Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wszystko umiem! ...bo czytam i rozumiem. Trening czytania ze zrozumieniem. Klasa 4-6. Szkoła podstawowa
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Niniejsza publikacja, przeznaczona dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, zawiera 15 zestawów zadań, których celem jest trening czytania ze zrozumieniem treści. Czytanie to proces złożony. Osiągnięcie w nim sprawności stanowi podstawowy warunek rozwoju osobowego człowieka, uczestnictwa w kulturze i obiegu informacji. Jest to umiejętność niezbędna w dalszym procesie kształcenia i przydatna w życiu.
Wchodzi w skład tzw. pięciu standardów wymagań egzaminacyjnych, ustalonych przez MEN, w związku z powszechnym sprawdzianem dla uczniów szkół podstawowych. Poszczególne zadania, zawarte w niniejszym zbiorze, pozwalają na szeroko rozumiany trening umysłowy w ramach pierwszego standardu egzaminacyjnego: czytanie. Kształcą sprawność płynnego czytania, uczą rozumienia treści dosłownych i odczytywania sensów przenośnych, poszukiwania informacji i sprawnego poruszania się w obrębie tekstu. Zbiór opracowałam w oparciu o urozmaicone teksty kultury: literackie (prozatorskie i poetyckie), popularnonaukowe, publicystyczne oraz użytkowe, wybrane z myślą o ich wartościach poznawczych, wychowawczych i przede wszystkim - bliskie uczniom, zgodne z ich gustami i zainteresowaniami. Tekstom towarzyszą zróżnicowane ćwiczenia, opracowane w formie zadań krótkiej odpowiedzi, zadań z luką, zadań na dobieranie lub wielokrotnego wyboru. Trening umiejętności, zaproponowany przeze mnie, nie wymaga od ucznia zaawansowanych umiejętności polonistycznych i wiedzy teoretycznej, a mimo to kształci w zakresie obserwacji, analizy, kojarzenia, wnioskowania, rozwija wyobraźnię, pamięć, samodzielność działania. Równie ważna jest dla mnie troska o bogacenie słownictwa uczniów. Kolejne teksty i towarzyszące im zbiory ćwiczeń można wykorzystywać jako pomoc dydaktyczną podczas lekcji języka polskiego, a także w samodzielnej pracy ucznia. W celu ułatwienia oceny umiejętności i sprawności uczniów, zamieszczono w publikacji informacje na temat ilości punktów możliwych do uzyskania oraz szczegółowe kryteria oceny zadań i poprawne odpowiedzi. Zadań nie należy traktować jako sprawdzianów, ale jako swobodny trening rozwijający osobniczo każdego ucznia, najlepiej w zaproponowanej kolejności, ponieważ poziom trudności zadań sukcesywnie wzrasta.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Niniejsza publikacja, przeznaczona dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, zawiera 15 zestawów zadań, których celem jest trening czytania ze zrozumieniem treści. Czytanie to proces złożony. Osiągnięcie w nim sprawności stanowi podstawowy warunek rozwoju osobowego człowieka, uczestnictwa w kulturze i obiegu informacji. Jest to umiejętność niezbędna w dalszym procesie kształcenia i przydatna w życiu.
Wchodzi w skład tzw. pięciu standardów wymagań egzaminacyjnych, ustalonych przez MEN, w związku z powszechnym sprawdzianem dla uczniów szkół podstawowych. Poszczególne zadania, zawarte w niniejszym zbiorze, pozwalają na szeroko rozumiany trening umysłowy w ramach pierwszego standardu egzaminacyjnego: czytanie. Kształcą sprawność płynnego czytania, uczą rozumienia treści dosłownych i odczytywania sensów przenośnych, poszukiwania informacji i sprawnego poruszania się w obrębie tekstu. Zbiór opracowałam w oparciu o urozmaicone teksty kultury: literackie (prozatorskie i poetyckie), popularnonaukowe, publicystyczne oraz użytkowe, wybrane z myślą o ich wartościach poznawczych, wychowawczych i przede wszystkim - bliskie uczniom, zgodne z ich gustami i zainteresowaniami. Tekstom towarzyszą zróżnicowane ćwiczenia, opracowane w formie zadań krótkiej odpowiedzi, zadań z luką, zadań na dobieranie lub wielokrotnego wyboru. Trening umiejętności, zaproponowany przeze mnie, nie wymaga od ucznia zaawansowanych umiejętności polonistycznych i wiedzy teoretycznej, a mimo to kształci w zakresie obserwacji, analizy, kojarzenia, wnioskowania, rozwija wyobraźnię, pamięć, samodzielność działania. Równie ważna jest dla mnie troska o bogacenie słownictwa uczniów. Kolejne teksty i towarzyszące im zbiory ćwiczeń można wykorzystywać jako pomoc dydaktyczną podczas lekcji języka polskiego, a także w samodzielnej pracy ucznia. W celu ułatwienia oceny umiejętności i sprawności uczniów, zamieszczono w publikacji informacje na temat ilości punktów możliwych do uzyskania oraz szczegółowe kryteria oceny zadań i poprawne odpowiedzi. Zadań nie należy traktować jako sprawdzianów, ale jako swobodny trening rozwijający osobniczo każdego ucznia, najlepiej w zaproponowanej kolejności, ponieważ poziom trudności zadań sukcesywnie wzrasta.