Książka - Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki

Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie zawarte w jej tytule, oferując świeże spojrzenie na tworzenie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza. Analizuje techniki autokreacyjne oraz gry, które Boy-Żeleński prowadził z odbiorcami. Prezentuje mniej znaną stronę Boya jako wydawcy, dziennikarza i kreatora. Ten wybitny tłumacz takich autorów jak Proust, Villon, Rabelais czy Balzac, znany z nieprzemijających „Słówek” oraz twórczości kabaretu Zielony Balonik, jawi się jako mistrz budowania własnego wizerunku, choćby pojęcia PR czy copywriting nie istniały w jego epoce. Umiejętnie korzystał z wpływu prasy, aby tworzyć obraz siebie pożądanego przez publiczność, jednocześnie chroniąc swoją prywatność i nie ujawniając osobistych tajemnic. Jego działania wynikały także z niezgody na wizerunek tworzony przez otoczenie, co prowadziło do przekształcania elementów tegoż wizerunku na drodze literackiej komunikacji. Monografia, dzięki swojemu metodologicznemu eklektyzmowi, jest interdyscyplinarna, łącząc w sobie wiedzę z takich dziedzin jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo i ekonomia. Publikacja ta skierowana jest do pasjonatów literatury dwudziestolecia oraz osób zainteresowanych mechanizmami literackimi i obszarem literackim okresu.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie zawarte w jej tytule, oferując świeże spojrzenie na tworzenie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza. Analizuje techniki autokreacyjne oraz gry, które Boy-Żeleński prowadził z odbiorcami. Prezentuje mniej znaną stronę Boya jako wydawcy, dziennikarza i kreatora. Ten wybitny tłumacz takich autorów jak Proust, Villon, Rabelais czy Balzac, znany z nieprzemijających „Słówek” oraz twórczości kabaretu Zielony Balonik, jawi się jako mistrz budowania własnego wizerunku, choćby pojęcia PR czy copywriting nie istniały w jego epoce. Umiejętnie korzystał z wpływu prasy, aby tworzyć obraz siebie pożądanego przez publiczność, jednocześnie chroniąc swoją prywatność i nie ujawniając osobistych tajemnic. Jego działania wynikały także z niezgody na wizerunek tworzony przez otoczenie, co prowadziło do przekształcania elementów tegoż wizerunku na drodze literackiej komunikacji. Monografia, dzięki swojemu metodologicznemu eklektyzmowi, jest interdyscyplinarna, łącząc w sobie wiedzę z takich dziedzin jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo i ekonomia. Publikacja ta skierowana jest do pasjonatów literatury dwudziestolecia oraz osób zainteresowanych mechanizmami literackimi i obszarem literackim okresu.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 265
Rok wydania: 2022
Rozmiar: 170 × 240 mm
ID: 9788381387897

Inne książki: Dominika Niedźwiedź

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info