Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Naród, Religia, Rasa. Muzułmańskie Ideologie i Ruchy Narodowe Pogranicza w Południowo-Wschodniej Europie
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka dotyczy specyficznego tematu związanego z historią niewielkiej społeczności „słowiańskojęzycznych muzułmanów” zamieszkujących region Sandżaku, który obecnie znajduje się na obszarze podzielonym między Serbię, Czarnogórę oraz Bośnię i Hercegowinę. Autor podejmuje próbę przedstawienia unikalnej dynamiki procesów tworzenia się narodów. Wskazuje na odejście od koncepcji „narodu muzułmańskiego” jako na sygnał nie tyle sprzeczności tego pojęcia, ile na upadek specyficznego „kontraktu” zawartego w czasach Tity między muzułmanami Sandżaku a rozpadającą się dekadę później Federacją Jugosławia. Pomimo pewnych sprzeczności, nie oznaczały one nieuchronnego załamania. W Sandżaku dokonano wyboru, zastępując pojęcia „Muzułmanina” i „muzułmańskiego narodu” pojęciem „boszniactwa”. Autor sugeruje, że tworzenie nowego języka na potrzeby nowego narodu może wzmocnić tożsamość boszniacką.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka dotyczy specyficznego tematu związanego z historią niewielkiej społeczności „słowiańskojęzycznych muzułmanów” zamieszkujących region Sandżaku, który obecnie znajduje się na obszarze podzielonym między Serbię, Czarnogórę oraz Bośnię i Hercegowinę. Autor podejmuje próbę przedstawienia unikalnej dynamiki procesów tworzenia się narodów. Wskazuje na odejście od koncepcji „narodu muzułmańskiego” jako na sygnał nie tyle sprzeczności tego pojęcia, ile na upadek specyficznego „kontraktu” zawartego w czasach Tity między muzułmanami Sandżaku a rozpadającą się dekadę później Federacją Jugosławia. Pomimo pewnych sprzeczności, nie oznaczały one nieuchronnego załamania. W Sandżaku dokonano wyboru, zastępując pojęcia „Muzułmanina” i „muzułmańskiego narodu” pojęciem „boszniactwa”. Autor sugeruje, że tworzenie nowego języka na potrzeby nowego narodu może wzmocnić tożsamość boszniacką.
