek skumulowanych 

1.8. Późna diagnoza - konsekwencje

1.9. Warunki wczesnego rozpoznawania zaburzeń ze spektrum autyzmu

1.9.1. Dzieci w pierwszym roku życia

1.9.2. Dzieci w drugim roku życia

1.9.3. Dzieci w trzecim roku życia

2. Psychologiczne metody diagnozowania zachowań ze spektrum autyzmu

2.1. Diagnozowanie rozwoju dziecka od 3. do 30. miesiąca życia

2.1.1. Zaburzenie rozwoju a zaburzenia rozwojowe

2.2. Diagnoza poziomu funkcji intelektualnych od 30. miesiąca do 5. roku życia

2.2.1. Zróżnicowanie anatomiczne i funkcjonalne półkul mózgowych

2.2.2. Badanie funkcji lewej i prawej półkuli mózgu - test S.O.N.

2.2.3. Badanie gotowości do uczenia się - Międzynarodowa Wykonaniowa

Skala Leitera

2.3. Diagnoza dominacji stronnej

2.4. Zabawa

2.5. Naśladownictwo

2.6. Język i komunikacja

2.7. Spostrzeganie wzrokowe

2.8. Spostrzeganie słuchowe

2.9. Zachowania społeczne

2.10. Funkcje motoryczne

3. Profil funkcji poznawczych dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej

3.1. Profil dziecka ze spektrum autyzmu

3.2. Profil funkcji poznawczych dzieci z alalią

4. Wywiad z rodzicami - spojrzenie praktyka

III. Terapia psychologiczna

1. Problemy psychologiczne

1.1. Poszukiwanie diagnozy i warunki jej przyjęcia

1.2. Terapia rodziny

1.3. Zadania terapeutyczne dla matki

1.4. Zadania terapeutyczne dla ojca

1.5. Seksualność i życie erotyczne rodziców

1.6. Problemy psychologiczne rodzeństwa. Rola brata i siostry w programie terapii

1.6.1. Starsza siostra i starszy brat

1.6.2. Młodsza siostra i młodszy brat

1.7. Wpływ traumy dziadków na funkcjonowanie rodziny dziecka z autyzmem

1.8. Postawa terapeuty i jej rola w budowaniu relacji z rodzicami

1.9. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z perspektywy dziecka

1.10. Etapy uczenia się

IV. Terapia neurobiologiczna

1. Terapia słuchowa

1.1. Ćwiczenia słuchowe - dźwięki niewerbalne

1.2. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczne (samogłoski, wykrzyknienia,

wyrażenia dźwiękonaśladowcze)

1.3. Ćwiczenia słuchowe - symultaniczno-sekwencyjne

1.4. Ćwiczenia słuchowe - sekwencyjne (zdania)

1.5. Echolalie

2. Terapia funkcji wzrokowych

2.1. Kontakt wzrokowy

2.2. Rozszerzanie pola widzenia

2.3. Kontrolowanie wzrokiem wykonywanych czynności

2.4. Analiza i synteza wzrokowa na materiale tematycznym

2.5. Analiza i synteza wzrokowa na materiale atematycznym

2.6. Ćwiczenia odwracania obrazków

3. Terapia odbioru i przetwarzania bodźców węchowych, smakowych

i dotykowych

4. Stymulacja rozwoju zabawy

4.1. Zabawy imitujące jedną czynność

4.2. Zabawy z rozbudowanymi sekwencjami

4.3. Zabawy z regułami

4.4. Zabawy tematyczne

4.5. Zabawy językowe

5. Stymulacja funkcji lewej półkuli mózgu

5.1. Szeregowanie

5.2. Sekwencje

5.3. Relacje

6. Terapia zachowań społecznych

6.1. Rodzina jako grupa społeczna

6.2. Przygotowanie do funkcjonowania w grupie rówieśniczej

7. Stymulacja funkcji motorycznych

8. Ćwiczenia pamięci

8.1. Pamięć symultaniczna

8.2. Pamięć sekwencyjna

9. Ćwiczenia myślenia

9.1. Kategoryzowanie

9.2. Ćwiczenia myślenia przyczynowo-skutkowego

9.3. Kodowanie

10. Kształtowanie systemu językowego

10.1. Kształtowanie systemu językowego dzieci z zaburzeniami autystycznymi

10.2. Manualne Torowanie Głosek(R) - metoda E. Wianeckiej

10.3. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania(R)

10.3.1. Etapy nauki czytania

10.3.2. Gesty artykulacyjne

10.4. Metoda komunikacyjna

10.5. Metoda kognitywna

10.6. Dzienniki wydarzeń - metoda W. Zuziowej

10.7. Linearny porządek terapii jako odzwierciedlenie linearnego aspektu języka

V. Historie prawdziwe

1. Jaś

1.1. Diagnoza

1.2. Po pierwszym tygodniu terapii

1.3. Po dwóch tygodniach terapii

1.4. Po czterech tygodniach terapii

1.5. Po 15 tygodniach terapii

1.6. Po 17 tygodniach terapii

1.7. Po 22 tygodniach terapii

1.8. Po 24 tygodniach terapii

2. Pawełek

2.1. Diagnoza

2.2. Po dziesięciu tygodniach terapii

3. Dawid 

   

Szczegóły

Opinie

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 61.18 zł

Okładka: Twarda

Ilość stron: 308

Rok wydania: 2011

Rozmiar: 17 x 24 mm

ID: 9788393168507

Inne książki: Jagoda Cieszyńska

Twarda , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 17.82 zł 79.00 zł

Teczka , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 4.37 zł 11.50 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 4.43 zł 11.50 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 6.66 zł 11.50 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 5.16 zł 11.50 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 16.98 zł 31.90 zł

Inne książki: Pedagogika, dydaktyka

Broszurowa , W magazynie
Używana
Broszurowa , 72h wysyłka
Nowa Wyprzedaż
Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 4.99 zł 11.50 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 30.86 zł 41.80 zł

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 14.57 zł 44.90 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 11.73 zł 15.90 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 10.76 zł 14.99 zł

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

850 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

Kurier GLS

Kurier GLS

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier InPost

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

DPD Pickup Punkt Odbioru

DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info