Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Umysł, mózg i wolna wola
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Richard Swinburne w swojej książce "Umysł, mózg i wolna wola" podejmuje temat dualizmu substancji, broniąc koncepcji, że dusza i ciało to niezależne byty na poziomie metafizycznym. Książka ta stawia pytania o naturę człowieka, zastanawiając się, czy jesteśmy tylko skomplikowanymi mechanizmami, czy też posiadamy duszę zdolną do interakcji z ciałem. Swinburne rozważa również, czy posiadamy wolną wolę, która czyni nas odpowiedzialnymi moralnie za nasze działania.
Z kolei jedno z przekonań wyznawanych przez wielu muzułmanów, a w mniejszym stopniu chrześcijan, głosi, że nasze czyny są całkowicie zdeterminowane przez Boga. Ci wierzący mogą uważać, że Bóg wcześniej określił nasze działania za pośrednictwem naturalnych przyczyn, jak na przykład poprzez wywoływanie zdarzeń w naszych mózgach zgodnie z prawami natury. Kilku starożytnych filozofów greckich i rzymskich, a także niektórzy naukowcy i filozofowie od XVI wieku, wysuwało tezę, że ludzie to jedynie fizyczne byty kierowane przez prawa fizyczne, nie bardziej odpowiedzialne moralnie za swoje działania niż maszyny. Niemniej jednak, przeważająca część społeczeństwa w krajach zachodnich, w zgodzie z prawem karnym, przyjmuje pogląd, że ludzie dysponują wolną wolą i są odpowiedzialni za swoje czyny. Akceptują także teorię, że jesteśmy złożeni z duszy i ciała, co nie jest sprzeczne z przekonaniem o możliwości życia po śmierci. W swojej pracy Swinburne przychyla się do tradycyjnego światopoglądu mieszkańców Zachodu, uważając go za słuszny.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Richard Swinburne w swojej książce "Umysł, mózg i wolna wola" podejmuje temat dualizmu substancji, broniąc koncepcji, że dusza i ciało to niezależne byty na poziomie metafizycznym. Książka ta stawia pytania o naturę człowieka, zastanawiając się, czy jesteśmy tylko skomplikowanymi mechanizmami, czy też posiadamy duszę zdolną do interakcji z ciałem. Swinburne rozważa również, czy posiadamy wolną wolę, która czyni nas odpowiedzialnymi moralnie za nasze działania.
Z kolei jedno z przekonań wyznawanych przez wielu muzułmanów, a w mniejszym stopniu chrześcijan, głosi, że nasze czyny są całkowicie zdeterminowane przez Boga. Ci wierzący mogą uważać, że Bóg wcześniej określił nasze działania za pośrednictwem naturalnych przyczyn, jak na przykład poprzez wywoływanie zdarzeń w naszych mózgach zgodnie z prawami natury. Kilku starożytnych filozofów greckich i rzymskich, a także niektórzy naukowcy i filozofowie od XVI wieku, wysuwało tezę, że ludzie to jedynie fizyczne byty kierowane przez prawa fizyczne, nie bardziej odpowiedzialne moralnie za swoje działania niż maszyny. Niemniej jednak, przeważająca część społeczeństwa w krajach zachodnich, w zgodzie z prawem karnym, przyjmuje pogląd, że ludzie dysponują wolną wolą i są odpowiedzialni za swoje czyny. Akceptują także teorię, że jesteśmy złożeni z duszy i ciała, co nie jest sprzeczne z przekonaniem o możliwości życia po śmierci. W swojej pracy Swinburne przychyla się do tradycyjnego światopoglądu mieszkańców Zachodu, uważając go za słuszny.
