Książka - Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Richard Rumelt, uznany autorytet w zakresie strategii i zarządzania, autor bestsellerowej książki "Dobra strategia - zła strategia", odkrywa, jak zidentyfikować kluczowe wyzwania przed stojące przed przedsiębiorstwem oraz jak opracować dynamiczną i spójną strategię.

Często liderzy nie do końca rozumieją, czym jest strategia i jak ją właściwie formułować. Mylą ją z celami finansowymi, takimi jak "wzrost o 15% rocznie", lub aspiracyjnymi ambicjami typu "będziemy liderami na rynku". Dzięki swojej najnowszej książce Rumelt całkowicie zmienia sposób myślenia liderów o tworzeniu strategii, najważniejszym aspekcie ich pracy.

Rumelt ilustruje swoją koncepcję poprzez barwne historie, takie jak to, w jaki sposób Elon Musk skoncentrował się na kluczowym aspekcie, który przyczynił się do sukcesu SpaceX, albo jak amerykańska armia zmodyfikowała swoją strategię bojową, aby sprostać własnym słabościom. Prezentuje nowatorskie podejście do definiowania sedna strategii, które polega na identyfikacji zasadniczego problemu do rozwiązania. Ukazuje również, jak brak zdolności do zmiany kierunku może prowadzić do upadku, co potwierdzają historie takich gigantów, jak Nokia czy General Motors.

Zgodnie z myślą Rumelta, liderzy powinni przede wszystkim identyfikować kluczowe wyzwania, które stawiają pod znakiem zapytania przyszły rozwój i sukces. Następnie muszą podjąć konkretne i spójne działania. Znalezienie sedna problemu staje się kluczową umiejętnością dla stratega, szczególnie w sytuacji, gdy problemy są skomplikowane, a wpływające na firmę siły trudno uchwytne.

Tworzenie strategii to proces ciągły, a nie jednorazowe zadanie. Strategowie powinni być nieustannie wyczuleni na dynamikę zmieniającego się otoczenia biznesowego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Takie podejście pozwala na budowanie dynamicznych strategii, które nie tylko rozwiązują kluczowe wyzwania, ale także chronią zasoby, wykorzystują nowe możliwości i adaptują się do zmiennej rzeczywistości.

"Sedno strategii" to książka, którą dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate, Simon Galbraith, zdecydowanie poleca, twierdząc, że jest to najlepszy sposób, by jego zespół mógł doskonalić swoje umiejętności w zakresie strategii. Andy D. Bryant z Intel Corporation podkreśla, że książka jest przewodnikiem przez skomplikowane zagadnienia, uczącym, jak osiągnąć sukces mimo skomplikowanych wyzwań. Rebecca Henderson z Harvard University chwali ją za realistyczne podejście do wyzwań firmowych i kreatywność w poszukiwaniu przełomowych rozwiązań. Chris Bradley z McKinsey uznaje książkę za doskonałą, opowiadającą o przezwyciężaniu trudności poprzez odkrycie prawdziwej istoty problemu i jego rozwiązanie.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Richard Rumelt, uznany autorytet w zakresie strategii i zarządzania, autor bestsellerowej książki "Dobra strategia - zła strategia", odkrywa, jak zidentyfikować kluczowe wyzwania przed stojące przed przedsiębiorstwem oraz jak opracować dynamiczną i spójną strategię.

Często liderzy nie do końca rozumieją, czym jest strategia i jak ją właściwie formułować. Mylą ją z celami finansowymi, takimi jak "wzrost o 15% rocznie", lub aspiracyjnymi ambicjami typu "będziemy liderami na rynku". Dzięki swojej najnowszej książce Rumelt całkowicie zmienia sposób myślenia liderów o tworzeniu strategii, najważniejszym aspekcie ich pracy.

Rumelt ilustruje swoją koncepcję poprzez barwne historie, takie jak to, w jaki sposób Elon Musk skoncentrował się na kluczowym aspekcie, który przyczynił się do sukcesu SpaceX, albo jak amerykańska armia zmodyfikowała swoją strategię bojową, aby sprostać własnym słabościom. Prezentuje nowatorskie podejście do definiowania sedna strategii, które polega na identyfikacji zasadniczego problemu do rozwiązania. Ukazuje również, jak brak zdolności do zmiany kierunku może prowadzić do upadku, co potwierdzają historie takich gigantów, jak Nokia czy General Motors.

Zgodnie z myślą Rumelta, liderzy powinni przede wszystkim identyfikować kluczowe wyzwania, które stawiają pod znakiem zapytania przyszły rozwój i sukces. Następnie muszą podjąć konkretne i spójne działania. Znalezienie sedna problemu staje się kluczową umiejętnością dla stratega, szczególnie w sytuacji, gdy problemy są skomplikowane, a wpływające na firmę siły trudno uchwytne.

Tworzenie strategii to proces ciągły, a nie jednorazowe zadanie. Strategowie powinni być nieustannie wyczuleni na dynamikę zmieniającego się otoczenia biznesowego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Takie podejście pozwala na budowanie dynamicznych strategii, które nie tylko rozwiązują kluczowe wyzwania, ale także chronią zasoby, wykorzystują nowe możliwości i adaptują się do zmiennej rzeczywistości.

"Sedno strategii" to książka, którą dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate, Simon Galbraith, zdecydowanie poleca, twierdząc, że jest to najlepszy sposób, by jego zespół mógł doskonalić swoje umiejętności w zakresie strategii. Andy D. Bryant z Intel Corporation podkreśla, że książka jest przewodnikiem przez skomplikowane zagadnienia, uczącym, jak osiągnąć sukces mimo skomplikowanych wyzwań. Rebecca Henderson z Harvard University chwali ją za realistyczne podejście do wyzwań firmowych i kreatywność w poszukiwaniu przełomowych rozwiązań. Chris Bradley z McKinsey uznaje książkę za doskonałą, opowiadającą o przezwyciężaniu trudności poprzez odkrycie prawdziwej istoty problemu i jego rozwiązanie.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 368
Rok wydania: 2022
Rozmiar: 160 × 235 mm
ID: 9788382311877

Dane producenta:

MT BIZNES SP. Z O.O. , ul. Jutrzenki, 02-230 Warszawa, PL ,[email protected]

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info