Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wybór dramatów
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Podstawową zasadą konstrukcyjną, stanowiącą oś konfliktu dramatycznego, jestw teatrze Pavlovsky'ego ambiwalencja, przenikająca różne poziomy i wymiarydzieła, głównie zaś sferę symboliki i znaczenia. Inteligentnie konstruowana wieloznacznośćwywołuje niepokój odbiorcy w sytuacji, gdy nie ma on pewnościczy to, co widzi na scenie, jest faktycznie tym, czym się jawi. Nimbem niejednoznacznościspowite są praktycznie wszystkie elementy utworu dramatycznego,począwszy od przestrzeni i elementów scenicznych, przedmiotów teatralnych,czy wreszcie samych bohaterów. Ambiwalencja dotyczy nie tylko tożsamości,ale i samego wymiaru moralnego postaci Pavlovsky'ego, wśród których większośćskupia w sobie sprzeczne cechy, nieraz wykluczające się na tyle, że możnamówić o podwójnej osobowości bądź wręcz jej rozłamie w sytuacji, gdy postaćposiada tyle samo cech bohatera, co antagonisty, rozdzielanych między dwiepostaci w tragedii klasycznej. U Pavlovsky'ego katalizatorem rozwoju akcji stajesię wówczas ten sam bohater, zaś konflikt dramatyczny przybiera postać gwałtownegokonfliktu wewnętrznego jednostki. Ze Wstępu
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Podstawową zasadą konstrukcyjną, stanowiącą oś konfliktu dramatycznego, jestw teatrze Pavlovsky'ego ambiwalencja, przenikająca różne poziomy i wymiarydzieła, głównie zaś sferę symboliki i znaczenia. Inteligentnie konstruowana wieloznacznośćwywołuje niepokój odbiorcy w sytuacji, gdy nie ma on pewnościczy to, co widzi na scenie, jest faktycznie tym, czym się jawi. Nimbem niejednoznacznościspowite są praktycznie wszystkie elementy utworu dramatycznego,począwszy od przestrzeni i elementów scenicznych, przedmiotów teatralnych,czy wreszcie samych bohaterów. Ambiwalencja dotyczy nie tylko tożsamości,ale i samego wymiaru moralnego postaci Pavlovsky'ego, wśród których większośćskupia w sobie sprzeczne cechy, nieraz wykluczające się na tyle, że możnamówić o podwójnej osobowości bądź wręcz jej rozłamie w sytuacji, gdy postaćposiada tyle samo cech bohatera, co antagonisty, rozdzielanych między dwiepostaci w tragedii klasycznej. U Pavlovsky'ego katalizatorem rozwoju akcji stajesię wówczas ten sam bohater, zaś konflikt dramatyczny przybiera postać gwałtownegokonfliktu wewnętrznego jednostki. Ze Wstępu