Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.






Nowa
Książka nowa.





Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.





Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.





Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Architektura Śląskiej Kolei Górskiej
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Śląska Kolej Górska, wytyczona w malowniczych okolicach Sudetów, została zrealizowana w latach 1863-1867 na trasie łączącej Görlitz/Węgliniec z Jelenią Górą i Wałbrzychem. Linia ta, z uwagi na swoje górskie położenie, przybrała unikalną formę, a jej inżynieryjne i architektoniczne rozwiązania są uznawane za znaczące osiągnięcia ówczesnego budownictwa kolejowego. Stacje oraz inne budynki kolejowe projektu wybitnego niemieckiego architekta Hermanna Cuno charakteryzują się monumentalizmem, podczas gdy nadzorujący projekt Karl Malberg, zasłużony radca budowlany, kierował całą budową.
Książka "Architektura Śląskiej Kolei Górskiej Görlitz/Węgliniec - Jelenia Góra - Wałbrzych" odsłania nieznane dotąd aspekty historii powstawania tego szlaku. Szczegółowo przedstawia ona kluczowych budowniczych i projektantów kolejnych obiektów, analizując architekturę stacji z uwzględnieniem ich umiejscowienia, wyboru materiałów budowlanych, detali architektonicznych oraz funkcjonalnej aranżacji wnętrz. Wyjątkowymi przykładami są dworzec w Węglińcu, którego dekoracje dorównują berlińskim standardom, imponujący neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze z jasnego piaskowca oraz neogotycki dworzec w Rybnicy, stworzony z myślą o gościach uzdrowiska Cieplice.
Dodatkowo, książka skupia się na aspektach inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty, przepusty i tunele, dostarczając ich specyfikacji technicznych. Wszystko to uzupełnia bogata dokumentacja ikonograficzna, zarówno z archiwów, jak i współczesna, która dopełnia opowieści o tej fascynującej części historii kolei.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
101.78 zł
nowa

- nowa książka
Wysyłka w ciągu 48h + czas dostawy
jak nowa
dobry
widoczne ślady używania
Dostępna ilość 5
Uwaga została 1 szt.
Posiadamy 5 szt.
Śląska Kolej Górska, wytyczona w malowniczych okolicach Sudetów, została zrealizowana w latach 1863-1867 na trasie łączącej Görlitz/Węgliniec z Jelenią Górą i Wałbrzychem. Linia ta, z uwagi na swoje górskie położenie, przybrała unikalną formę, a jej inżynieryjne i architektoniczne rozwiązania są uznawane za znaczące osiągnięcia ówczesnego budownictwa kolejowego. Stacje oraz inne budynki kolejowe projektu wybitnego niemieckiego architekta Hermanna Cuno charakteryzują się monumentalizmem, podczas gdy nadzorujący projekt Karl Malberg, zasłużony radca budowlany, kierował całą budową.
Książka "Architektura Śląskiej Kolei Górskiej Görlitz/Węgliniec - Jelenia Góra - Wałbrzych" odsłania nieznane dotąd aspekty historii powstawania tego szlaku. Szczegółowo przedstawia ona kluczowych budowniczych i projektantów kolejnych obiektów, analizując architekturę stacji z uwzględnieniem ich umiejscowienia, wyboru materiałów budowlanych, detali architektonicznych oraz funkcjonalnej aranżacji wnętrz. Wyjątkowymi przykładami są dworzec w Węglińcu, którego dekoracje dorównują berlińskim standardom, imponujący neorenesansowy dworzec w Jeleniej Górze z jasnego piaskowca oraz neogotycki dworzec w Rybnicy, stworzony z myślą o gościach uzdrowiska Cieplice.
Dodatkowo, książka skupia się na aspektach inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty, przepusty i tunele, dostarczając ich specyfikacji technicznych. Wszystko to uzupełnia bogata dokumentacja ikonograficzna, zarówno z archiwów, jak i współczesna, która dopełnia opowieści o tej fascynującej części historii kolei.