Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Chrześcijaństwo i spotkanie religii świata
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Chrześcijaństwo i spotkanie religii świata” autorstwa Paula Tillicha to książka złożona z czterech wykładów, które miały miejsce jesienią 1961 roku w Low Memorial Library na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, jako część Wykładów Bamptona. Filozof podejmuje w nich ważny temat, jakim jest zrozumienie relacji pomiędzy chrześcijaństwem a innymi wielkimi religiami, takimi jak judaizm, islam, buddyzm i hinduizm. Rozważa także kontakty chrześcijaństwa z quasi-religiami, które reprezentują sekularyzm, nacjonalizm, faszyzm, komunizm i socjalizm. Tillich stawia pytania o uniwersalistyczny charakter chrześcijaństwa i jego interakcję z różnorodnymi kulturami, religiami oraz ideologiami.
Wstęp napisany przez Jacka Aleksandra Prokopskiego stanowi osobistą refleksję nad przeszłością, ze szczególnym uwzględnieniem wspólnych korzeni cywilizacji monoteistycznych pochodzących od Abrahama. Polski filozof proponuje szeroką, uwspółcześnioną wizję eschatologiczno-polityczną, obejmującą dzieje świata. Struktura filozoficzno-teologiczna tej refleksji pozwala na krytyczne spojrzenie w kontekście mnogości dróg zbawienia i rodzi istotne refleksje nad egzystencją, wiarą, wyborem religijnej ścieżki, a także analizuje miejsca chrześcijaństwa w tych rozważaniach.
Podczas lektury czytelnik napotka egzystencjalne dylematy i pytania o ludzką istotę, pewność wiary, oraz naturę religijnych przekonań. Praca Tillicha, podobnie jak wprowadzenie Prokopskiego, wyróżnia się odwagą w ujęciu religijnym w czasach, gdy intelektualne dyskusje często są pełne światopoglądowych konfliktów i manipulacji. Książka ta jest dedykowana każdemu, kto pragnie krytycznie spojrzeć na obecne relacje pomiędzy chrześcijaństwem a światowymi religiami, jak i wniknąć głębiej w rozumienie własnej natury.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Chrześcijaństwo i spotkanie religii świata” autorstwa Paula Tillicha to książka złożona z czterech wykładów, które miały miejsce jesienią 1961 roku w Low Memorial Library na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, jako część Wykładów Bamptona. Filozof podejmuje w nich ważny temat, jakim jest zrozumienie relacji pomiędzy chrześcijaństwem a innymi wielkimi religiami, takimi jak judaizm, islam, buddyzm i hinduizm. Rozważa także kontakty chrześcijaństwa z quasi-religiami, które reprezentują sekularyzm, nacjonalizm, faszyzm, komunizm i socjalizm. Tillich stawia pytania o uniwersalistyczny charakter chrześcijaństwa i jego interakcję z różnorodnymi kulturami, religiami oraz ideologiami.
Wstęp napisany przez Jacka Aleksandra Prokopskiego stanowi osobistą refleksję nad przeszłością, ze szczególnym uwzględnieniem wspólnych korzeni cywilizacji monoteistycznych pochodzących od Abrahama. Polski filozof proponuje szeroką, uwspółcześnioną wizję eschatologiczno-polityczną, obejmującą dzieje świata. Struktura filozoficzno-teologiczna tej refleksji pozwala na krytyczne spojrzenie w kontekście mnogości dróg zbawienia i rodzi istotne refleksje nad egzystencją, wiarą, wyborem religijnej ścieżki, a także analizuje miejsca chrześcijaństwa w tych rozważaniach.
Podczas lektury czytelnik napotka egzystencjalne dylematy i pytania o ludzką istotę, pewność wiary, oraz naturę religijnych przekonań. Praca Tillicha, podobnie jak wprowadzenie Prokopskiego, wyróżnia się odwagą w ujęciu religijnym w czasach, gdy intelektualne dyskusje często są pełne światopoglądowych konfliktów i manipulacji. Książka ta jest dedykowana każdemu, kto pragnie krytycznie spojrzeć na obecne relacje pomiędzy chrześcijaństwem a światowymi religiami, jak i wniknąć głębiej w rozumienie własnej natury.
