Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Odczytanie listy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka Anki Grupińskiej porusza temat Zagłady poprzez różnorodne formy narracyjne, takie jak świadectwa, relacje i fabularyzowane dokumenty. Pomimo iż Holokaust jest często postrzegany jako doświadczenie nie do opisania, autorka nieustannie podejmuje próbę jego zapisania, poszukując odpowiedniej formy dla przekazania tej niepojętej treści. Na kartach książki stara się uchwycić fragmenty cudzych losów, w kawałkach i skrawkach pamięci, odnajdując detale, które stają się dla nas wyjątkowe, takie jak czerwony sweter czy bony wycięte.
Warszawskie getto, pozbawione tradycyjnych miejsc pamięci jak cmentarze, odnajduje swój pomnik w tekście Grupińskiej. Każdy wojownik tego getta otrzymuje swoją własną przestrzeń pamięci, zamieniając słowa w trwały pomnik. Autorka z największą starannością odtworzyła opowieści, z szacunkiem zbierając najmniejsze okruchy życia tamtych osób, co wywołuje zarówno podziw, jak i wzruszenie.
Wspominając walki podczas powstania w getcie warszawskim, czytelnik pozbawiony jest fizycznych znaków pamięci, takich jak groby. Grupińska jednak przychodzi z pomocą wyobraźni poprzez swoje słowa, które stają się symbolicznym cmentarzem. Imiona i nazwiska wpisane na karty książki stają się tablicami nagrobnymi, a biografie — miejscem spoczynku. Jej dzieło, w swojej esencji, stanowi akt pamięci i upamiętnienia, gdzie poprzez odczytywanie, jak podczas obrzędu, przywołuje zmarłych po imieniu, dając im nowe życie w naszej pamięci.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka Anki Grupińskiej porusza temat Zagłady poprzez różnorodne formy narracyjne, takie jak świadectwa, relacje i fabularyzowane dokumenty. Pomimo iż Holokaust jest często postrzegany jako doświadczenie nie do opisania, autorka nieustannie podejmuje próbę jego zapisania, poszukując odpowiedniej formy dla przekazania tej niepojętej treści. Na kartach książki stara się uchwycić fragmenty cudzych losów, w kawałkach i skrawkach pamięci, odnajdując detale, które stają się dla nas wyjątkowe, takie jak czerwony sweter czy bony wycięte.
Warszawskie getto, pozbawione tradycyjnych miejsc pamięci jak cmentarze, odnajduje swój pomnik w tekście Grupińskiej. Każdy wojownik tego getta otrzymuje swoją własną przestrzeń pamięci, zamieniając słowa w trwały pomnik. Autorka z największą starannością odtworzyła opowieści, z szacunkiem zbierając najmniejsze okruchy życia tamtych osób, co wywołuje zarówno podziw, jak i wzruszenie.
Wspominając walki podczas powstania w getcie warszawskim, czytelnik pozbawiony jest fizycznych znaków pamięci, takich jak groby. Grupińska jednak przychodzi z pomocą wyobraźni poprzez swoje słowa, które stają się symbolicznym cmentarzem. Imiona i nazwiska wpisane na karty książki stają się tablicami nagrobnymi, a biografie — miejscem spoczynku. Jej dzieło, w swojej esencji, stanowi akt pamięci i upamiętnienia, gdzie poprzez odczytywanie, jak podczas obrzędu, przywołuje zmarłych po imieniu, dając im nowe życie w naszej pamięci.
