Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Góry Parnasu
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Góry Parnasu, dotąd nieopublikowana książka Czesława Miłosza, to niezwykłe dzieło w dorobku noblisty. Ten utwór łączy w sobie gatunki, będąc zarówno częścią jego wieloletniej "wielkiej realistycznej powieści", jak i powieścią science-fiction. Miłosz podejmuje w niej temat kryzysu współczesnej cywilizacji, przedstawiając świat, w którym ludzie zostali zatomizowani, pozbawieni empatii i niezdolni do prawdziwej komunikacji. Znajdują się pod kontrolą elitarnej grupy technokratów i miotają się pomiędzy bezcelowym konsumpcjonizmem, nihilizmem a myślami samobójczymi.
Powieść, napisana pod koniec lat 60., kreśli obraz apokaliptycznej przyszłości, która szybko staje się rzeczywistością. Miłosz precyzyjnie uchwycił w niej aktualne przemiany społeczne i polityczne, ukazując to, co umyka tradycyjnym narracjom. Autobiograficzne elementy i liczne nawiązania do współczesnych realiów - od Freuda i Herberta Marcuse po wydarzenia roku 1968 oraz zmiany w Kościele za pontyfikatu Jana XXIII - tworzą gorzki obraz cywilizacji, który ma w sobie coś z dystopii Huxleya.
W dobie kryzysu formy powieściowej w XX wieku, Miłosz celowo pozostawił swoje dzieło niedokończone. Dał tym samym do zrozumienia, że świat lepszy jest możliwy, choć na razie nieosiągalny, zasiewając nadzieję na wiarę w możliwość zmiany, która pomimo braku pewności, jest wciąż w zasięgu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Góry Parnasu, dotąd nieopublikowana książka Czesława Miłosza, to niezwykłe dzieło w dorobku noblisty. Ten utwór łączy w sobie gatunki, będąc zarówno częścią jego wieloletniej "wielkiej realistycznej powieści", jak i powieścią science-fiction. Miłosz podejmuje w niej temat kryzysu współczesnej cywilizacji, przedstawiając świat, w którym ludzie zostali zatomizowani, pozbawieni empatii i niezdolni do prawdziwej komunikacji. Znajdują się pod kontrolą elitarnej grupy technokratów i miotają się pomiędzy bezcelowym konsumpcjonizmem, nihilizmem a myślami samobójczymi.
Powieść, napisana pod koniec lat 60., kreśli obraz apokaliptycznej przyszłości, która szybko staje się rzeczywistością. Miłosz precyzyjnie uchwycił w niej aktualne przemiany społeczne i polityczne, ukazując to, co umyka tradycyjnym narracjom. Autobiograficzne elementy i liczne nawiązania do współczesnych realiów - od Freuda i Herberta Marcuse po wydarzenia roku 1968 oraz zmiany w Kościele za pontyfikatu Jana XXIII - tworzą gorzki obraz cywilizacji, który ma w sobie coś z dystopii Huxleya.
W dobie kryzysu formy powieściowej w XX wieku, Miłosz celowo pozostawił swoje dzieło niedokończone. Dał tym samym do zrozumienia, że świat lepszy jest możliwy, choć na razie nieosiągalny, zasiewając nadzieję na wiarę w możliwość zmiany, która pomimo braku pewności, jest wciąż w zasięgu.
