Książka - Ostatni lot Raport o przyczynach katastrofy

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Eksperci z MAK byli blisko odkrycia, co wydarzyło się w ostatnich sekundach lotu Tu-154M, jednak manewry pilota wprowadziły ich w błąd. Dla Rosjan działania Arkadiusza Protasiuka były niepojęte i niewyobrażalne w kontekście operowania tym samolotem. Komisji Millera, składającej się z cywilnych członków, nie udało się zrekonstruować przebiegu katastrofy, ale wojskowi członkowie prawdopodobnie zrozumieli, co się stało, dlatego starali się ukryć odpowiedzialność generała Andrzeja Błasika za tragedię. Raport Millera zawierał błędy, które, naszym zdaniem, były wynikiem manipulacji faktami zarówno w czasie konferencji, jak i w samym dokumencie.

Spędziliśmy godziny, analizując nagrania z czarnych skrzynek i funkcjonowanie urządzeń samolotu oraz przebieg lotu. Spotykaliśmy się z pilotami Tu-154M, technikami pokładowymi i ekspertami, którzy znają ten model samolotu doskonale. Jesteśmy przekonani, że piloci dążyli do bezpiecznego lądowania aż do końca. Ta książka jest efektem naszego dziennikarskiego śledztwa, w którym ujawniamy wszystkie odkryte przez nas fakty na temat katastrofy, rekonstruując jej przebieg z większą precyzją niż komisja MAK czy Millera.

Jan Osiecki, socjolog z wykształcenia, z pasji dziennikarz, od czternastu lat opisuje pracę posłów w Sejmie, relacjonując kluczowe wydarzenia polityczne m.in. dla „Newsweeka” i Polskiego Radia. Jest miłośnikiem lotnictwa cywilnego i obecnie współpracuje z „Bloomberg Businessweek Polska”. Napisał także wywiad z Zbigniewem Religą oraz serię rozmów „Polaków rozmowy o polityce”.

Tomasz Białoszewski to dziennikarz telewizyjny i radiowy, specjalizujący się w komentowaniu wydarzeń lotniczych. Pracował dla redakcji Wiadomości i Programów Wojskowych TVP, tworząc reportaże historyczne i wojenne. Jest laureatem m.in. Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie oraz współautorem serialu „Na Skrzydłach Ikara”.

Robert Latkowski jest doświadczonym pilotem Tu-154M, z 12-letnim stażem za sterami tej maszyny, oraz nauczycielem w 36. SPLT, gdzie wprowadził wiele pokoleń pilotów. Jest również absolwentem Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, a swoją karierę zakończył w 1999 roku z ponad 8700 wylatanymi godzinami.

Mieczysław Prószyński, wydawca i astrofizyk, znany jest nie tylko z badań nad ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, ale także jako założyciel wydawnictwa Prószyński i S-ka. Przez ostatnie 16 miesięcy intensywnie badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.plf101.pl.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Eksperci z MAK byli blisko odkrycia, co wydarzyło się w ostatnich sekundach lotu Tu-154M, jednak manewry pilota wprowadziły ich w błąd. Dla Rosjan działania Arkadiusza Protasiuka były niepojęte i niewyobrażalne w kontekście operowania tym samolotem. Komisji Millera, składającej się z cywilnych członków, nie udało się zrekonstruować przebiegu katastrofy, ale wojskowi członkowie prawdopodobnie zrozumieli, co się stało, dlatego starali się ukryć odpowiedzialność generała Andrzeja Błasika za tragedię. Raport Millera zawierał błędy, które, naszym zdaniem, były wynikiem manipulacji faktami zarówno w czasie konferencji, jak i w samym dokumencie.

Spędziliśmy godziny, analizując nagrania z czarnych skrzynek i funkcjonowanie urządzeń samolotu oraz przebieg lotu. Spotykaliśmy się z pilotami Tu-154M, technikami pokładowymi i ekspertami, którzy znają ten model samolotu doskonale. Jesteśmy przekonani, że piloci dążyli do bezpiecznego lądowania aż do końca. Ta książka jest efektem naszego dziennikarskiego śledztwa, w którym ujawniamy wszystkie odkryte przez nas fakty na temat katastrofy, rekonstruując jej przebieg z większą precyzją niż komisja MAK czy Millera.

Jan Osiecki, socjolog z wykształcenia, z pasji dziennikarz, od czternastu lat opisuje pracę posłów w Sejmie, relacjonując kluczowe wydarzenia polityczne m.in. dla „Newsweeka” i Polskiego Radia. Jest miłośnikiem lotnictwa cywilnego i obecnie współpracuje z „Bloomberg Businessweek Polska”. Napisał także wywiad z Zbigniewem Religą oraz serię rozmów „Polaków rozmowy o polityce”.

Tomasz Białoszewski to dziennikarz telewizyjny i radiowy, specjalizujący się w komentowaniu wydarzeń lotniczych. Pracował dla redakcji Wiadomości i Programów Wojskowych TVP, tworząc reportaże historyczne i wojenne. Jest laureatem m.in. Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Wojennych w Budapeszcie oraz współautorem serialu „Na Skrzydłach Ikara”.

Robert Latkowski jest doświadczonym pilotem Tu-154M, z 12-letnim stażem za sterami tej maszyny, oraz nauczycielem w 36. SPLT, gdzie wprowadził wiele pokoleń pilotów. Jest również absolwentem Oficerskiej Szkoły Lotniczej w Dęblinie i Akademii Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, a swoją karierę zakończył w 1999 roku z ponad 8700 wylatanymi godzinami.

Mieczysław Prószyński, wydawca i astrofizyk, znany jest nie tylko z badań nad ogólną teorią względności i gwiazdami neutronowymi, ale także jako założyciel wydawnictwa Prószyński i S-ka. Przez ostatnie 16 miesięcy intensywnie badał przyczyny katastrofy smoleńskiej.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.plf101.pl.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 13.81 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 512
Rok wydania: 2011
Rozmiar: 14 × 20 mm
ID: 9788376489247

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info