Książka - Książka jako towar książka jako znak

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka jako towar książka jako znak

Książka jako towar książka jako znak

DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.
„Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.
„Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).

Szczegóły

Opinie

Inne książki tego autora

Książki z tej samej kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 7.00 zł

Okładka: Miękka

Ilość stron: 202

Rok wydania: 2013

Rozmiar: 120 x 195 mm

ID: 9788363434113

Inne książki: Marcin Rychlewski

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 19.20 zł 23.90 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 23.03 zł 30.03 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 22.93 zł 35.00 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 9.28 zł 19.90 zł

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 2.05 zł 25.73 zł

221 , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 28.00 zł 35.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 25.92 zł 35.00 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 17.76 zł 29.00 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 6.84 zł 44.90 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 16.41 zł 33.90 zł

Miękka , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 16.26 zł 44.90 zł

Miękka , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 30.23 zł 51.70 zł

Broszurowa , W magazynie
Używana Wyprzedaż Okazja

Taniej o 22.13 zł 39.90 zł

Twarda , W magazynie
Używana Okazja

Taniej o 21.33 zł 179.00 zł

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

850 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

InPost Paczkomaty 24/7

InPost Paczkomaty 24/7

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

ORLEN Paczka

ORLEN Paczka

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

Kurier GLS

Kurier GLS

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier InPost

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier DPD

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

DPD Pickup Punkt Odbioru

DPD Pickup Punkt Odbioru

11.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

NAJTAŃSZA FORMA DOSTAWY

Pocztex Kurier

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa dostawa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Odbiór osobisty (Dębica)

Odbiór osobisty (Dębica)

3.00 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info