Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dyskursy widzialności. Słowa a obrazy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Współczesność wyróżnia się tym, że obraz zyskał ogromne znaczenie, nie będąc już tłem dla słowa. Aby zrozumieć współczesny świat, kluczowe jest uwzględnienie wpływu, jaki elementy wizualne wywierają na komunikację, dawniej zdominowaną przez tekst. Dziś nie tylko słowo przekształca rzeczywistość, ale również obrazy, które potrafią silnie oddziaływać na nasze umysły, emocje i pamięć. W szybkim tempie życia istotne stały się skondensowane komunikaty, łączące zarówno aspekty wizualne, jak i werbalne.
Różnorodne dziedziny zajmują się analizą takiej hybrydowej komunikacji. Wśród nich można wymienić semiotykę, antropologię obrazu, socjologię, badania prasoznawcze, dyskursywne czy ikonologiczne, a także formalizm, historię sztuki, hermeneutykę, filozofię oraz retorykę. Każda z tych nauk dostarcza istotnych spostrzeżeń potrzebnych do pełnego zrozumienia tych złożonych zjawisk. W ramach naszej publikacji chcemy pokazać różnorodność badań nad kategoriami słowa i obrazu w różnych kontekstach akademickich. Dlatego celowo nie zastosowaliśmy jednolitej metody badawczej ani standardowej formy tekstów.
Naszym celem jest przybliżenie różnych podejść do analizy zjawisk łączących słowo i obraz, a także ich rolę w społecznym dyskursie. Wybór obszarów obejmuje między innymi hiperteksty, instalacje ikoniczno-werbalne, połączenia słowa i obrazu w rzeczywistości i świecie wirtualnym, memy internetowe, komiksy, fotografię, poezję i literaturę wizualną, książki obrazkowe, grafizację tekstu, wizualne formy prasowe, plakaty i recepcję obrazów w kontekście cielesnym. Mamy nadzieję, że ten tom dostarczy czytelnikom wielu inspirujących aspektów i będzie bodźcem do dalszych badań naukowych. Zachęcamy do rozpoczęcia żywej debaty na temat interakcji między obrazem a słowem, roli komunikacji wizualnej oraz jej miejsca w kulturze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Współczesność wyróżnia się tym, że obraz zyskał ogromne znaczenie, nie będąc już tłem dla słowa. Aby zrozumieć współczesny świat, kluczowe jest uwzględnienie wpływu, jaki elementy wizualne wywierają na komunikację, dawniej zdominowaną przez tekst. Dziś nie tylko słowo przekształca rzeczywistość, ale również obrazy, które potrafią silnie oddziaływać na nasze umysły, emocje i pamięć. W szybkim tempie życia istotne stały się skondensowane komunikaty, łączące zarówno aspekty wizualne, jak i werbalne.
Różnorodne dziedziny zajmują się analizą takiej hybrydowej komunikacji. Wśród nich można wymienić semiotykę, antropologię obrazu, socjologię, badania prasoznawcze, dyskursywne czy ikonologiczne, a także formalizm, historię sztuki, hermeneutykę, filozofię oraz retorykę. Każda z tych nauk dostarcza istotnych spostrzeżeń potrzebnych do pełnego zrozumienia tych złożonych zjawisk. W ramach naszej publikacji chcemy pokazać różnorodność badań nad kategoriami słowa i obrazu w różnych kontekstach akademickich. Dlatego celowo nie zastosowaliśmy jednolitej metody badawczej ani standardowej formy tekstów.
Naszym celem jest przybliżenie różnych podejść do analizy zjawisk łączących słowo i obraz, a także ich rolę w społecznym dyskursie. Wybór obszarów obejmuje między innymi hiperteksty, instalacje ikoniczno-werbalne, połączenia słowa i obrazu w rzeczywistości i świecie wirtualnym, memy internetowe, komiksy, fotografię, poezję i literaturę wizualną, książki obrazkowe, grafizację tekstu, wizualne formy prasowe, plakaty i recepcję obrazów w kontekście cielesnym. Mamy nadzieję, że ten tom dostarczy czytelnikom wielu inspirujących aspektów i będzie bodźcem do dalszych badań naukowych. Zachęcamy do rozpoczęcia żywej debaty na temat interakcji między obrazem a słowem, roli komunikacji wizualnej oraz jej miejsca w kulturze.
