Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
W poszukiwaniu czynników sprzyjających realizacji zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka koncentruje się na realizacji zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości, analizując jej psychospołeczne aspekty. Obecnie, wśród młodych ludzi, proces ten stał się wysoce zindywidualizowany, co przejawia się różnicami w tempie podejmowania decyzji, kolejności działań i efektywności. Efekty te są szczególnie widoczne we wczesnej dorosłości, między 20. a 30. rokiem życia. W tym czasie młodzi dorośli mogą przedłużać okres edukacji, unikać większych zobowiązań lub szybko przyjmować nowe role dorosłych. Ten etap życia stanowił kluczowy punkt badań prowadzonych przez Autorów.
W badaniach uwzględniono trzy perspektywy: makrośrodowiskową, mikrośrodowiskową i podmiotową. Perspektywa makrośrodowiskowa odnosi się do cech osobowości przydatnych w kontekście globalizacyjnych zmian, takich jak otwartość na zmiany i akceptacja ryzyka. Mikrośrodowiskowa uwzględnia wpływy rodzicielskie, w tym wsparcie i wymagania, a perspektywa podmiotowa bada psychiczne właściwości pomocne w radzeniu sobie ze stresem, jak poczucie koherencji i dorosłości.
Badania te nie ograniczały się jedynie do analizy zadań takich jak małżeństwo, rodzicielstwo, samodzielne prowadzenie gospodarstwa domowego, aktywność zawodowa i obywatelska. Skupiono się także na etapach prowadzących do ich pełnej realizacji, ocenie ich ważności, postrzeganym tempie realizacji w porównaniu z rówieśnikami, motywacjach oraz zadowoleniu z funkcjonowania w tych obszarach. Wyniki pokazały istotne zależności, które nie tylko wspierały bardziej zaawansowane etapy realizacji zadań, ale także wpływały na zadowolenie z życia w danym obszarze. Wnioski z badań znacząco wzbogacają debatę na temat konsekwencji realizacji zadań rozwojowych dla dobrostanu jednostki oraz tego, jak młodzi ludzie postrzegają te zadania – czy jako przeszkodę, czy wyzwanie.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka koncentruje się na realizacji zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości, analizując jej psychospołeczne aspekty. Obecnie, wśród młodych ludzi, proces ten stał się wysoce zindywidualizowany, co przejawia się różnicami w tempie podejmowania decyzji, kolejności działań i efektywności. Efekty te są szczególnie widoczne we wczesnej dorosłości, między 20. a 30. rokiem życia. W tym czasie młodzi dorośli mogą przedłużać okres edukacji, unikać większych zobowiązań lub szybko przyjmować nowe role dorosłych. Ten etap życia stanowił kluczowy punkt badań prowadzonych przez Autorów.
W badaniach uwzględniono trzy perspektywy: makrośrodowiskową, mikrośrodowiskową i podmiotową. Perspektywa makrośrodowiskowa odnosi się do cech osobowości przydatnych w kontekście globalizacyjnych zmian, takich jak otwartość na zmiany i akceptacja ryzyka. Mikrośrodowiskowa uwzględnia wpływy rodzicielskie, w tym wsparcie i wymagania, a perspektywa podmiotowa bada psychiczne właściwości pomocne w radzeniu sobie ze stresem, jak poczucie koherencji i dorosłości.
Badania te nie ograniczały się jedynie do analizy zadań takich jak małżeństwo, rodzicielstwo, samodzielne prowadzenie gospodarstwa domowego, aktywność zawodowa i obywatelska. Skupiono się także na etapach prowadzących do ich pełnej realizacji, ocenie ich ważności, postrzeganym tempie realizacji w porównaniu z rówieśnikami, motywacjach oraz zadowoleniu z funkcjonowania w tych obszarach. Wyniki pokazały istotne zależności, które nie tylko wspierały bardziej zaawansowane etapy realizacji zadań, ale także wpływały na zadowolenie z życia w danym obszarze. Wnioski z badań znacząco wzbogacają debatę na temat konsekwencji realizacji zadań rozwojowych dla dobrostanu jednostki oraz tego, jak młodzi ludzie postrzegają te zadania – czy jako przeszkodę, czy wyzwanie.
