InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Tytuł tomu przywołuje jedną z najbardziej wpływowych literaturoznawczych szkół krytycznych i łączy ją z polską recepcją dzieł Szekspira, które znajdując się w centrum zachodniego kanonu dramatycznego, wrastają jednocześnie głęboko w tkankę polskiej kultury, gdzie poddawane są szczególnej rekontekstualizacji.
Precyzyjnie oddaje zatem cel, jaki przeświecał zorganizowanej w Instytucie Teatralnym konferencji z udziałem Stephena Greenblatta - ojca i matki nowego historycyzmu zwanego też poetyką kulturową. Ta praktyka lektury, z właściwymi jej procedurami czytania tekstu równocześnie jako estetycznego artefaktu i jako wiązki społecznych dyskursów, które zaświadczają o zachodzących w kulturze procesach, jest niezwykle inspirująca dla refleksji nad teatrem i jak się zdaje wciąż nie dość wykorzystywana w polskiej teatrologii.
Zapraszając autora "Shakespearean Negotiations" i zwracając się do tych spośród polskich badaczy teatru, którym nieobce są nowohistorycystyczne procedury, chcieliśmy wzmocnić ten nurt badań, który poszerzając pole obserwacji, otwiera się na kulturową historię teatru. Szekspir, z właściwą jego tekstom "kulturową mobilnością", stanowił rozległą przestrzeń spotkania, choć poetyka kulturowa nie ogranicza się - rzecz jasna - ani do tekstów Stratfortczyka, ani do badań nad renesansem, z których się wywodzi.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Tytuł tomu przywołuje jedną z najbardziej wpływowych literaturoznawczych szkół krytycznych i łączy ją z polską recepcją dzieł Szekspira, które znajdując się w centrum zachodniego kanonu dramatycznego, wrastają jednocześnie głęboko w tkankę polskiej kultury, gdzie poddawane są szczególnej rekontekstualizacji.
Precyzyjnie oddaje zatem cel, jaki przeświecał zorganizowanej w Instytucie Teatralnym konferencji z udziałem Stephena Greenblatta - ojca i matki nowego historycyzmu zwanego też poetyką kulturową. Ta praktyka lektury, z właściwymi jej procedurami czytania tekstu równocześnie jako estetycznego artefaktu i jako wiązki społecznych dyskursów, które zaświadczają o zachodzących w kulturze procesach, jest niezwykle inspirująca dla refleksji nad teatrem i jak się zdaje wciąż nie dość wykorzystywana w polskiej teatrologii.
Zapraszając autora "Shakespearean Negotiations" i zwracając się do tych spośród polskich badaczy teatru, którym nieobce są nowohistorycystyczne procedury, chcieliśmy wzmocnić ten nurt badań, który poszerzając pole obserwacji, otwiera się na kulturową historię teatru. Szekspir, z właściwą jego tekstom "kulturową mobilnością", stanowił rozległą przestrzeń spotkania, choć poetyka kulturowa nie ogranicza się - rzecz jasna - ani do tekstów Stratfortczyka, ani do badań nad renesansem, z których się wywodzi.