Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Polak w świecie finansów
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„W rozmowach z ekonomistami często można usłyszeć, że wyjaśnienia różnic w zachowaniach konsumpcyjnych ludzi należy szukać w ich sytuacji materialnej: kto ma więcej pieniędzy, ten więcej wydaje, kupuje droższe produkty, ma więcej oszczędności. Ta z pozoru prosta relacja jest prawdziwa, gdy patrzymy na nią z perspektywy makro i obserwowanych zależności statystycznych. Jednak gdy przyjrzymy się zagadnieniu z perspektywy indywidualnej – pojedynczych ludzi, okazuje się, że spośród dwóch osób dysponujących podobnymi dochodami i znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej jedna wydaje pieniądze bez problemu i bardzo swobodnie, drugiej natomiast wydanie każdej złotówki sprawia ogromny ból. Zachowania finansowe zależą zatem nie tylko od poziomu posiadanych finansów, ale również od wielu czynników o charakterze społecznym i psychologicznym, np. od ogólnego podejścia do życia, poziomu optymizmu, poczucia kontroli nad własnym losem, stosunku do pieniędzy, stylu zarządzania pieniędzmi, czy też stosunku do instytucji finansowych”. Ze Wstępu Celem książki jest bliższe przyjrzenie się pozafinansowym, a przede wszystkim psychologicznym i społecznym, czynnikom wyjaśniającym zachowania ekonomiczne i determinującym określony stosunek człowieka do finansów i instytucji finansowych. Autorka podejmuje również próbę odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ogólnych zachowań finansowych ludzi, a także specyficznych zachowań Polaków, które mogą nurtować zarówno laika, jak i specjalistę od finansów i zagadnień ekonomicznych. Publikacja zawiera analizę przeprowadzonych w 2009 r. badań nad stanem wiedzy Polaków na temat kwestii finansowych oraz została uzupełniona o wyniki corocznych pomiarów postaw Polaków względem oszczędzania, inwestowania i zarządzania domowym budżetem realizowanymi we współpracy z TNS Pentor na zlecenie Fundacji Kronenberga. dr hab. Dominika Maison, prof. UW, jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu badań konsumentów i reklamy, pracownikiem naukowym Wydziału Psychologii UW oraz przedstawicielem stowarzyszenia ESOMAR na Polskę, w latach 2003–2007 była Prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„W rozmowach z ekonomistami często można usłyszeć, że wyjaśnienia różnic w zachowaniach konsumpcyjnych ludzi należy szukać w ich sytuacji materialnej: kto ma więcej pieniędzy, ten więcej wydaje, kupuje droższe produkty, ma więcej oszczędności. Ta z pozoru prosta relacja jest prawdziwa, gdy patrzymy na nią z perspektywy makro i obserwowanych zależności statystycznych. Jednak gdy przyjrzymy się zagadnieniu z perspektywy indywidualnej – pojedynczych ludzi, okazuje się, że spośród dwóch osób dysponujących podobnymi dochodami i znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej jedna wydaje pieniądze bez problemu i bardzo swobodnie, drugiej natomiast wydanie każdej złotówki sprawia ogromny ból. Zachowania finansowe zależą zatem nie tylko od poziomu posiadanych finansów, ale również od wielu czynników o charakterze społecznym i psychologicznym, np. od ogólnego podejścia do życia, poziomu optymizmu, poczucia kontroli nad własnym losem, stosunku do pieniędzy, stylu zarządzania pieniędzmi, czy też stosunku do instytucji finansowych”. Ze Wstępu Celem książki jest bliższe przyjrzenie się pozafinansowym, a przede wszystkim psychologicznym i społecznym, czynnikom wyjaśniającym zachowania ekonomiczne i determinującym określony stosunek człowieka do finansów i instytucji finansowych. Autorka podejmuje również próbę odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ogólnych zachowań finansowych ludzi, a także specyficznych zachowań Polaków, które mogą nurtować zarówno laika, jak i specjalistę od finansów i zagadnień ekonomicznych. Publikacja zawiera analizę przeprowadzonych w 2009 r. badań nad stanem wiedzy Polaków na temat kwestii finansowych oraz została uzupełniona o wyniki corocznych pomiarów postaw Polaków względem oszczędzania, inwestowania i zarządzania domowym budżetem realizowanymi we współpracy z TNS Pentor na zlecenie Fundacji Kronenberga. dr hab. Dominika Maison, prof. UW, jest autorką licznych artykułów i książek z zakresu badań konsumentów i reklamy, pracownikiem naukowym Wydziału Psychologii UW oraz przedstawicielem stowarzyszenia ESOMAR na Polskę, w latach 2003–2007 była Prezesem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).