Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Utwory okolicznościowe Jan Aleksander Koreywa
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Obecna edycja zawiera dwa dzieła panegiryczne autorstwa Koreywy: „Trenodyję abo Łzy żalu na śmierć Królestwa Ich Miłości” z 1632 roku oraz „Io tryumfalne na szczęśliwą koronacyję Władysława Zygmunta IV” z 1633 roku. Pierwsza z tych prac posiada złożoną strukturę, nawiązującą do schematów epicedialnych i obejmuje dwa treny oraz alegoryczną sielankę, będącą adaptacją eklogi Sannazara, poprzedzoną wierszem autora. Trenodia ma na celu uwiecznienie rządów pierwszego z dynastii Wazów oraz jego żony. Autor starał się przedstawić monarchę w sposób monumentalny, łącząc konteksty historyczne z toposami zaczerpniętymi z antyku, by w ten sposób uwydatnić jego czyny i cnoty.
W drugim dziele panegirycznym, Koreywa przedstawia osiągnięcia nowego króla, Władysława IV. Użycie konwencji peanu miało nie tylko na celu wychwalenie nowo koronowanego władcy, ale również ukazanie trwałości monarchii dynastii Wazów. Autor odwołuje się do obszernej galerii polskich królów, która inspirowana jest popularnym zbiorem epigramatów autorstwa Klemensa Janicjusza. W ten sposób dzieło podkreśla ciągłość i stabilność rządów dynastycznych.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Obecna edycja zawiera dwa dzieła panegiryczne autorstwa Koreywy: „Trenodyję abo Łzy żalu na śmierć Królestwa Ich Miłości” z 1632 roku oraz „Io tryumfalne na szczęśliwą koronacyję Władysława Zygmunta IV” z 1633 roku. Pierwsza z tych prac posiada złożoną strukturę, nawiązującą do schematów epicedialnych i obejmuje dwa treny oraz alegoryczną sielankę, będącą adaptacją eklogi Sannazara, poprzedzoną wierszem autora. Trenodia ma na celu uwiecznienie rządów pierwszego z dynastii Wazów oraz jego żony. Autor starał się przedstawić monarchę w sposób monumentalny, łącząc konteksty historyczne z toposami zaczerpniętymi z antyku, by w ten sposób uwydatnić jego czyny i cnoty.
W drugim dziele panegirycznym, Koreywa przedstawia osiągnięcia nowego króla, Władysława IV. Użycie konwencji peanu miało nie tylko na celu wychwalenie nowo koronowanego władcy, ale również ukazanie trwałości monarchii dynastii Wazów. Autor odwołuje się do obszernej galerii polskich królów, która inspirowana jest popularnym zbiorem epigramatów autorstwa Klemensa Janicjusza. W ten sposób dzieło podkreśla ciągłość i stabilność rządów dynastycznych.
