Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kaftan bezpieczeństwa. Wygłosy. Tom 2
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wiersze Nicanora Parry zrewolucjonizowały chilijską poezję współczesną, wywierając niezaprzeczalny wpływ na wielu twórców w Ameryce Łacińskiej. Parra jest uznawany za autora pojęcia "antypoezja", które doskonale oddaje charakter jego pozbawionych liryzmu utworów. Były one odpowiedzią na wyniosłą poetykę Pabla Nerudy, surrealistyczne eksperymenty Mandragory oraz kreacjonistyczne idee Vincentego Huidobro.
Zbiór „Kaftan bezpieczeństwa” ukazał się po raz pierwszy w 1969 roku w ramach wydawnictwa „Obra gruesa”, które zgromadziło jego dzieła. Zawiera dwadzieścia dwa utwory, w których Parra w pełni wykorzystuje krytyczny i anarchistyczny potencjał swojej "antypoezji", rozwijanej od lat pięćdziesiątych. Zbiór ten wyróżnia się jasnością przekazu i komunikatywnością, przełamując zastój chilijskiej awangardy pogrążonej w wysokim modernizmie, a jednocześnie wskazując na przyszłe związki autora z poezją konkretną.
Do tej pory polska publiczność znała twórczość Parry głównie dzięki Krystynie Rodowskiej. „Kaftan bezpieczeństwa” w tłumaczeniu Aleksandra Trojanowskiego to pierwsze dzieło chilijskiego poety dostępne w języku polskim.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Wiersze Nicanora Parry zrewolucjonizowały chilijską poezję współczesną, wywierając niezaprzeczalny wpływ na wielu twórców w Ameryce Łacińskiej. Parra jest uznawany za autora pojęcia "antypoezja", które doskonale oddaje charakter jego pozbawionych liryzmu utworów. Były one odpowiedzią na wyniosłą poetykę Pabla Nerudy, surrealistyczne eksperymenty Mandragory oraz kreacjonistyczne idee Vincentego Huidobro.
Zbiór „Kaftan bezpieczeństwa” ukazał się po raz pierwszy w 1969 roku w ramach wydawnictwa „Obra gruesa”, które zgromadziło jego dzieła. Zawiera dwadzieścia dwa utwory, w których Parra w pełni wykorzystuje krytyczny i anarchistyczny potencjał swojej "antypoezji", rozwijanej od lat pięćdziesiątych. Zbiór ten wyróżnia się jasnością przekazu i komunikatywnością, przełamując zastój chilijskiej awangardy pogrążonej w wysokim modernizmie, a jednocześnie wskazując na przyszłe związki autora z poezją konkretną.
Do tej pory polska publiczność znała twórczość Parry głównie dzięki Krystynie Rodowskiej. „Kaftan bezpieczeństwa” w tłumaczeniu Aleksandra Trojanowskiego to pierwsze dzieło chilijskiego poety dostępne w języku polskim.
