Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Liminalność i bycie "pomiędzy" w twórczości Petera (Piotra) Lachmanna. Studium literacko-kulturowe
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Monografia Przemysława Chojnowskiego wyróżnia się precyzyjną analizą tekstów poprzez metodę close reading oraz solidnym zrozumieniem teorii z takich dziedzin jak lingwistyka, komparatystyka, filozofia, edytorstwo i teatrologia. Te nauki pogłębiają intuicyjne odkrycia, jakie Chojnowski-czytelnik poczynił w swojej pracy. Autor, komentując twórczość Petera (Piotra) Lachmanna, korzysta również z osobistych dokumentów biograficznych, włączając do badań materiały archiwalne oraz niepublikowane dokumenty, które bardzo dokładnie opisuje. Współczesna metodologia pozwala na interpretację takich dokumentów jako integralnej części dyskursu historycznoliterackiego. Dzięki temu biograficzne elementy nabierają charakteru naukowego argumentu, co jest znakiem tzw. nowej biografistyki, która na nowo pojawiła się w badaniach pod koniec XX wieku.
Czytanie tej monografii to prawdziwa gratka dla miłośników pięknie skonstruowanej twórczości, która dogłębnie analizuje omawiane tematy oraz mądrze je przedstawia. Monografia Chojnowskiego nie tylko wspiera rozwój osobisty autora, ale także wzbogaca literaturę naukową w zakresie współczesnej biografistyki, literatury bilingwalnej oraz teorii przekładu. Chojnowski ponownie odkrywa postać istotną dla literaturoznawstwa, jaką jest Lachmann, który dotychczas nie cieszył się w Polsce należytą uwagą.
W recenzji od prof. M. Dąbrowskiego podkreślono, że książka ta, teoretycznie uzasadniona, wnikliwie przemyślana i jasno napisana, przedstawia nam fascynującego artystę, który łączy w sobie polsko-niemieckie wpływy. Monografia bada dwujęzyczność i kulturową biwalencję jako elementy życia na granicy kultur. Praca wyróżnia się dokładną lekturą, kontekstualizacją historyczno-kulturową i trafną analizą tekstów Lachmanna. Szczególnie w analizach poezji zaznaczają się umiejętności filologiczne autora i jego zainteresowania kontaktami językowymi i kulturowymi.
Według prof. M. Marszałka z Uniwersytetu Poczdamskiego, Muzeum w Gliwicach nieprzypadkowo jest współwydawcą monografii Chojnowskiego, gdyż miasto to odegrało kluczową rolę w życiu Lachmanna. Gliwice, będące jego miejscem narodzin i dojrzewania, stały się dla twórcy symbolem istnienia na pograniczu. To tutaj Lachmann, studiując na Politechnice Śląskiej, współtworzył teatr satyryczny i zadebiutował jako poeta w czasie Października '56.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Monografia Przemysława Chojnowskiego wyróżnia się precyzyjną analizą tekstów poprzez metodę close reading oraz solidnym zrozumieniem teorii z takich dziedzin jak lingwistyka, komparatystyka, filozofia, edytorstwo i teatrologia. Te nauki pogłębiają intuicyjne odkrycia, jakie Chojnowski-czytelnik poczynił w swojej pracy. Autor, komentując twórczość Petera (Piotra) Lachmanna, korzysta również z osobistych dokumentów biograficznych, włączając do badań materiały archiwalne oraz niepublikowane dokumenty, które bardzo dokładnie opisuje. Współczesna metodologia pozwala na interpretację takich dokumentów jako integralnej części dyskursu historycznoliterackiego. Dzięki temu biograficzne elementy nabierają charakteru naukowego argumentu, co jest znakiem tzw. nowej biografistyki, która na nowo pojawiła się w badaniach pod koniec XX wieku.
Czytanie tej monografii to prawdziwa gratka dla miłośników pięknie skonstruowanej twórczości, która dogłębnie analizuje omawiane tematy oraz mądrze je przedstawia. Monografia Chojnowskiego nie tylko wspiera rozwój osobisty autora, ale także wzbogaca literaturę naukową w zakresie współczesnej biografistyki, literatury bilingwalnej oraz teorii przekładu. Chojnowski ponownie odkrywa postać istotną dla literaturoznawstwa, jaką jest Lachmann, który dotychczas nie cieszył się w Polsce należytą uwagą.
W recenzji od prof. M. Dąbrowskiego podkreślono, że książka ta, teoretycznie uzasadniona, wnikliwie przemyślana i jasno napisana, przedstawia nam fascynującego artystę, który łączy w sobie polsko-niemieckie wpływy. Monografia bada dwujęzyczność i kulturową biwalencję jako elementy życia na granicy kultur. Praca wyróżnia się dokładną lekturą, kontekstualizacją historyczno-kulturową i trafną analizą tekstów Lachmanna. Szczególnie w analizach poezji zaznaczają się umiejętności filologiczne autora i jego zainteresowania kontaktami językowymi i kulturowymi.
Według prof. M. Marszałka z Uniwersytetu Poczdamskiego, Muzeum w Gliwicach nieprzypadkowo jest współwydawcą monografii Chojnowskiego, gdyż miasto to odegrało kluczową rolę w życiu Lachmanna. Gliwice, będące jego miejscem narodzin i dojrzewania, stały się dla twórcy symbolem istnienia na pograniczu. To tutaj Lachmann, studiując na Politechnice Śląskiej, współtworzył teatr satyryczny i zadebiutował jako poeta w czasie Października '56.
