Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Sztuka w mundurze
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Ta książka stanowi dogłębną analizę działalności Oddziału Grobów Wojennych KGA w Krakowie, poświęconego upamiętnieniu historii Galicji z czasów I wojny światowej. Skupia się przede wszystkim na sylwetkach wybitnych artystów, którzy przyczynili się do jego działań.
Oddział ten był aktywny w latach 1915-1918 i zajmował się m.in. uporządkowaniem pól bitewnych oraz budową cmentarzy w Zachodniej Galicji. Współpraca z ponad czterdziestoma artystami, w tym architektami, malarzami, rzeźbiarzami, grafikami i fotografami z krajów monarchii, pozwoliła na powstanie unikalnych miejsc pamięci.
Na wstępie do tej historii znajduje się tekst dr. Kamila Ruszały, który przedstawia trudne realia wojenne w Galicji. Opisuje on dramatyczną sytuację cywilów oraz strach wywołany przez rosyjską armię, a także genezę pomysłu budowy cmentarzy wojennych, który później stał się znaczącym projektem imperialnym.
Kolejny esej, napisany przez dr Beatę Nykiel, dogłębnie analizuje strukturę KGA, jej zasady operacyjne oraz proces powstawania Oddziału. Wprowadza nas w krąg osób decydujących o działalności, w tym szczególnie Rudolfa Brocha i Hansa Hauptmanna, i ukazuje, jak tworzenie galicyjskich cmentarzy wojennych było powiązane z szerszym kontekstem propagandy i polityki historycznej Austro-Węgier.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Ta książka stanowi dogłębną analizę działalności Oddziału Grobów Wojennych KGA w Krakowie, poświęconego upamiętnieniu historii Galicji z czasów I wojny światowej. Skupia się przede wszystkim na sylwetkach wybitnych artystów, którzy przyczynili się do jego działań.
Oddział ten był aktywny w latach 1915-1918 i zajmował się m.in. uporządkowaniem pól bitewnych oraz budową cmentarzy w Zachodniej Galicji. Współpraca z ponad czterdziestoma artystami, w tym architektami, malarzami, rzeźbiarzami, grafikami i fotografami z krajów monarchii, pozwoliła na powstanie unikalnych miejsc pamięci.
Na wstępie do tej historii znajduje się tekst dr. Kamila Ruszały, który przedstawia trudne realia wojenne w Galicji. Opisuje on dramatyczną sytuację cywilów oraz strach wywołany przez rosyjską armię, a także genezę pomysłu budowy cmentarzy wojennych, który później stał się znaczącym projektem imperialnym.
Kolejny esej, napisany przez dr Beatę Nykiel, dogłębnie analizuje strukturę KGA, jej zasady operacyjne oraz proces powstawania Oddziału. Wprowadza nas w krąg osób decydujących o działalności, w tym szczególnie Rudolfa Brocha i Hansa Hauptmanna, i ukazuje, jak tworzenie galicyjskich cmentarzy wojennych było powiązane z szerszym kontekstem propagandy i polityki historycznej Austro-Węgier.
