Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Idee i formy Studia i szkice o Norwidzie
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Marek Buś, profesor krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, to uznany specjalista w dziedzinie badań nad twórczością Cypriana Norwida. W dorobku ma takie publikacje jak "Składanie pieśni. Z dziejów edytorstwa twórczości Cypriana Norwida" (1997) oraz "Norwidyści (Miriam - Cywiński - Borowy - Makowiecki - Wyka). Konteksty" (2008). Jest także członkiem redakcji nowego wydania dzieł Norwida i współpracuje z rocznikiem „Studia Norwidiana”. Jego zaangażowanie w konferencje poświęcone Norwidowi daje mu renomę eksperta w tej dziedzinie.
Profesor Stefan Sawicki określił Marka Busia jako najlepszego znawcę dziejów norwidystyki, kładąc nacisk na jego umiejętność historycznoliterackiego i krytycznego podejścia do twórczości poety. Sawicki podkreśla także jego wiedzę na temat edytorstwa i recepcji tekstów Norwida w kulturze. Uzupełniając tę opinię, należy dodać, że Buś jest również doskonałym interpretatorem samego Norwida, czytającym jego teksty z uwagą i głębokim zrozumieniem.
Nowa książka Marka Busia jest próbą odpowiedzi na pytanie: „jak czytać Norwida?”. Autor podchodzi do tego problemu z kilku stron: analizuje wybrane wiersze Norwida, bada jego własne poglądy na temat interpretacji, odnosi się do współczesnych sposobów odczytywania jego dzieł oraz bada praktyki innych norwidologów. Szczególną uwagę zwraca na trudności, jakie napotykają czytelnicy przy próbie zrozumienia Norwida, i pokazuje, jak te wyzwania wpływają na odbiór jego twórczości.
Marek Buś analizuje utwory Norwida z perspektywy ich głębszego kontekstu, nie ulegając modom teoretycznym. Dzięki temu, że doskonale zna historię recepcji poety, unika jednostronności w analizach i jest w stanie dostrzec trwałe ślady wielkości Norwida w jego dziełach. Choć jego podejście może być postrzegane jako tradycyjne, przynosi ono znaczące i wartościowe wnioski naukowe. Tę wartość podkreślił w swojej recenzji prof. Marian Stala z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Marek Buś, profesor krakowskiego Uniwersytetu Pedagogicznego, to uznany specjalista w dziedzinie badań nad twórczością Cypriana Norwida. W dorobku ma takie publikacje jak "Składanie pieśni. Z dziejów edytorstwa twórczości Cypriana Norwida" (1997) oraz "Norwidyści (Miriam - Cywiński - Borowy - Makowiecki - Wyka). Konteksty" (2008). Jest także członkiem redakcji nowego wydania dzieł Norwida i współpracuje z rocznikiem „Studia Norwidiana”. Jego zaangażowanie w konferencje poświęcone Norwidowi daje mu renomę eksperta w tej dziedzinie.
Profesor Stefan Sawicki określił Marka Busia jako najlepszego znawcę dziejów norwidystyki, kładąc nacisk na jego umiejętność historycznoliterackiego i krytycznego podejścia do twórczości poety. Sawicki podkreśla także jego wiedzę na temat edytorstwa i recepcji tekstów Norwida w kulturze. Uzupełniając tę opinię, należy dodać, że Buś jest również doskonałym interpretatorem samego Norwida, czytającym jego teksty z uwagą i głębokim zrozumieniem.
Nowa książka Marka Busia jest próbą odpowiedzi na pytanie: „jak czytać Norwida?”. Autor podchodzi do tego problemu z kilku stron: analizuje wybrane wiersze Norwida, bada jego własne poglądy na temat interpretacji, odnosi się do współczesnych sposobów odczytywania jego dzieł oraz bada praktyki innych norwidologów. Szczególną uwagę zwraca na trudności, jakie napotykają czytelnicy przy próbie zrozumienia Norwida, i pokazuje, jak te wyzwania wpływają na odbiór jego twórczości.
Marek Buś analizuje utwory Norwida z perspektywy ich głębszego kontekstu, nie ulegając modom teoretycznym. Dzięki temu, że doskonale zna historię recepcji poety, unika jednostronności w analizach i jest w stanie dostrzec trwałe ślady wielkości Norwida w jego dziełach. Choć jego podejście może być postrzegane jako tradycyjne, przynosi ono znaczące i wartościowe wnioski naukowe. Tę wartość podkreślił w swojej recenzji prof. Marian Stala z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
