Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya Strategie, autokreacje, wizerunki
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie zawarte w jej tytule, oferując świeże spojrzenie na tworzenie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza. Analizuje techniki autokreacyjne oraz gry, które Boy-Żeleński prowadził z odbiorcami. Prezentuje mniej znaną stronę Boya jako wydawcy, dziennikarza i kreatora. Ten wybitny tłumacz takich autorów jak Proust, Villon, Rabelais czy Balzac, znany z nieprzemijających „Słówek” oraz twórczości kabaretu Zielony Balonik, jawi się jako mistrz budowania własnego wizerunku, choćby pojęcia PR czy copywriting nie istniały w jego epoce. Umiejętnie korzystał z wpływu prasy, aby tworzyć obraz siebie pożądanego przez publiczność, jednocześnie chroniąc swoją prywatność i nie ujawniając osobistych tajemnic. Jego działania wynikały także z niezgody na wizerunek tworzony przez otoczenie, co prowadziło do przekształcania elementów tegoż wizerunku na drodze literackiej komunikacji. Monografia, dzięki swojemu metodologicznemu eklektyzmowi, jest interdyscyplinarna, łącząc w sobie wiedzę z takich dziedzin jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo i ekonomia. Publikacja ta skierowana jest do pasjonatów literatury dwudziestolecia oraz osób zainteresowanych mechanizmami literackimi i obszarem literackim okresu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie zawarte w jej tytule, oferując świeże spojrzenie na tworzenie literackiej autobiografii i wizerunku pisarza. Analizuje techniki autokreacyjne oraz gry, które Boy-Żeleński prowadził z odbiorcami. Prezentuje mniej znaną stronę Boya jako wydawcy, dziennikarza i kreatora. Ten wybitny tłumacz takich autorów jak Proust, Villon, Rabelais czy Balzac, znany z nieprzemijających „Słówek” oraz twórczości kabaretu Zielony Balonik, jawi się jako mistrz budowania własnego wizerunku, choćby pojęcia PR czy copywriting nie istniały w jego epoce. Umiejętnie korzystał z wpływu prasy, aby tworzyć obraz siebie pożądanego przez publiczność, jednocześnie chroniąc swoją prywatność i nie ujawniając osobistych tajemnic. Jego działania wynikały także z niezgody na wizerunek tworzony przez otoczenie, co prowadziło do przekształcania elementów tegoż wizerunku na drodze literackiej komunikacji. Monografia, dzięki swojemu metodologicznemu eklektyzmowi, jest interdyscyplinarna, łącząc w sobie wiedzę z takich dziedzin jak socjologia literatury, medioznawstwo, psychologia społeczna, literaturoznawstwo i ekonomia. Publikacja ta skierowana jest do pasjonatów literatury dwudziestolecia oraz osób zainteresowanych mechanizmami literackimi i obszarem literackim okresu.
